Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug Joomla Extensions i CloudSprout!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg igår blev jeg inspireret af en anden tråd, der handlede om flotte produktvisninger i webshops. Og fik en måske rigtigt god ide.

I tråden blev der henvist til nogle Joomla Extensions, som man kunne indsætte i en Joomla Article, og så tænkte jeg naturligvis at så er det formendligt ikke den helt store tekniske udfordring, at lave en emulator, så de ligeså godt kan indsættes i CloudSprout.

Jeg har tidligere hørt at der i Joomla projektet er valgt en vej, hvor der tilbydes relativt lidt infrastruktur til de forskellige extensions, så det er måske til at emulerer ?

Jeg kunne godt tænke mig noget feedback på ideen ? specielt fra dem der har prøvet at skrive Joomla extensions ?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 19:36

Hej Lundsby.

Jeg har selv tænkt tanken til Sitemagic CMS , men gik væk fra det igen. jeg er overbevist om at mange udvidelser gør brug af Joomla-specifik funktionalitet, så det ville med al sandsynlighed kræve en fuld installation af Joomla.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 19:55

Måske kan Joomla, på samme måde som Sitemagic CMS, afvikle et modul/udvidelse selvstændigt. I Sitemagic CMS ser det fx sådan ud (login modulet). Som du kan se kører det "frit" uden for hjemmesiden - normalt ville det jo se således ud.

Med en underliggende Joomla installation ville du i givet fald kunne embedde dem i CloudSprout via Object/iFrame, ligesom vi gjorde det muligt at bruge alverdens moduler på internettet med vores "Eksterne Moduler" udvidelse (som du også kommenterede i et tidligere indlæg).

Men jeg vil tro at Joomla-extensions gør sig bedst i Joomla - de er vel ofte bundet til systemet på en eller anden facon. Just my thoughts :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:23

Hej Jimmy

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre, at tage Joomla extensions generelt, og flytte over i CloudSprout.

Det der var spændende i tråden, var at måden som man berigede sit varekort på var ved extensions der virkede imod Joomla Article, f.eks. Charting, Video etc.

Så ideen ville være at lave en emulerering af Joomla Article, og forbinde den til vores Html-felt, så det kunne det samme.

Som jeg ser det er selve funktionaliteten i disse interessant, men egentligt ikke nødvendigt, da vi i forvejen har dække de fleste af de forskellige visninger, vi har selv video, grafer kan oploades som billeder.
Men med Joomlas extensions ville være bedre til det!

Men det ville være genialt til at komme i kontakt med Joomla extension programmører når vi selv skal lave en AppStore. Og vores udviklingsmodel og infrastruktur skulle gerne være mere attraktiv en Joomlas.

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 20:28

Lundsby:

Hej Jimmy

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre, at tage Joomla extensions generelt, og flytte over i CloudSprout.

Det der var spændende i tråden, var at måden som man berigede sit varekort på var ved extensions der virkede imod Joomla Article, f.eks. Charting, Video etc.

Så ideen ville være at lave en emulerering af Joomla Article, og forbinde den til vores Html-felt, så det kunne det samme.

Som jeg ser det er selve funktionaliteten i disse interessant, men egentligt ikke nødvendigt, da vi i forvejen har dække de fleste af de forskellige visninger, vi har selv video, grafer kan oploades som billeder.
Men med Joomlas extensions ville være bedre til det!

Men det ville være genialt til at komme i kontakt med Joomla extension programmører når vi selv skal lave en AppStore. Og vores udviklingsmodel og infrastruktur skulle gerne være mere attraktiv en Joomlas.

Du kan jo skrive til Ronni :-) han er nok den herhjemme der har mest tjek på det vil jeg tro...

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:56

Hej Dennis

Super god ide! Jeg håber faktisk lidt, at han ville se tråden og hjælpe til. Men ellers må jeg sende ham en pm.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)