men kan vel hente regnskabet i dine back up filer.
øhh.... joh, ser du...... Har naturligvis gemt regnskabet, men ikke på back up. Jeg har nu fået at vide, at min version af Summasummarum ikke kan køre på Windows 7 og at det sikkert er det, der er problemet.
Det er jeg kod af at høre, så er det måske det hele om igen.
men prøv evt. at tage kontakt til John der har Nielco IT måske han kan hjælpe dig med at redde filerne?
John kan jeg varmt anbefale, han hjælper mig når jeg har EDB problemer.
Ellers er det jo netop på grund af den ofte manglende back up at vi anbefaler at man bruger et regnskabssystem der er online og hvor filerne løbene gemmes på udbyders server. Som f.eks. economic.
det er dog det noget ukvalificeret sludder ham Anders kommer af med om econmic som vejen til problemers løsning
Problemet i det her konkrete tilfælde kan tilskrives at der på trods af advarsler fra Stonewares side om ikke at bruge en version 2 af programmet på en Windows Vista eller værre endnu Windows 7 ,,, at man alligevel har gjort det af uvidende om at det kunne have de skrækkeligste følger.
Jeg har i min support-biks på www.summasupport.dk stødt på at det momskoderne der er stået af .... og at de ikke lader sig retablere. Der er ikke så meget at gøre ved det... udover at redde mest muligt hvad reddes kan Damage Control
Igen, igen og igen læser du ikke hvad jeg skriver.
i min verden er amino til for at hjælpe hinanden, ikke at genere hinanden.
i din verden er det åbenbart anderledes.
Men tilbage til sagen: Jeg kritiserer ikke summa det er såmænd et udmærket program.
men desværre glemmer alt for mange at få taget back up, derfor anbefaler jeg et program hvor dette sker helt automatisk, og det er der vel intet forkert i? Eller det også galt?
Anders, så lad være med at fremhæve Economic som det eneste saliggørende.
Det er ikke programfejl vi taler om her, men menneskelige fejl.
Hvor er din hjælp henne her, når kunden har et problem i Summa og du anbefaler Economic?
Peter.
Det gør jeg jo netop heller ikke.
Men det er vel lovligt at anbefale det program som jeg nu engang finder bedst, ville det ikke se mærkeligt ud såfremt en Opel forhandler anbefalede en Volvo?
Jeg arbejder primært med economic fordi jeg finder at det er det bedste program.
det er jo ikk ensbetydende med at andre har samme mening. Hvor ville verden dog blive kedelig såfremt alle syntes bedst om den/det samme!