Goddag kære folk. |
Følger lige med her.
Goddag kære folk. |
Følger lige med her. |
Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant
Rolig nu du aner jo ikke en gang om han har betelt i dag.
Selvfølgelig kan du da sende sagen til inkasso. Men start med at sende ham 1-2 rykkere før du skrider til inkasso.
Mvh Ravn |
Jeg har ellers bare hørt, at sagen skal have en kontrakt, før man må sende den til inkasso?
Benjamin |
*Bump* Vil meget gerne høre hvad andre har at sige :) |
Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant
Du sender ham en rykker, hvor du udover at angive beløbet og forfaldsdatoen kan skrive: "Dette er samtidigt et inkassovarsel efter inkassolovens § 10. Såfremt beløbet ikke er mig i hænde inden 10 dage fra dd. vil sagen uden yderligere varsel blive videregivet til min advokat til inkasso med deraf følgende meromkostninger for dig." |
Du kan jo skrive til ham/hende? om hun ikke jævnfør almindelig god skik omkring IT samarbejde, ikke vil være så venlig at betale det skyldige beløb. Dertil henføre til det urimelige krav hun fremsætter med at du skal smide alle varene op. Det må hun kunne forstå at intet menneske i DK kan gøre gratis, uden at gå konkurs. Går dette ikke, kan du evt indgå et forlig med hende, hvor du i ren og skær venlighed, og pga misforståelse uploade de første 50-100 varer for hende, mod at hun betaler din regning. Hårdt mod hårdt kommer man ingen vejne med, sålænge det er så små beløb. Man kan bruge alt for lang tid, og miste nattesøvn over "ubetydelige" skænderier af den slags. Måske kan du se det som en mulighed for at få en ambassadør for dit produkt. "Ok, vi har misforstået hinanden, men jeg tager den på mig og skal nok hjælpe dig igennem." Det vil koste dig en del tid, men du vil med sandsynlighed få hende til at sprede dit budskab til andre.
|