Det er rigtigt træls når sådan noget sker - for at sige det mildt. Jeg har selv prøvet det.
Men det er også en smule en lærestreg så du husker det til en anden gang. Desværre gælder det ALTID om at handle så snart muligheden byder sig - især for ting hvor udgiften kun er omkring de 50kr.
Hvis der er tale om det der hedder en "bucket shop" eller "frontrunning", og det kan bevises, er det klart ulovligt det domaeneregistraren foretager sig.
Damm... det er NETOP Network Solutions som har købt mit domæne. men hvorfor vil de så ikke sælge det til mig for en højere pris.?
Jeg er ked af at høre det Casper, jeg troede egentligt at NS var stoppet med det, efter at ICANN indførte $0,20 fee pr. registreret domænenavn.
Hvis der ikke er så meget trafik på domænet, plejer de at droppe den efter 5 dage, så hvis jeg var dig, ville jeg ikke skabe trafik til domænet, dette gælder også ved at kontrollere whois på domænenavnet.
Hvis du virkelig meget vil ha' domænet, kan du backorder det hos Snapnames, Pool og NameJet. Når/hvis NS dropper domænet, er det 95% sikkert en af dem der "fanger" den.
Der er meget med de domæner efterhånde. Man skal også altid være opmærksom på hvornår ens domæne udløber. F.eks. så har domaintools sådan et værktøj hvor man kan sætte domæner on watch. Og ja hver gang der er en som lige glemmer at betale så sidder domænehajerne klar til at købe domænet og de får besked øjeblikkeligt. Og hvis det er en domæne hvor din vigtige hjemmeside har ligget på de sidste par år og som du tjener godt på, så kan du forberede dig til at betale dyre domme for at få domænet tilbage. Tror ikke at det er så slemt med DK domæner, da vi har DKHOSTMASTER og en stram lovgivning. Men har du et COM eller DE domæne, så er det vigtigt at du hele tiden har en system hvor du kan se hvornår de skal fornyes :-)