Som Nicolaj siger, så er det allerbedste at prøve sig frem.
Min egen personlige holdning er, at hvis man er Mac-mand, så vil man med stor sandsynlighed blive glad for en iPhone - da den jo spiller sammen med iTunes.
Er man PC mand - så er både windows og Android en mulighed.
Med Android er det en fordel, hvis man bruger Google-tjenesterne, såsom kontakter, kalender, Gmail mv.
De gamle windowstelefoner krævede, at man nørdede en hel del med dem, for at få noget fornuftigt ud af dem.
Jeg ved ikke om det er blevet bedre med det nye windows mobile 7?
nu kører Itunes ganske fint på en PC, og de apps du beskriver til Android forefindes ligeledes til Iphone. Jeg er indehaver af en I4 og en Desire, og intet slår Iphone. Her snakker vi interface og adgang til alskens apps, findes det, findes det til iphone og ikke til Android.
Uden ordentlige apps er en smartphone bare en tlf med de apps der nu følger med, og intet slår iphone (endnu)
Flere nævner prisen på mobilen som ret afgørende, der tænker jeg at købsprisen ikke er helt afgørende. Man bør, hvis ellers man driver seriøs forretning, hvor tiden er knap osv, så også overveje hvilket system det er man køber. Og hvad det koster.
Køber man en dyr telefon, der er sindsygt effektiv til det man bruger den til, så er det jo tit betydeligt billigere end at købe en billig telefon, men hvor man skal bruge lang tid på den samme proces igen og igen.
De fleste bruger jo mobilen som 2. computer, og der vil det være hul i hovedet at gå på kompromis.
Ligesom os der vil bruge en computer til at lette hverdagens opgaver, og ikke bruge tid på computerens egne underlige problemer, vi køber mac. Dyrere, men i sidste ende SÅ MEGET billigere.. ;-)
Flere nævner prisen på mobilen som ret afgørende, der tænker jeg at købsprisen ikke er helt afgørende. Man bør, hvis ellers man driver seriøs forretning, hvor tiden er knap osv, så også overveje hvilket system det er man køber. Og hvad det koster.
Køber man en dyr telefon, der er sindsygt effektiv til det man bruger den til, så er det jo tit betydeligt billigere end at købe en billig telefon, men hvor man skal bruge lang tid på den samme proces igen og igen.
De fleste bruger jo mobilen som 2. computer, og der vil det være hul i hovedet at gå på kompromis.
Ligesom os der vil bruge en computer til at lette hverdagens opgaver, og ikke bruge tid på computerens egne underlige problemer, vi køber mac. Dyrere, men i sidste ende SÅ MEGET billigere.. ;-)
og ca 75% billigere hvis du havde taget en PC og installeret Ubuntu på, Mac er bare en PC med et af Apple modificeret BSD unix system
og ca 75% billigere hvis du havde taget en PC og installeret Ubuntu på, Mac er bare en PC med et af Apple modificeret BSD unix system
Er 10.10 blevet meget forbedret!? For min ubuntu maskine, der kører 10.4, kan jeg på ingen måde arbejde lige så effektivt med som på mac'en. Men ka være en måned har været for lille en tilvendingsperiode!?
På den anden side, så burde det jo være ret nemt at vende sig til, eftersom jeg for det meste kun bruger computer til mail, surfing, office og im.