Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her et godt salgsbrev? mvh Flemming

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

KUNSTEN AT NETVÆRKE TIL NYT JOB

At være ledig er en ulykke. Derfor skal der handles rationelt for at finde et nyt job.  Jeg vil gerne indgå i samarbejde med jobcenteret i rådgivningen af ledige via min specielle kompetence.

Egne erfaringer med netværk

Jeg har selv oplevet at min aktive medvirken i forskellige professionelle netværk har givet mig jobtilbud. Det er netværket der har hjulpet mig til succes med projekter. Hvad enten jeg har lavet kulturelle projekter eller iværksætteri. Jeg fik ideen til firmaet for 2 år siden, og brugte et års tid på at indsamle mere teoretisk viden  og tale med  erfarne selvstændige og andre karrierefolk om det at netværke. Den viden jeg har erhvervet vil jeg lade andre komme til gode, fordi jeg har konstateret at det er muligt at netværke sig frem til nyt job.

At netværke effektivt kræver øvelse

Som alt andet i livet gælder det om at øve sig for at blive god. På den lange bane er det en rigtig god investering at have opbygget et brugbart netværk, som kan hjælpe dig i arbejdslivet. Det er ikke bare skøn tale og luftig teori. Det er FAKTUM. Fællesskab gør stærk.

Kursus

Hvad byder jeg på? Jo, et kursus på 3 timer, som indeholder et oplæg om opbygning af netværk for ledige. Konkrete arbejdsøvelser med henblik på at kortlægge sit nuværende netværk og opbygge et nyt netværk. Fokus på on-line mulighederne. Sparring til hver enkelt. Kursusmateriale til deltagerne,  en manual som kan anvendes fremover, når man skal videre på egen hånd i jobsøgningen. Samt noget mere som jeg vil præsentere på  kursusdagen.

Jeg har lavet kurser på en del jobcentre i Syd-og Nordjylland og fået positiv respons fra deltagerne. De kunne bruge det til noget. Se referencer på Neodias hjemmeside.

Skal vi samarbejde?

RING:                                              MAIL:                                              LÆS MERE OM NEODIAS:

Tlf.nr 20478354                           fl@neodias.dk                            www.neodias.dk

Med venlig hilsen

Indehaver og konsulent i Neodias  

Flemming Madsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29

hmmm, problem med at indsætte billeder kan jeg se.

Men det er også indholdet der er vigtigt. Hvad mener du om det?

Respons modtages med tak.

vh Flemming 

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming

Jeg synes generelt, at dit salgsbrev er velskrevet - om end jeg mener, at du med fordel kan skride meget hurtigere og mere direkte frem til det udbytte og værdierne, som modtagerne får ud at at tage et møde med dig eller købe dit kursus. Start med de væsentligste gevinster og sørg også for at komme deres evt. indvendinger i møde hurtigt (fx at det er dyrt og tager lang tid).

Fx:

Kære XXX

Jeg skriver til dig, fordi jeg netop har lavet en række netværks-kurser på jobcentre i Syd-og Nordjylland, der har hjulpet flere ledige i arbejde og desuden givet dem fornyet håb og konkrete værktøjer til, hvordan de kan bruge deres netværk i jobsøgningen.

Sådan et 3 timers-kursus vil jeg også gerne lave for jer - så skal vi ikke tage en uforpligtende snak om sagen?

Emnelinje: Vil du mødes om et 3 timers netværks-kursus, der hjælper de ledige i arbejde?

Underoverskrifter, fx: "Netværkskursus hjælper de ledige i arbejde" og "Det koster ikke en herregård" (brug gerne et aktivt sprog, fx bydeform: "Hjælp de ledige til at hjælpe sig selv")

Det var, hvad jeg lige kunne finde på. Har du brug for yderligere input, kan du jo tilmelde dig mit nyhedsbrev med gode tips & og skrivetricks, kurser mv. - eller teste din skrivestil her (job- og fagtekster).

Bedste hilsner
Bo, Powerwriting.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:45

Bo Skjoldborg:

Hej Flemming

Jeg synes generelt, at dit salgsbrev er velskrevet - om end jeg mener, at du med fordel kan skride meget hurtigere og mere direkte frem til det udbytte og værdierne, som modtagerne får ud at at tage et møde med dig eller købe dit kursus. Start med de væsentligste gevinster og sørg også for at komme deres evt. indvendinger i møde hurtigt (fx at det er dyrt og tager lang tid).

