Mikkel Mikjær Christensen: Hvis du ikke kan bruge det til noget så lad være ... jeg har fået masser af positiv feedback på det allerede. Næste gang nogen vil nasse gratis rådgivning hos dig kan du jo passende henvise dem til den her
tråd :)
Kære Mikkel :)
Min dør er altid åben for kaffe og kage,. du kommer bare.. men tal pænt, ellers bliver du sat på plads af fruen i huset ;)
Nogle gange må man lige trække vejret, tælle til 10 og overveje om den næste sætning er at smække med døren, eller åbne døren. - Din dør røg af hængslerne og du kan være ganske sikker på at han nok ikke anbefaler dig til andre og det er jo en skam når du nu har de faglige kvalifikationer.
Mikkel Mikjær Christensen: Hvis du ikke kan bruge det til noget så lad være ...
Det kan jeg bestemt. Det var en dejlig reminder om at have mere tålmodighed, selv når man nogle gange føler sig som en udnyttet gavebod. :) - Og der står jeg faktisk flere gange om ugen, så jeg forstår bestemt situationen set fra en service providers synspunkt.
Tilgengæld har min tilgang til dette område været anderledes og givet mig så meget forretning, at jeg ser det som værende positivt. Hver eneste gang jeg får en henvendelse ser jeg stolt på det, som en tilkendegivelse af mit omdømme og mine kvalifikationer, og allerede dér har jeg den største ydmyghed overfor den potentielle kunde og behandler kunden som det de er.. Mad i munden og tag over hovedet og det tager jeg ret seriøst.
Måske er det derfor 75% kommer igen, selvom jeg ikke kan løse deres udfordring lige her og nu på det gældende område.
Der er mange måder at sige ting på og nogle gange bør man måske lige reflektere lidt på de resultater man opnår og se om man måske kunne drage fordel af at have en anden tilgang til tingene.
I min verden hører det under ordet "kundeservice" og den er jeg altid interesseret i at forbedre så godt som jeg overhovedet kan - uden nødvendigvis altid at få ret, så længe kunden er oplyst om konsekvenserne af deres valg.
Dit argument for hvorfor du ikke ville påtage dig opgaven (i frygt for at få en utilfreds kunde) den ser jeg egentlig meget positivt på, det er jo helt fantastisk at du ikke vil lave noget der ikke giver kunden det han skal bruge, og er villig til at fortælle det.. Der er jo så bare mange måder at fortælle det på, som Omar også kommer ind på.
Men dit udgangspunkt var SEO, men det var måske ikke kundens udgangspunkt - Det synes jeg ikke du fik spurgt ordentligt ind til.
Hvad nu hvis kundens udgangspunkt var referred traffic, som jeg selv havde 75-80% af min egen forretning på på det tidspunkt. Det var en klar strategi, og seo, på det felt, kunne rende mig et vist sted i forhold til strategien. Derfor VAR den crawler løsning den rette for mig i netop den forretning og min markedsføringsstrategi, og det ville ikke udløse en sur kunde at give mig den løsning. Jeg ville kunne spare formuer ved at have den løsning. 8000+ produkter der var oprettet manuelt med tekster og billeder. og alt var baseret på reffered traffic - Det var jo en kæmpe sum penge jeg kunne spare på løsningen. Og en løsning jeg var villig til at betale mange penge for, da den kunne automatisere endnu mere i forretningen.
Kunder uden penge på lommen kan hurtigt blive til kunder MED penge på lommen. Og i min verden skal de behandles derefter. - Får man en god service som fattigrøv, så husker man hvem der hjalp én da det brændte.