KUNSTEN AT NETVÆRKE TIL NYT JOB At være ledig er en ulykke. Derfor skal der handles rationelt for at finde et nyt job. Jeg vil gerne indgå i samarbejde med jobcenteret i rådgivningen af ledige via min specielle kompetence. Egne erfaringer med netværk Jeg har selv oplevet at min aktive medvirken i forskellige professionelle netværk har givet mig jobtilbud. Det er netværket der har hjulpet mig til succes med projekter. Hvad enten jeg har lavet kulturelle projekter eller iværksætteri. Jeg fik ideen til firmaet for 2 år siden, og brugte et års tid på at indsamle mere teoretisk viden og tale med erfarne selvstændige og andre karrierefolk om det at netværke. Den viden jeg har erhvervet vil jeg lade andre komme til gode, fordi jeg har konstateret at det er muligt at netværke sig frem til nyt job. At netværke effektivt kræver øvelse Som alt andet i livet gælder det om at øve sig for at blive god. På den lange bane er det en rigtig god investering at have opbygget et brugbart netværk, som kan hjælpe dig i arbejdslivet. Det er ikke bare skøn tale og luftig teori. Det er FAKTUM. Fællesskab gør stærk. Kursus Hvad byder jeg på? Jo, et kursus på 3 timer, som indeholder et oplæg om opbygning af netværk for ledige. Konkrete arbejdsøvelser med henblik på at kortlægge sit nuværende netværk og opbygge et nyt netværk. Fokus på on-line mulighederne. Sparring til hver enkelt. Kursusmateriale til deltagerne, en manual som kan anvendes fremover, når man skal videre på egen hånd i jobsøgningen. Samt noget mere som jeg vil præsentere på kursusdagen. Jeg har lavet kurser på en del jobcentre i Syd-og Nordjylland og fået positiv respons fra deltagerne. De kunne bruge det til noget. Se referencer på Neodias hjemmeside. Skal vi samarbejde? RING: MAIL: LÆS MERE OM NEODIAS: Tlf.nr 20478354 fl@neodias.dk www.neodias.dk Med venlig hilsen Indehaver og konsulent i Neodias Flemming Madsen |
hmmm, problem med at indsætte billeder kan jeg se.
Men det er også indholdet der er vigtigt. Hvad mener du om det?
Respons modtages med tak.
vh Flemming