Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af mobiltelefoner

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nibe
Tilmeldt 4. Sep 07
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg planlægger at importere mobiltelefoner (med 3G til videotelefoni), så hvem ved hvilke tilladelser som skal i orden før man gør det ?

Har allerede et firma med CVR nummer osv.

På forhånd tak :-)

Vh.

Klaus

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 08:52

Hej Klaus

Hvilke brand mobiltelefoner vil du importerer og hvilket land vil du importerer mobiltelefonerne fra?

vh
Henrik

Fra Nibe
Tilmeldt 4. Sep 07
Skrevet kl. 09:21

Hej Henrik

Brand ?

Landet bliver nok Kina eller andet asiatisk...

Klaus

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 09:56

Brand er det samme som mærke.

Der kræves ikke speciel tilladelse til at importerer mobiltelefoner, men der er forskellige ting som du skal være opmærksom på.
Du må ikke importerer mobiltelefoner i kendte brand udenom brandejeren. Jeg får ofte tilbudt at købe Nokia, motorola, Iphone og andre kendte mærker til en attraktiv pris. Problemet er bare at det er kopiprodukter som ikke er lovlige at importerer. Der findes også mange producenter hvor du kan købe deres eget brand, og det er selvfølgelig en helt anden sag.

Du skal også være opmærksom på om mobiltelefonerne fungerer ordentligt på det danske telenet og med de forskellige tele operatører (TDC, Telenor, Telia mm.)

Dernæst er det dig som har producentansvaret over for kunden, når du importerer fra østen. Derfor er det vigtigt at du har en produktansvarsforsikring.

Tænk også over hvordan du vil håndterer garanti.

Du skal også være varsom med kun at handle med nogen som du kender, for risikoen for at blive snydt er stor. Når du handler med østen er det normalt at betale forud, enten helt eller delvist og så er det jo spændende at se hvad der kommer...
Kvaliteten kan også være en anden end du forventer. Det er ikke altid at prøver svarer til det rigtige produkt.

De mobiltelefoner som vi forhandler, køber vi fra andre EU lande. Det sparer os for en masse besvær og vi kan købe i mindre mængder. I østen er der ikke unormalt at minimums køb er 5000 stk. hvis du handler direkte med producenten. Men det er som alt andet i østen til forhandling.

vh
Henrik

Fra skype: thomasdalby
Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:23

Hej Klaus

Jeg har før købt mobil telefoner i Kina, ja du skal passe på ikke at blive snydt, men jeg har et par kontakter som er ok.

Der er det også muligt at købe mindre mængder til en fornuftig pris, men lad være med at købe kopi telefoner, det er noget bras, men deres egne brands, er generalt af en bedre kvalitet end vante europæiske brands.

og husk, hvis du køber meget billigt, får du også kvalitet derefter.. så vælg nogle som ligger på 300-400kr. de er ok.

lad mig vide hvis du skal have mere hjælp.

Thomas

Fra Nibe
Tilmeldt 4. Sep 07
Skrevet kl. 13:45

Hej igen

Tak for svarerne, kan fortælle at det som jeg leder efter er telefoner som hovedsageligt kan lave gode video telefoni (altså så man kan se hinanden imens man snakker). Det kan evt. være gennem internettet - men håndholdte...

Hvis nogen kan komme med gode kontakter til mig så send dem gerne her eller på min mail:

info@vandklar.dk

så kan jeg sende noget retur som tak Smile

Klaus

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 14:10

Hej Klaus

Hvilke krav har du til mobiltelefonerne og hvor mange skal du bruge?

-Jeg tror nok at jeg ved godt hvad videotelefoni er, jeg startede med at arbejde med videotelefoni for 15 år siden Wink
Og så sælger jeg video callcenter løsninger som bruges til video sprogtolkning og video tegn sprogtolkning

vh
Henrik

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)