Jeg har 2 fakturaer fra 2 webhoteller. Begge er angivet med et total beløb uden moms. Det vil sige at momsen ikke er regnet med, måske fordi jeg har angivet mit CVR nummer?
Det ene er fra et firma i luxemborg og det andet er her i dk.
Hvordan skal jeg anføre det i min moms indberetning på Told og skat?
Nu skal jeg ikke lege ekspert inden for bogføring og specielt ikke indenfor div. regler. Men jeg er ret sikker på at det danske firma SKAL oplyse MOMS på fakturaen, hvis de er MOMS-registreret. Momsen fra den danske faktura skal indberettes. Men kun hvis du har en faktura hvor der fremgår moms.
Med hensyn til fakturaen fra luxemborg, så vil jeg mene at de skal fjerne MOMS, når du oplyser dit CVR-nummer. Derfor skal den faktura være UDEN moms. Der har du altså ingen moms at indberette.
Den ene faktura er fra unoeuro som ligger i luxemborg og der skal jeg vel ikke angive moms???
Den anden er fra one.com der har jeg en faktura hvor der ikke er angivet moms beløb. Jeg kan ikke helt regne ud om det er fordi one.com også ligger i udlandet?
Den ene faktura er fra unoeuro som ligger i luxemborg og der skal jeg vel ikke angive moms???
Den anden er fra one.com der har jeg en faktura hvor der ikke er angivet moms beløb. Jeg kan ikke helt regne ud om det er fordi one.com også ligger i udlandet?
Okay - Så vil jeg ikke mene at du har noget at indberette på den faktura fra unoeuro.
One.com er et dansk aktieselskab. Så der skal meget gerne være moms på: http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=28677138
One.com bruger et EUmomsnummer og fakturerer uden moms, hvis de kender dit danske momsnummer. Du skal beregne 25% moms af det beløb du har betalt (til begge virksomheder). Dette beløb skal du angive under moms af ydelseskøb i udlandet samt medregne det under indgående moms. Dermed kommer du ikke til at betale momsen, men den skal med begge steder. Desuden skal det beløb du har betalt angives under A2 Ydelseskøb i EU. Svaret er givet under forudsætning af at den anden faktura også vedrører ydelser. Er det varer, skal den angives på samme måde, blot under varer i stedet for ydelsr.