Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal man finde sig i? (Hvad med Censur fra Amino)

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

omar:

Men Mikkel jeg må indrømme at jeg tror jeg havde tacklet den anderledes. eks sagt at jeg kan ikke hjæpe dig med webcrawling med jeg kan hjælpe dig med ..... måske henvise ham til et sted som kan hjælpe ham.

Det er måske nemmer sagt end gjort!

Det er ikke så meget det det handler om ... det handler mere om belysningen af persontypen, her er tale om en persontype som ikke har nogen penge og som har sat sig for hvordan tingene skal være, og når vedkommende bliver konfronteret med en anden virkelighed skal det gå ud over den stakkel der var dum nok til at forsøge at hjælpe.

Lad os nu sige at fyren havde haft penge, og jeg havde lokket en aftale ud af ham om at bygge ham en crawler der stjal konkurrentens databaseindhold. Så var der gået et par uger før han var kommet tilbage og undrede sig over at han ikke fik nogen kunder, eller han ville måse endda selv have opdaget at han ikke var indekseret i Google.

Så havde jeg forklaret ham hvad duplicate content var for en størrelse og vi havde været tilbage ved square one hvor han skulle skrive nye tekster til 5000 varenumre.

Så ville jeg pludselig have stået med en utilfredskunde der havde fået præcis det han bad om, men ikke et han skulle bruge ... så nej, der var ingen kunden-potentiale der selvom han så havde haft økonomi og gøre med :)

 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 13:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel

Næste gang jeg dropper forbi DK kigger jeg da lige forbi til en gang kaffe og kage, det lyder da hyggeligt, jeg håber dog at vi kan snakke pænere til hinanden ;-) og det er ikke for at tage parti for hverken den ene eller den anden...tænker KUN på kaffen.

Best regards

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du har en for hård og nedladende tone meget tit og derfor ikke bemærker det så det ligger i din natur, dette er din facon, nogle iværksættere vælger anden til grundet denne tone.

har læst i din profil , du har altid ret , det har ingen altid

tone i det du linker stærkt nedlande tone

meget korte svar der svares hvorfor gør du det  ,  3- 4 ord forklare ikke meget derved ikke brugt meget tid og du har ikke videre formidlet noget viden.

Husk tråden her står flere ord i dine forklaringer end det du linker

ved gode svare og formidle din viden vil du lettere få kunder da tit en dårlige kunden videre formidler dig skal man ikke bruge til 100, med en god kunden skal man virkelige presse bare for at sige det bare videre til 3 de skal videre formidle dig som leverandør

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 13:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

omar:

Men Mikkel jeg må indrømme at jeg tror jeg havde tacklet den anderledes. eks sagt at jeg kan ikke hjæpe dig med webcrawling med jeg kan hjælpe dig med ..... måske henvise ham til et sted som kan hjælpe ham.

Det er måske nemmer sagt end gjort!

Det er ikke så meget det det handler om ... det handler mere om belysningen af persontypen, her er tale om en persontype som ikke har nogen penge og som har sat sig for hvordan tingene skal være, og når vedkommende bliver konfronteret med en anden virkelighed skal det gå ud over den stakkel der var dum nok til at forsøge at hjælpe.

Lad os nu sige at fyren havde haft penge, og jeg havde lokket en aftale ud af ham om at bygge ham en crawler der stjal konkurrentens databaseindhold. Så var der gået et par uger før han var kommet tilbage og undrede sig over at han ikke fik nogen kunder, eller han ville måse endda selv have opdaget at han ikke var indekseret i Google.

Så havde jeg forklaret ham hvad duplicate content var for en størrelse og vi havde været tilbage ved square one hvor han skulle skrive nye tekster til 5000 varenumre.

Så ville jeg pludselig have stået med en utilfredskunde der havde fået præcis det han bad om, men ikke et han skulle bruge ... så nej, der var ingen kunden-potentiale der selvom han så havde haft økonomi og gøre med :)

 

Det var måske det du skulle have svaret ham :-)

 

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 13:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mikkel

For at være helt ærlig. Du kommer ikke langt med den attitude du har, det er dig der starter med at hidse dig op, og dine svar er forholdsvis kortfattede. Havde du svaret ham ordentligt fra starten, havde han nok ikke fortsat med at bede om den crawler.

