Hej Esben,
Du konkluderer da, at det ikke er muligt at svare ud fra de givne oplysninger. Dét må da være en konklusion sig selv, ik? 
En konklusion, som jeg i øvrigt ikke er enig i.
Trådstarter angiver, at der er et underskud i virksomheden på 100.000 kr. Dette må vi da tage for gældende, i stedet for at gøre som du, at sætte spørgsmålstegn ved, om det er korrekt.
Du ved ikke, hvordan opgørelsen af underskuddet er fremkommet, og det kan lige så godt være en revisor, som trådstarter selv, som har udarbejdet regnskabet. Hvorfor du skal konkludere (igen en konklusion), at vi ikke kan antage at denne oplysning er korrekt, kan jeg ikke se fornuften i.
I dit svar konkluderer du (ny konklusion) i øvrigt, at varelageret skal sælges i år, for at trådstarter ikke skal komme i en situation, hvor hele omsætningen på 100.000 kr. skal beskattes som et resultat på 100.000 kr.
Den situation vil ALDRIG kunne opstå! Det er derfor direkte forkert, det du skriver.
Din konklusion om, at varelageret helst skal sælges i år, underbygger du derfor med ukorrekte argumenter.
Men jeg håber også du er enig i, at der med de oplysninger vi har, kan udløses beskatning, hvis der sker et salg i 2011 og der ved salget opnås betaling for andet end varelager, f.eks. varemærke, software, straksafskrevne småaktiver mv.
Det var netop dette argument du skulle have brugt i dit foregående indlæg. Jeg er enig i, at såfremt varelager, varemærke, mv. sælges i 2011 eller senere til en værdi som er større end den bogførte værdi, så kan det udløse skat af overskuddet. Dog aldrig på hele omsætningen på 100.000 kr., som du skriver.
Derudover nævner trådstarter selv, at det omhandler dette regnskabsår, og om salget udløser skat, eller om de to tal udligner hinanden.
Svaret er simpelt, og vi mangler ingen informationer for at kunne svare:
1) Nej, salget udløser ikke skat.
2) Nej, de to tal udligner ikke hinanden. Der vil fortsat være underskud i virksomheden.
Selvfølgelig er det en forudsætning for svarene, at de angivne informationer er korrekte. Det er vi helt enige om. Men jeg ser ingen grund til at antage at trådstarter ikke har styr på regnskabet.