Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netbank uden NemID?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er efterhånden ret godt træt af NemID, har en anelse om at jeg er ikke er den eneste. Angry

Findes der efterhånde en bank i DK, som har netbank uden NemID? Så opretter jeg en konto der i morgen. 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:56

Max Bank skifter først i starten af 2011 :-))

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 23:00

Ja Danske Bank - men vi få nok også snart NemID Big Smile

Men hvad er det der er så svært med det - skal man ikke bare bruge et bruger-id, adgangskode og et nøglekort?

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:02

Jyske Bank har ikke tvunget mig over på Nem-id  (endnu) - men om de gør det med nye kunder ved jeg ikke.

mvh

Jan

Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:07

Jo, det er ret let. Når det endelig virker, hvilket det så ikke gør så tit. I dag har jeg brugt 3 nøgler fra nøglekortet inden det lykkedes mig at logge ind.

Fejlmeddelsen der dukkede op blev indrapporteret til NemID d. 26/10 og er så ikke løst endnu...  

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:21

Det har været fremme i pressen at der er udfordringer med dem der har den seneste version af java installeret.

Ring til din banks support i morgen.

Køb ren argan olie her

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:47

Danske Bank har også Nemid. Det er bare ikke alle der er kommet på endnu.

Herhjemme har vi det på min kærestes konto. Og vi logger ind fra min pc, kommer der hele 4 fejlmeddelelser om at min Java er for ny(!) eller noget i den stil.

NemID er nok det mest misvisende navn jeg længe er stødt på. Det må da næsten kunne anmeldes til forbrugerombudsmanden for misvisende markedsføring ;-)

Jeg tror at mange, vil scanne deres nøglekort ind på computeren, så nøglekort og netbank er samlet. Og så er sikkerheden jo ikke bedre end tidligere.
Argumentet FOR NemID er jo at så kan man logge sikkert på fra alle computere. Men mon ikke de fleste primært bruger 1-2 computere til det? Jeg ved det ikke, men tvivler sgu på at det er blevet undersøgt!

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 23:56

Hej Jacob,

Du er skam ikke den eneste, der er træt af NemID. Ligesom dig, tror jeg, at mange andre gerne vil skifte bank, hvis de kan finde en netbank, hvor NemID ikke skal anvendes.

Du er også velkommen til at deltage i debatten om samme emne på min egen hjemmeside - læs mere/klik her.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:10

Du kan prøve med Nykredit Bank

Der skal man kun taste sit bruger ID og adgangskode for at komme på netbanken.

altså ingen nøglekort er nødvendig her.

mvh   Geeked

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 10:22

Privat jar jeg Nordea, og jeg er endnu ikke blevet tvunget over på NEMID endnu... Jeg har også netop forlænget min digitale signatur i håb om, at denne løsning stadig understøttes fremadrettet.

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)