Jeg og en kammerat har startet et lille I/Sselskab som beskæftiger sig med hjemmeside produktion. Vi søger først og fremmest et simpelt økonomi system der kan holde styr på kunder, udskrive faktura og de ting sådan et nu skal. Det skal være forholdsvis simpelt da det som sagt er et meget lille firma.
Vi skal også have udskrevet nogle fakturaer og udbetalt løn til os begge to. Er der nogle der kan forklare processen, så der bliver betalt, moms, skat og alt det der? Måske nogle artikler er lign.
Frister mv. kan du bl.a se her: http://www.amino.dk/regnskab/Finans/Frister.aspx
Løn udbetaler i bare til jer selv, når der er behov for det. Når året er gået laver i regnskab og resultatet betaler i skat af.
Hvis i selvangiver en b-indkomst på jeres selvangivelse vil i modtage 10 b-skatte girokort som skal betales.
Vi vil også gerne hører hvordan man gør hvis vi vælger at lade nogle penge stå i virksomheden også vælger at udbetale dem efter der er betalt virksomhedsskat.. Hvis nogen kan opstille et eksempel på hvordan det udregnes ville det være perfekt.
Jeg og en kammerat har startet et lille I/S selskab som beskæftiger sig med hjemmeside produktion. Vi søger først og fremmest et simpelt økonomi system der kan holde styr på kunder, udskrive faktura og de ting sådan et nu skal. Det skal være forholdsvis simpelt da det som sagt er et meget lille firma.
Vi skal også have udskrevet nogle fakturaer og udbetalt løn til os begge to. Er der nogle der kan forklare processen, så der bliver betalt, moms, skat og alt det der? Måske nogle artikler er lign.
Håber i kan hjælpe :)
Hvis du klikker på min hjemmeside www.v-bf.dk har du mulighed for at bestilles tre guides til iværksættere. De kan forhåbentligt give jer svar på de fleste af jeres spørgsmål.