Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle gode idéer?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Dette er vores første indlæg og vi føler, det er det rigtige sted vi henvender os.

Vi har en grund i Billund på ca. 7550 m2, som vi gerne vil bygge noget på. Grunden ligger ca. 3 km. fra Lufthavnen, 2,5 km. fra Legoland, 3 km. fra Lalandia og 1,5 km. fra Billund C. Den ligger ved siden af et bolighus og en elektrikerforretning. 

I starten tænkte vi at noget franchise ville være en god og muligvis også profitabel løsning, men det er ikke noget, vi stiller som et krav.

Vi har været i kontakt med Mc.Donald's, som ikke var til at "handle" med, da man ikke må være to franchisetagere i en og samme restaurant og ydermere må man heller ikke selv eje grunden - derfor har vi droppet den idé. 

Vi er nu i kontakt med Burger King, som - modsat Mc.Donalds - ikke har disse restriktioner. Derimod er det helt andre beløb vi snakker og man skal have 6 gange højere egenkapital for at starte en BK end en Mc.D. Det er fordi de vil have, at man skal kunne åbne 4 i løbet af 3-4 år og skal derfor stå med ca. 40% af den samlede udgift på hånden. Det er derfor uvist - endnu - om vi vælger BK, som en løsning.

Er der nogen, der har en god idé til, hvad man evt. kan opføre på sådan en grund, udfra de dataer vi har givet?

Mvh.

Jonas & Daniel

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:25

Tja Expert A/S har også et franchise-koncept. Så i kunne f.eks. lave danmarks største Expert og eller åbne en punkt1 butik som også er en del af expert.

Der kan også laves en kombineret punkt1 og expert butik.

Bare en ide...

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 20:39

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 20:52

Det er mad vi hovedsageligt vil koncentrere os om, men vi er meget åbne overfor forslag. Det lyder som nogle interessante foreslag - men mht. 7-Eleven og Subway, så tror vi ikke at de kan overleve som stand-alone-kioske, så de kunne være forlænget i form af en tankstarion, men dem er der desvæære bare mange af i området.

Sunset er også en mulighed og mulighvis også noget vi vil overveje...

Mange tak for indlægget :D 

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 20:54

Skulle du tilfældigvis være fra Billund og elske elektronik? Hehe 

Det kunne bestemt være en mulighed, vi vil lige undersøge det noget nærmere - tak for indlægget :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:54

Daniel Kvist:

Hej Aminoer,

Dette er vores første indlæg og vi føler, det er det rigtige sted vi henvender os.

Vi har en grund i Billund på ca. 7550 m2, som vi gerne vil bygge noget på. Grunden ligger ca. 3 km. fra Lufthavnen, 2,5 km. fra Legoland, 3 km. fra Lalandia og 1,5 km. fra Billund C. Den ligger ved siden af et bolighus og en elektrikerforretning. 

I starten tænkte vi at noget franchise ville være en god og muligvis også profitabel løsning, men det er ikke noget, vi stiller som et krav.

Vi har været i kontakt med Mc.Donald's, som ikke var til at "handle" med, da man ikke må være to franchisetagere i en og samme restaurant og ydermere må man heller ikke selv eje grunden - derfor har vi droppet den idé. 

Vi er nu i kontakt med Burger King, som - modsat Mc.Donalds - ikke har disse restriktioner. Derimod er det helt andre beløb vi snakker og man skal have 6 gange højere egenkapital for at starte en BK end en Mc.D. Det er fordi de vil have, at man skal kunne åbne 4 i løbet af 3-4 år og skal derfor stå med ca. 40% af den samlede udgift på hånden. Det er derfor uvist - endnu - om vi vælger BK, som en løsning.

Er der nogen, der har en god idé til, hvad man evt. kan opføre på sådan en grund, udfra de dataer vi har givet?

Mvh.

Jonas & Daniel

åbn en taco fast food ( mexicansk mad, pandekager,tacos you name it)

I LA da jeg var der på ferie har de nogle rigtig lækre taco fastfood kæder.

Så: Tag til LA, kontakt en mexican fastfood kæde, og lav en franchise af den på din grund.

Det ville jeg gøre-og i vil være de første i DAnmark med en mexican fast food kæde butik.. 

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:58

Glad for elektronik - ja. Men fra billund - nej.

Jeg er fra kbh! hehe

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 21:00

Hvad med Dominos pizza? dem er der heller ikke mange af her i DK..

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 21:02

Udemærket idé - skulle det være Taco Bell du tænker på? Vi har selv været i USA og kender godt til det. Vi overvejer at tage til franchisemesse i Las Vegas til marts - det kunne være vi skulle se nærmere på dette koncept...

Tak for indlægget ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06

Daniel Kvist:

Udemærket idé - skulle det være Taco Bell du tænker på? Vi har selv været i USA og kender godt til det. Vi overvejer at tage til franchisemesse i Las Vegas til marts - det kunne være vi skulle se nærmere på dette koncept...

Tak for indlægget ;)

yes, lige præcis det var taco bell jeg var på. Lækker mad, godt koncept.

Jeg mener jeg har ret i at mexican food kæde ikke er kommet til Danmark endnu--og det undrer mig for det er bedre mad end både burgere og pizzas efter min mening.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)