Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her et godt salgsbrev? mvh Flemming

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Glenn Kibsgaard:

Hej igen.

Holda op en forskel Yes

Nu skal man huske at et brev kan udformes på mange måder og der er mange meninger og holdninger.

Men evt. send 2 versioner ud og se hvilken der er størst reaktion på.

Held og lykke - HUSK at følg op på hvert brev du sender ud.

Mit forslag:

KUNSTEN AT NETVÆRKE TIL NYT JOB

Kære xx

Jeg har afholdt flere succesfulde netværkskurser i samarbejde med  jobcentre i Syd-og Nordjylland. Jeg tillader mig at skrive til dig, fordi jeg tror, at et samarbejde også vil blive udbyttesrigt for jer.

Flemming Madsen afholdt et fremragende kursus for vores kursister! Der var meget fokus på at skabe et effektivt netværk som vejen frem til beskæftigelse for den enkelte. Et kvalitetsnetværk, hvor det handler om at skabe kontakt til de rigtige personer for at komme videre. Jeg kan kun anbefale hans kursus.” Jobcenterchef Michael Duus Nielsen, Hjørring Jobcenter.

Kursus

Et kursus på 3 timer, som bl.a. indeholder et oplæg om, hvordan andre i samme situation har netværket til nyt job. Konkrete øvelser med henblik på at kortlægge sit nuværende netværk og lære strategier ift at opbygge nyt netværk. Fokus på sociale medier. Og meget mere. 

Erfaringer med netværk i jobsøgningen

Du er velkommen til at tag kontakt til Anette Nielsen på telefon nr xxxxxxxx som har været på kurset. Hun opnåede at komme i job igen i løbet af 2 mdr ved at bruge sine kontakter bedre.

Vil du vide mere nu, kan du kontakte mig på tel. 20478354.

Med venlig hilsen

Konsulent 

Flemming Madsen

tak for de gode råd glenn. Det giver mig inspiration. Yes

Har du skrevet en bog så må jeg købe den snarest..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33

Du er meget velkommen Star

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:12

Det kunne også startes sådan...

Kære xx

Vidste du, at 80% af alle jobs bliver besat igennem et eksisterende netværk?

Vidste du, at det er de bedste jobs (læs: de mest spændende, de jobs der har "indbygget" de bedste fremtidsperspektiver og de jobs, der er bedst betalt) der bliver besat gennem netværk?

Og vidste du, at når du får muligheden for at få et job igennem dit netværk, for det meste får kortsluttet den ubehagelige måde at blive vejet og vurderet op imod andre ansøgere?

Grunden til at jeg fortæller dig dette er, at jeg har analyseret jobmarkedet gennem xx år og har dokumentation for mine påstande i denne rapport fra yy der viser (tal og citater) og fra zz der viser (tal og citater).

Disse tal er underbygget af min egen mangeårige erfaring som coach og når jeg har afholdt kurser for jobcentrene i Syd-og Nordjylland.

Grunden til at jeg fortæller dig dette er fordi jeg om kort tid igen skal til at holde et kursus.....

.... osv. osv

Det skal selvfølgelig pudses af og redigeres. Tallene er bare "fyret af" fra hoften. De rigtige tal skal selvfølgelig indsættes.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:57

Takker Wink

Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:01

Jeg synes, at man skal passe på med "vidste du..."-klicheerne. Det er måske, fordi jeg er fra generation Mandrilaftalen, men det lyder kikset i mine ører.

Til tråd-starter vil jeg sige, at jeg synes, at du måske mangler noget, der skiller dig ud fra mængden. Jeg har selv været på jobsøgerkursus for nogle måneder siden, da jeg var nyuddannet og arbejdsløs for en stund, og man får tudet ørerne fulde af netværk-snak hele tiden. Jeg kan ikke udtale mig med sikkerhed, men jeg fik indtryk af, at der ikke er mangel på coach-typer, der taler om netværk. Noget, du måske kunne gøre, er at målrette dit brev lidt. Du forholder dig til modtageren (jobsøgerne) som om det er en ensartet masse med samme forudsætninger, men det er jo klart, at midaldrende ofte har større professionelt netværk, men måske ringere forståelse for at bruge sociale medier, mens det omvendte nok er tilfældet for de helt unge. Jeg ville som jobcenter-medarbejder finde det interessant, hvis du nævnte noget med, at dit kursus indeholder noget for både erfarne, langtidsledige med et etableret netværk og de lidt yngre, som skal ud og skabe sig et netværk.

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10

@sælger john Du har fat i noget. Der er stor forskel på netværkets størrelse og art alt efter din alder og baggrund. Jeg vil overveje din feedback, og se nærmere på indholdet i salgsbrevet

Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:35

Ja, det er bare et bud. Men jeg tror, det ville være godt, hvis du ikke kun stiler dit salgsbrev til "køberen", jobcenteret, men også til den faktiske bruger, dvs. den jobsøgende. Jobcenteret får muligvis klager, hvis jobsøgerne ikke kan lide dit kursus, så det er de interesseret i at undgå. Det er jo meget oppe i tiden og man vil nok ikke hyre dig, hvis man frygter, at jobsøgerne vil gå til bladene og hænge deres jobcenter ud bagefter. Måske kunne du tilføje nogle citater fra faktiske jobsøgere og ikke kun jobcenterchefen,  så din målgruppe kan se, at du ikke er en af de coaches, der går jobsøgerne på nerverne. Anyway, bare mit indspark.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)