Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netbank uden NemID?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders A:

Privat jar jeg Nordea, og jeg er endnu ikke blevet tvunget over på NEMID endnu... Jeg har også netop forlænget min digitale signatur i håb om, at denne løsning stadig understøttes fremadrettet.

Mon ikke det bare er et spørgsmål om tid før samtlige netbrugere bliver tvunget over på nemid.

Nykredit har indført nemid, men undlader altså at tvinge os til at bruge nøglekortet som er den besværlige del.

Digital signatur er udfaset og man får besked om at tilmelde sig nemid, så her er ingen kære mor.

se hvad de skriver til os..

Vi har registreret, at din Digitale Signatur udløber 18/11-2010.

Digital Signatur er den 1. juli 2010 afløst af NemID, hvorfor du ikke kan forny din Digitale Signatur. Vi kan i stedet tilbyde dig NemID – den nye Digitale Signatur, der giver adgang til samme services som din Digitale Signatur i dag. Er du netbankbruger, kan du også benytte NemID i netbanken.

Læs mere om NemID og hvordan du bestiller på www.nemid.nu.

Har du allerede fået NemID via din bank eller bestilt NemID på nemid.nu, kan du se bort fra denne mail.

Din gamle Digitale Signatur udløber som nævnt 18/11-2010. Skal du ikke bruge den gamle signatur kan du slette den ved at trykke på Start-knappen, vælge menupunktet Digital Signatur og trykke på Slet Signatur. Vær opmærksom på at hvis du har krypteret data, f.eks. har modtaget krypteret e-mail, skal du stadig bruge den gamle signatur til at åbne de gamle e-mails.

Venlig hilsen

DanID A/S

mvh   Geeked

Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Opsætning, installering, brugen af nøglekort og så videre synes langt hen af vejen er ok. Det kræver lidt mere end begynderkendskab til en PC'er for at komme i gang med NemID. Men sådan er det er jo nok med de fleste ting der skal installeres eller opsættes på en PC.

Der hvor min irritation begyndte var da Java skulle være installeret og opdateret, hvorfor har de ikke valgt en løsning der kunne køre på en ny-installeret Microsoft PC uden Java?

Version2 har kørt en længere artikel serie om NemID, den nyeste fra i dag formidler meget godt min frustration over ikke kunne betale et enkelt girokort i weekenden: Ikke 1, ikke 2, men 3 NemID-nedbrud i weekenden

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)