Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Barsel som selvstændig: Barselsfond?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge iværksættere

Jeg er endnu ikke selv iværksætter men overvejer at starte som freelancer/selvstændig. Jeg har dog den bekymring, at jeg gerne vil have et barn snart, hvilket vil være hårdt for økonomien, hvis der ikke er nogen form for løn under barsel.

Men hvordan er det nu med den der barselsfond?

Kan det lade sig gøre at være med i den som enmandsvirksomhed?

Og er der forskel ift. selskabstyper? Fx et ApS, hvor man vel er lønmodtager i sin egen virksomhed?

Håber der er nogen, der kan hjælpe. På forhånd tak.

/Furie

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 20:21
Tilmeldt 30. Oct 10
Skrevet kl. 20:24

Hej Annette

Tak for svar.

Jeg synes ikke, det er helt klart, men det ser ikke ud som om, man får andet end dagpenge. Det ser selvfølgelig også en slags penge...

/F

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:27

Det ku ellers være lækkert med 6 ugers betalt ferie :)

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 20:36

Mikkel Mikjær Christensen:
6 ugers betalt ferie :)

Mikkel dog, du bliver klogere den dag du står med babsen.. bleerne, gråden, flaskerne m.v. Wink

Tilmeldt 30. Oct 10
Skrevet kl. 20:37

Har du prøvet at være på barsel? Det er i hvert fald ikke så tit på mine ferier, at jeg først får noget at spise hen på eftermiddagen. Eller kommer i bad eller får børstet tænder, når min mand kommer hjem om aftenen.

Ammer man, er det ca. 10 timer i døgnet og derudover er der gåturene med barnevogn for at få ungen til at sove, der er alle bleerne, der skal skiftes, der er babyen der skal leges med og stimuleres og der er oprydning og tøjvask. Alt det inden at mors behov for mad, søvn, bad eller andet bliver opfyldt.

Det skulle undre mig, om du selv havde prøvet det, når du kommer med sådan en udtalelse. Men det kan anbefales, for det er skønt uanset hvad. Men ferie bliver det altså aldrig. 

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 20:37

Furien:

Hej Annette

Tak for svar.

Jeg synes ikke, det er helt klart, men det ser ikke ud som om, man får andet end dagpenge. Det ser selvfølgelig også en slags penge...

/F

jeg ved ikke om reglerne har forandret sig de seneste år, men jeg kunne kun få supp. dagpenge for 4 år siden. bemærk at du ikke kan få fuld dækning hvis du arbejder delvis.

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 20:39

Furien:
Har du prøvet at være på barsel?

Mikkel prøvede vist bare at være lidt vittig :)

Tilmeldt 30. Oct 10
Skrevet kl. 20:46

Jeg tror bare, jeg venter med at blive selvstændig, til jeg har fået de børn, jeg skal have. Det er vist lettere og kan bedre betale sig økonomisk.

Det er let at provokere en kvinde på barsel (hvilket jeg er i øjeblikket). Der er jo et søvnunderskud, der skal passes...

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:49

AnnetteD:

Mikkel dog, du bliver klogere den dag du står med babsen.. bleerne, gråden, flaskerne m.v. Wink

Sikkert .. men lad mig forblive naiv indtil da :P

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)