Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS fra computeren (gerne via mobilen)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Til en forening jeg hjælper, søger jeg en god løsning. Foreningen sender rigtig mange sms'er rundt til medlemmerne for at samle informationer. Modtage besvarelser og skrive tilbage. 

Desuden modtages en del opkald på mobilen, ligesom der også ringes lidt (dog ikke så vildt meget). 

På grund af alle de sms'er, ville det være rigtig smart, hvis man kunne skrive dem på sin pc og sende dem. 

Kan man få en løsning hvor man måske skriver sms'en på pc'en, og så via et USB stick kan sende dem ud via mobilen? Og så senere modtage svar-sms'er på mobilen.

Der findes jo nogle online services hvor man kan sende sms'er, men de er ret dyre synes jeg, i forhold til hvis man har abonnement til mobilen med fri sms.
Men hvis der findes noget billigt vil jeg da også gerne høre om det.

Hvad har I af idéer? 

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 13:57

Jeg ved at man kan gøre det ved hjælp af Nokia PC Suite, i så fald at man har en Nokia selvfølgelig.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 13:58

og Myphonexplorer hvis han har Sony Ericsson. Hvilken mobil har du?

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:26

Sidder du på en Mac kan du gøre dette via den indbyggede adressebog hvis bare telefonen har bluetooth. Så kan du også sende til flere på én gang.

/Jess

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 14:27

Jeg vil anbefale at du tjekker om du må bruge abonnementet til kommercielt brug.

vh
Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 14:55

Jeg fandt lige betingelserne for mit abonnement.
Der står at sms ikke må være maskinelt afsendt. Jeg ved ikke om det samme gælder hvis du skriver hver enkelt sms på pcén

vh
Henrik

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:33

Du kan sende dem via frostsms.com (som er et dansk firma) til kun 17 øre. Så med et lille program kan du så sende til alle sammen.

Hvis du så skal have svar tilbage så kan du bruge IQsms.dk hvor medlemmerne kan sende svar til et 4-cifret nummer. Processen kan være på denne måde:

Du skriver en sms og trykker "Send".
Programmet sender så sms'er til alle medlemmerne
Som afsender vil stå et 4-cifret nummer
Hvis medlemmerne vil svare skal de bare trykke "besvar" og skrive et aftalt keyword og deres besked.
Denne besked kan så gå ind på jeres egen hjemmeside hvor du kan se hvem der har besvaret den.

Nemt hurtigt og billigt :) 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 12:25

Ah...smart. 

Det med Nokia PC Suite og den tilsvarende til Sony Ericsson kunne godt være løsningen.

Og ja, skal nok lige være opmærksom på betingelserne. Men nu er det jo ikke kæde beskeder til tusindvis af brugere, men bare generel kommunikation over sms. Og en person som ikke lige er verdens bedste til at skrive på mobil, men bedre til tastatur :-)

Tusind tak for svar... jeg graver lidt i de pc suiter :-)

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)