Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af store danske sites

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ejer et forholdsvis stort dansk medie med over 200.000 månedlige unikke brugere.

Jeg går for tiden og overvejer, om jeg kan drive det meget videre, eller om det måske var en idé at sælge siden fra til en af markedets større publishere, fx Freeway, Bonnier, Mediaprovider eller lign.

Men hvordan gør man så det?

Det virker måske lidt useriøst med en email:

"Hej Freeway. Vi har et stort medie - det kunne måske være relevant for jer. Vil I købe det?"

Nogen der vil dele lidt tanker om emnet?

Og hvordan værdisætter man lige sådan et medie? :o)
Normalt vil man jo fx tage tal som omsætning m.v. med i sin beregning, men hva nå, hvis man har et medie, som man ved man kunne tjene mange flere penge på, med de rette kontakter, end hvad mediet tjener i dag? Skal man så regne frem til en teoretisk omsætning og regner en evt. salgspris ud derfra? 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså man kan sagtens ringe til dem og fortælle man har et stort medie som de måske kunne have interesse i.

Statistik, omsætning, brugerinformation er altid godt at have, så du kan forsvare din ønsket pris eller værdi af sitet :)

Jeg vil da gerne høre mere om din side hvis du har intentioner om at sælge dit site?

du kan jo skrive en pm eller på per (at) bruunmedia.dk så vil jeg da gerne se på det og hvis det er hjælpe med en pris idé til dig, som du kan gå videre med til de andre eller mig :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)