Fx:

Kære XXX

Jeg skriver til dig, fordi jeg netop har lavet en række netværks-kurser på jobcentre i Syd-og Nordjylland, der har hjulpet flere ledige i arbejde og desuden givet dem fornyet håb og konkrete værktøjer til, hvordan de kan bruge deres netværk i jobsøgningen.

Sådan et 3 timers-kursus vil jeg også gerne lave for jer - så skal vi ikke tage en uforpligtende snak om sagen?

Emnelinje: Vil du mødes om et 3 timers netværks-kursus, der hjælper de ledige i arbejde?

Underoverskrifter, fx: "Netværkskursus hjælper de ledige i arbejde" og "Det koster ikke en herregård" (brug gerne et aktivt sprog, fx bydeform: "Hjælp de ledige til at hjælpe sig selv")

Det var, hvad jeg lige kunne finde på. Har du brug for yderligere input, kan du jo tilmelde dig mit nyhedsbrev med gode tips & og skrivetricks, kurser mv. - eller teste din skrivestil her (job- og fagtekster).

Bedste hilsner
Bo, Powerwriting.dk

super med noget respons.

jeg har dit nyhedsbrev i forvejen,da jeg synes du har et spændende firma.

Du kommer med nogle interessante iagttagelser. Jeg går lige i værkstedet igen og skruer lidt de steder hvor der mangler.

Flemming

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:06

Hej Flemming

Jeg tror, du har brug for at målrette dit brev en smule mere.
Når man skriver til fagpersoner, skal man passe på ikke at "tale ned" til dem ved at forklare dem almindeligheder. Uden at jeg kan sætte fingeren på ret mange konkrete detaljer i dit brev, oplever jeg at det har en ikke-helt-profesisonel tone. Det er som om, du taler til nogen, der IKKE ved, hvad det vil sige at være ledig.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:12

whoops - klikkede OK i stedet for "citér" - resten af mit svar kommer her:

neodias.dk:

Er en dejlig overskrift, som målgruppen vil kunne nikke genkendende til - og ofte endda spørge sig selv: "Jamen hvordan?" Alle ved, at netværk er medicinen mod alt ondt i disse år, men mange har problemer med at finde glasset med netværkspiller på apoteket.

neodias.dk:
At være ledig er en ulykke. Derfor skal der handles rationelt for at finde et nyt job.  

Her er én af almindelighederne , som er med til at trække dit brev nedad.
Måske kunne du erstatte den sætning med noget i retningen af:

"De fleste ved, at et godt netværk er et skridt på vejen ud af ledighed. Men mange ved ikke, hvordan de helt konkret skaber sig et godt, professionelt netværk - eller udvikler og udnytter det netværk, de har."

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30

Hans Stokholm Kjer:

whoops - klikkede OK i stedet for "citér" - resten af mit svar kommer her:

neodias.dk:

Er en dejlig overskrift, som målgruppen vil kunne nikke genkendende til - og ofte endda spørge sig selv: "Jamen hvordan?" Alle ved, at netværk er medicinen mod alt ondt i disse år, men mange har problemer med at finde glasset med netværkspiller på apoteket.

neodias.dk:
At være ledig er en ulykke. Derfor skal der handles rationelt for at finde et nyt job.  

Her er én af almindelighederne , som er med til at trække dit brev nedad.
Måske kunne du erstatte den sætning med noget i retningen af:

"De fleste ved, at et godt netværk er et skridt på vejen ud af ledighed. Men mange ved ikke, hvordan de helt konkret skaber sig et godt, professionelt netværk - eller udvikler og udnytter det netværk, de har."

mvh Hans

Hej Hans.

Fedt du giver respons.

Jeg kan godt se at man skal passe på ikke at tale ned til fagpersoner man sender salgsbrev til. jeg har dog også redigeret i det bla. den forumlering du nævner "at være ledig er en ulykke"

Det ved jobcenteret jo om nogen. Så- det var godt lige at få modspil på den.

Jeg oplever det som besværkligt at forumulere kort og krystalklart hvad kurset egentlig indeholder, fordi det indeholder netop mange nyttige elementer, som jeg ikke kan beskrive i et salgsbrev, da det vil fylde 3 sider. Men det skal være en appetitvækker, mit salgsbrev, som samtidig har noget faglig tyngde. Vanskelig balance.

