Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

duplicate content, gode råd ønskes

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kære Aminoer

Jeg har et spørgsmål angående duplicate content. I starten af det nye år åbner industribasen op for det svenske marked med www.industribasen.se meningen er at indtage Norge senere på året og så koncentrere sig 100% om skandinavien fremover, dvs blive markedsledende i et marked på over 19 millioner mennesker.

Det er målet og vi GØR det.

Vi har brugt det sidste halve år på at finde ud af hvordan vi gør dette bedst muligt og er stødt på et lille problem. Istedet for at starte helt forfra i de 2 lande havde vi tænkt os at lave en funtion der hedder søg i hele skandinavien og så herved vise de flere tusind annoncer vi har i Danmark i de 2 lande.

Dvs at der vil blive vist varevogne, traktorer, lastbiler, værktøj osv i Norge og Sverige. Men kan dette overhovede lade sig gøre eller skal vi starte fra bunde i de 2 lande. Det går nok hvis vi skal men ville være smart at kunne vise nogle tusind annoncer i hvert land så der er noget at kigge efter i starten indtil der kommer gang i siderne for alvor.

Hvad mener du kan lade sig gøre?

Mvh

Morten

find snart lastbilar og traktorerwww.industribasen.se 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:24

Hej :-)

Fedt med nogle mål - og selvfølgelig bliver i da markedsledere!

Jeg ved ikke hvordan I havde tænkt jer at gøre det. Og jeg er ikke SEO-ekspert. Men jeg har et forslag Idea

Hvad med at gøre så når folk søger, så skal i ikke indeksere den fil den søger på? Altså sætte en spærre op.

På DK siden er det denne URL der kommer frem, når man søger: http://www.industribasen.dk/find?q=

Den skal i så blokere, så Google ikke indeksere den. Så kommer alle annoncerne frem, og så kan folk så klikke på dem. Så sætter i et flag op ud for hvert indlæg (om det er DK, SE eller NO), og så kan man klikke på dem. Når man klikker på dem, ryger man så ind på DK-siden, eller hvilken side den nu er fra.

Det vil jeg mene, er en god metode at gøre det på :-)

Om det er den mest optimale, tør jeg dog ikke sige.

Held og lykke, og meld endelig tilbage hvilken løsning som du bruger ;)

Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 09:56

har I overvejet at foretage søgningerne via. "POST method", fremfor "GET method"? På den måde ændres adressen ikke, og Google indekserer dermed ikke søgesiderne. - læste mig til det på google. :) men er ikke kodeekspert, så ved ikke om det vil virke. :P

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:28

Det er YDERST kompliceret, at lave en holdbar og stærk SEO strategi for et rubrikannonce site som jeres. Der er langt flere problemer og faldgrupper end jeg har mulighed for at forklare her.

To af de vigtigste problemer du kan løbe ind i med den skitserede løsning er, dels at det kan skabe Duplicte Content og dels at Google ikke tillader at du lader dem indeksere søgeresultatsider.

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 18:32

Hej Milkkel

Tak for dit svar.

Vi starter bare fra bunden og crawler virksomhedernes hjemmesider, det betyder ikke det helt store, men, det vil sige man heller ikke kan lave en funktion der hedder søg i hele skandinavien.

Dvs at man finder annoncer fra alle 3 sider, dvs www.industribasen.se dk og no?

Altså fra danmark henter man annoncer ind fra sverige og norge osv

Mvh

Morten

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:35

www.IndustriBasen.dk:
men, det vil sige man heller ikke kan lave en funktion der hedder søg i hele skandinavien.

Jo det kan du godt, men dels er jeg ikke sikker på det vil være særlig brugbart for brugere på et sprog, at få annoncer på et anden sprog, fra sælgere i et andet land og sikkert også i en anden valuta, andre afgifter etc. Og dertil kommer så DC i søgemaskinerne. Men dem bør du så måske alligevel udelukke fra dine søgeresultater, da det strider direkte mod deres guidelines, hvilket i alle fald vil gøre, at du kan ryge ud.

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 18:44

Ok tak for de gode svar,

Der vil indenfor nogle dage komme et svensk flag på forsiden at industribasen.dk der linker til www.industribasen.se og der vil komme et link fra den norske portal til den danske osv.

Skader det eller gavner det i seo?

Mvh

M0rten

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)