Hvis man har temperament som det virker til at du har (og det kan være meget sundt at have det), så er det min vurdering at du skal gå langt uden om at supportere kunder direkte. Hold dig langt væk fra dem - kunder er irriterende, sløve i opfattelsen, tror de kan få alt gratis, uhøflige osv. osv. men de skal behandles pænt, ellers ryger det lige tilbage i hovedet på dig selv igen. Det er næsten umuligt at køre en langsigtet forretning, hvis man vil hidse dig op, hver gang en kunde er lidt underlig i opførslen, så får du for mange fjender.

For øvrigt tror jeg også det vil give dig et sjovere liv, hvis du ikke skal sidde og hidse dig op, hver gang en kunde skriver noget du ikke er enig i.

Mvh. Jens

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Her har jeg valgt at offentliggøre nogle mails jeg har sendt til og fået fra en fyr som kontaktede mig her på Amino, jeg har valgt at offentliggøre den for at andre kan se hvad de IKKE skal gøre hvis de gerne vil have et gratis råd eller to:

Jeg synes modsat de fleste andre her, at du faktisk forsøger at give klar besked, og at din CAPS sætning blot laves for at understrege at det IKKE er måden at gøre det på.

Dertil skal det også siges, at det givetvis er samme person der har søgt andre her på Amino til at udføre den opgave, da den har været i spil her. Alternativt ham der har fået den som nu vil have det gjort billigt.

Personligt betragter jeg den slags forespørgelser som ganske irriterende og dem der spørger som tæger. Det begrænser naturligvis ens forretninger, men hvis man skal spilde tid på at dygtiggøre en ikke betalende kunde, så er man for dum - derfor kan den slags hoppe i havet.

Kunden - eller nærmere tægen da han ikke vil betale - ønsker jo blot at få oplyst hvilket program der skal anvendes til den slags, problemet er nok at han heller ikke kan finde ud af at anvende det hvis han ikke kan finde ud af at søge efter det. Og så er han ligevidt.

Der er således alene tale om en der ikke vil betale for tingene - og ud til højre med ham.

PS han har fået et par gode priser på udførsel af arbejdet - så han er bare en fedterøv.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 14:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:
Hvis du ikke kan bruge det til noget så lad være ... jeg har fået masser af positiv feedback på det allerede. Næste gang nogen vil nasse gratis rådgivning hos dig kan du jo passende henvise dem til den her tråd :)

Kære Mikkel   :)

Min dør er altid åben for kaffe og kage,. du kommer bare.. men tal pænt, ellers bliver du sat på plads af fruen i huset   ;)

Nogle gange må man lige trække vejret, tælle til 10 og overveje om den næste sætning er at smække med døren, eller åbne døren. - Din dør røg af hængslerne og du kan være ganske sikker på at han nok ikke anbefaler dig til andre og det er jo en skam når du nu har de faglige kvalifikationer.

Mikkel Mikjær Christensen:
Hvis du ikke kan bruge det til noget så lad være ...

Det kan jeg bestemt. Det var en dejlig reminder om at have mere tålmodighed, selv når man nogle gange føler sig som en udnyttet gavebod. :) - Og der står jeg faktisk flere gange om ugen, så jeg forstår bestemt situationen set fra en service providers synspunkt.

Tilgengæld har min tilgang til dette område været anderledes og givet mig så meget forretning, at jeg ser det som værende positivt. Hver eneste gang jeg får en henvendelse ser jeg stolt på det, som en tilkendegivelse af mit omdømme og mine kvalifikationer, og allerede dér har jeg den største ydmyghed overfor den potentielle kunde og behandler kunden som det de er..   Mad i munden og tag over hovedet og det tager jeg ret seriøst.

Måske er det derfor 75% kommer igen, selvom jeg ikke kan løse deres udfordring lige her og nu på det gældende område.

