Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God idé/koncept - ønsker hjælp til at komme videre

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære allesammen,

Jeg sidder pt. inde med en idé/koncept (internet løsning), der kan hjælpe de offentlige og private virksomheder med at spare omkostninger til markedsføring og administration i forbindelse med afholdelse af alle former for arrangementer.

Jeg har kort beskrevet ideén/konceptet i en powerpoint og drøftet konceptet med forskellige personer, som alle har givet positiv feedback.Jeg er nu overbevist om at ideén vil holde i virkeligheden.

Jeg har ikke selv mulighed for at finansiere den it-løsning, der skal til for at understøtte ideén/konceptet. Jeg overvejer derfor pt to muligheder:

1. søge venturekapital - dvs. jeg skal udarbejde en forkrommet forretningsplan, hvilket er tidskrævende (arbejder fuldtid til daglig). Jeg har et par gange forsøgt at skrive en forretningsplan, men er desværre gået "død" i det. Er dog godt klar over at  forretningsplanen er vigtig hvis man skal søge venturekapital. Eller er den?

2. etablere samarbejde med en it-leverandør (software) om ideén/konceptet mod at give dem en del af ejerskabet

Hvilken fremgangsmåde (1 eller 2) er mest hensigtsmæssig?

Er der nogen, der har erfaring med lignende og kan hjælpe mig med at komme videre?

Hilsen
ARC

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:07
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej ARC. 

Nu har jeg ikke den store forstand på It-løsninger og hvordan man lige sammensætter en forkromet smart forretningsplan. Men forretningsplan vil jeg KLART råde dig til at lave. Uanset om du skal finde samarbejdspartnere eller søge kapital anden steds fra. Eller skal du søge kapital andre steder KRÆVER de helt sikkert at se en forretningsplan over dine ideér og dit koncept. 

Så start med at få styr på den Arc. Du kan herinde på Amino finde forretningsplaner andre mennesker har lagt op og som har hjulpet dem til opstart. Så har du ikke den store forstand, så sid og kigge nogen af dem igennem her.http://www.amino.dk/media/g/forretningsplaner/default.aspx

Den anden del af mit svar, går lidt på min egen mave fornemmelse omkring opstart af virksomhed

Jeg ville undgå så meget støtte og hjælp fra en investor, da han/de vil føle de også har krav på at blive hørt og skal ha deres ideér og visioner ført ud igennem ens virksomhed, og så er det ikke længere op til mig at styre hvordan mit koncept forløber og hvordan virksomheden skal udvikles men derimod også x antal investorer som skal ha indflydelse.Jeg ville derimod hellere prøve at søge kapital gennem den bank jeg nu vælger at ha min erhvervs kontoer hos i stedet, vil typisk være din egen bank da du i forvejen har en kunde historik der. Du vil selvfølgelig stadig lægge din økonomiske fremtid i deres hænder, men hellere en bank end 2 gale investorer. Er altid bedst at man ikke har de store forpligtigelser overfor nogen rent økonomisk, men hvis du ikke selv har en potion penge til at starte for, så må du vælge mellem pest eller kolera jo.... ;)

Håber mit svar kunne være en hjælp på vejen.. 

Mvh. Jonas Bonde

Så længe bolden er rund...... Kan alt ske...!!!!

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:10
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

// Håber du overlever de små stave/slåfejl der måtte være i min tekst.. :)

MVh. Jonas Bonde

Så længe bolden er rund...... Kan alt ske...!!!!

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 12:25

Jeg ser helt anderledes end Jonas på det, derfor får du også lige mit besyv.

Den største synd en helt nystartet førstegangs iværksætter kan begå er at de ikke kan forstå at 20% af en succes, er mange flere penge værd end 100% af ingenting. (hvis du havde millioner og 10 succeser i bagagen er det måske noget andet) men selv de rigtig seje iværksættere er ikke bange for at teame op med de rigtige folk, for de har gennemskuet at der kan opstå synergier der gør alle glade.  

Det virker lidt som om du allerede er igang med at bruge overskuddet, inden du har lavet så meget som et summary af forretnignsplanen, og det er altså ikke vejen til succes.

Nu aner jeg jo ikke noget om projektet, hvis det er en simpel portal løsning, hvor en række venues/crew/event bureauer kan annoncere mod at du får overhead for et salg, er det jo ikke noget der kræver alverden, og så ville jeg nok bare enten låne pengene selv, eller give en it-mand 50% af ejerskabet mod at lave siden.

Hvis det er stort og sofistikeret (venture kapital er typisk i million klassen ved ikke om det er i overkanten her) Så ville jeg nok sige både og du skal bruge en der har forstand på tal og salg, og så kunne en it-udvikler også være med.

Personligt har jeg ikke så gode erfaringer med at folk skal lave projekter gratis ved siden af deres "rigtige" arbejde, kan være jeg bare har været uheldig, men jeg synes tit det ender nederst i bunken under alle de betalte opgaver. Og så kan det pludselg tage meget lang tid at få noget gjort.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 12:47

Hej

Måske et dumt spørgsmål men er det offentlige overhovedet intereseret i at spare penge?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)