Generelt: godt at få respons fra 2 professionelle kommunikationsfolk Bo og Hans. Det rykker.

mvh Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:03

Bo Skjoldborg:

Kære XXX

Jeg bakker op om Bo's velskrevet brev.

Eventuelt indsætte en udtales fra et jobcenter, efter første afsnit, så troværdigheden får større vægt i resten af brevet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:30

Jeg har været i værkstedet igen og skrue lidt på mit salgsbrev. Målet er at det skal blive rigtig godt.

Jeg vil gerne have uploadet salgsbrev med billeder og det hele, men teknisk er der lidt bøvl. Vil du gerne se det i fuld udfoldelse kan jeg sende det på mail.

Kære xx

På baggrund af gode erfaringer med netværkskurser afholdt for jobsøgende sender jeg dette tilbud til dig. Jeg har samarbejdet med  jobcentre i Syd-og Nordjylland. Jobcentrene brugte mig som supplement til deres egne kurser.

Kursus

Hvad byder jeg på? Et kursus på 3 timer, som bl.a. indeholder et oplæg om, hvordan andre i samme situation har netværket til nyt job. Konkrete øvelser med henblik på at kortlægge sit nuværende netværk og lære strategier ift at opbygge nyt netværk. Fokus på sociale medier. Og meget mere.  

Flemming Madsen afholdt et fremragende kursus for vores kursister! Der var meget fokus på at skabe et effektivt netværk som vejen frem til beskæftigelse for den enkelte. Et kvalitetsnetværk, hvor det handler om at skabe kontakt til de rigtige personer for at komme videre. Jeg kan kun anbefale hans kursus.” Jobcenterchef Michael Duus Nielsen, Hjørring Jobcenter.

Firmaets baggrund

For 2 år siden siden fik jeg ideen til firmaet, og brugte et års tid på at indsamle teoretisk viden og blive klogere på hvordan andre succesfulde netværkere gjorde. Den viden jeg har erhvervet vil jeg lade jobsøgende komme til gode, fordi jeg har konstateret at det er muligt at få job via netværk ved at følge den rigtige strategi.         

Erfaringer med netværk i jobsøgningen

Jeg har bl.a. coachet en ledig sælger Anette Nielsen, som er reference på hjemmesiden. Hun opnåede at komme i job igen i løbet af 2 mdr ved at bruge sine kontakter bedre. Jeg har også selv oplevet at min aktive medvirken i forskellige professionelle netværk har givet jobtilbud.  Men det er en svær kunst at netværke til nyt job. Derfor har jeg udviklet kurset her, der giver nogle af værktøjerne til at løse problemet.

RING:                                              MAIL:                                              LÆS MERE:

Tlf 20478354                                 fl@neodias.dk                            www.neodias.dk

Med venlig hilsen

Konsulent  

Flemming Madsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:02

Hej igen.

Holda op en forskel Yes

Nu skal man huske at et brev kan udformes på mange måder og der er mange meninger og holdninger.

Men evt. send 2 versioner ud og se hvilken der er størst reaktion på.

Held og lykke - HUSK at følg op på hvert brev du sender ud.

Mit forslag:

Kære xx

Jeg har afholdt flere succesfulde netværkskurser i samarbejde med  jobcentre i Syd-og Nordjylland. Jeg tillader mig at skrive til dig, fordi jeg tror, at et samarbejde også vil blive udbyttesrigt for jer.

Flemming Madsen afholdt et fremragende kursus for vores kursister! Der var meget fokus på at skabe et effektivt netværk som vejen frem til beskæftigelse for den enkelte. Et kvalitetsnetværk, hvor det handler om at skabe kontakt til de rigtige personer for at komme videre. Jeg kan kun anbefale hans kursus.” Jobcenterchef Michael Duus Nielsen, Hjørring Jobcenter.

Kursus

Et kursus på 3 timer, som bl.a. indeholder et oplæg om, hvordan andre i samme situation har netværket til nyt job. Konkrete øvelser med henblik på at kortlægge sit nuværende netværk og lære strategier ift at opbygge nyt netværk. Fokus på sociale medier. Og meget mere. 

Erfaringer med netværk i jobsøgningen

Du er velkommen til at tag kontakt til Anette Nielsen på telefon nr xxxxxxxx som har været på kurset. Hun opnåede at komme i job igen i løbet af 2 mdr ved at bruge sine kontakter bedre.

Vil du vide mere nu, kan du kontakte mig på tel. 20478354.

Med venlig hilsen

Konsulent 

Flemming Madsen

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)