Der er mange måder at sige ting på og nogle gange bør man måske lige reflektere lidt på de resultater man opnår og se om man måske kunne drage fordel af at have en anden tilgang til tingene.

I min verden hører det under ordet "kundeservice" og den er jeg altid interesseret i at forbedre så godt som jeg overhovedet kan - uden nødvendigvis altid at få ret, så længe kunden er oplyst om konsekvenserne af deres valg.

Dit argument for hvorfor du ikke ville påtage dig opgaven (i frygt for at få en utilfreds kunde) den ser jeg egentlig meget positivt på, det er jo helt fantastisk at du ikke vil lave noget der ikke giver kunden det han skal bruge, og er villig til at fortælle det.. Der er jo så bare mange måder at fortælle det på, som Omar også kommer ind på.

Men dit udgangspunkt var SEO, men det var måske ikke kundens udgangspunkt - Det synes jeg ikke du fik spurgt ordentligt ind til.

Hvad nu hvis kundens udgangspunkt var referred traffic, som jeg selv havde 75-80% af min egen forretning på på det tidspunkt. Det var en klar strategi, og seo, på det felt, kunne rende mig et vist sted i forhold til strategien.  Derfor VAR den crawler løsning den rette for mig i netop den forretning og min markedsføringsstrategi, og det ville ikke udløse en sur kunde at give mig den løsning. Jeg ville kunne spare formuer ved at have den løsning.  8000+ produkter der var oprettet manuelt med tekster og billeder. og alt var baseret på reffered traffic -  Det var jo en kæmpe sum penge jeg kunne spare på løsningen. Og en løsning jeg var villig til at betale mange penge for, da den kunne automatisere endnu mere i forretningen.

Kunder uden penge på lommen kan hurtigt blive til kunder MED penge på lommen.  Og i min verden skal de behandles derefter. - Får man en god service som fattigrøv, så husker man hvem der hjalp én da det brændte.

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

 Jeg synes modsat de fleste andre her, at du faktisk forsøger at give klar besked, og at din CAPS sætning blot laves for at understrege at det IKKE er måden at gøre det på.

Der er således alene tale om en der ikke vil betale for tingene - og ud til højre med ham.

PS han har fået et par gode priser på udførsel af arbejdet - så han er bare en fedterøv.

Et det er ikke mig da moratter sikkert snart fjerner linket på et tidspunkt nok .

Jeg vælger den som flere tallet ville vælge den meste flinke og den køre den flinkeste tone vælger de fleste om det er den billigste eller dyreste, man vælger den virker meste troværdig en der skriver 3 – 4 ord svar virker ikke særligt troværdig .

Denne linje i dit indlæg betyder ikke man er fedterøv alle søger den bedste og billigste pris har over streget den tryk streg , det du skrev og dette her skriver man bare ikke , hvad er det for en tone  PS han har fået et par gode priser på udførsel af arbejdet - så han er bare en fedterøv

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mikkel

Jeg slettede din tråd med henvisning til at det var et personangreb og bad systemet om at sende dig en mail med begrundelsen for sletningen, så hvis du ikke har modtaget den mail beklager jeg da det.

Nu sletter jeg så dit link i denne tråd, under henvisning til at det er personangreb endnu engang.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Mikkel Mikjær Christensen:

Her har jeg valgt at offentliggøre nogle mails jeg har sendt til og fået fra en fyr som kontaktede mig her på Amino, jeg har valgt at offentliggøre den for at andre kan se hvad de IKKE skal gøre hvis de gerne vil have et gratis råd eller to:

 

Jeg synes modsat de fleste andre her, at du faktisk forsøger at give klar besked, og at din CAPS sætning blot laves for at understrege at det IKKE er måden at gøre det på.

Ja sådan ville jeg også tolke det, men det er fordi jeg efterhånden har læst mange indlæg fra Mikkel og jeg tror ikke altid han mener det så hårdt som det lyder. Men tror er netop problemet, for man ved det aldrig helt med denne slags kommunikation. Der er en masse begrænsninger iform af manglende ansigtsudtryk, toneleje osv. som dog nogle gange kan opvejes af en smiley.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)