Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Videbæk
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag kære folk.

Nu er det sådan, at jeg har haft en samarbejdsaftale med et mediehus.
Jeg laver arbejde for hans kunder, i dette tilfælde en hjemmeside, fakturerer ham for min pris, og så sælger han de tjl hans kunde, til hans egen pris.

Men nu havde vi en kunde forleden. Kunden skulle have ny side og en webshop.
Jeg har altid tilbudt denne aftale, for 5000 kr., + moms og hvis der skal eventuelle andre ting på, som ikke indgår i den pakke, bliver det faktureret til 250,- i timen.

Da jeg så havde afleveret siden, og instrueret kunden i hvordan hun skulle lægge varer ind i sin webshop.

Så går der nogle dage, og så ringer min samarbejdspartner og spørger mig hvorfor jeg ikke har lagt de 700 varer i hendes webshop, "for det havde jeg jo lovet" i følge ham. Jeg prøvede at overbevise ham om, at jeg absolut ikke havde lovet at sætte 700 varer ind - gratis vel at mærke, men at aftalen var, han jeg instruerede hende i hvordan hun selv skulle gøre det. Jeg sagde, at jeg godt kunne gøre det, men det ville koste omkring 8000,- (700varer*3min (pr vare)/60*250 i timen). Det ville han absolut ikke gå med til.

Så jeg sendte ham bare den oprindelige faktura, og har ikke hørt fra ham siden. Jeg har mindet ham om, op til flere gange, at det var sidste betalingsdato idag, den 28/10-10, som der også stod på fakturaen.

Hvad gør jeg, nu når han ikke har betalt? Jeg har jo ingen kontrakt med ham, udover de emails vi har skrevet sammen, så jeg vil jo ikke kunne sende sagen til inkasso. Men jeg vil da have mit tilgodehavende.  ;-)

Nogen erfaring i, hvad man skal gøre? Jeg kan sagtens sende masser af rykkere, men jeg ved på forhånd han bare vil ingorere dem. Øv øv! :-(

Håber i kan hjælpe mig :-)

Benjamin
Midtdesign

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 12:39

Følger lige med her.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 12:40

Rolig nu du aner jo ikke en gang om han har betelt i dag. 

Midtdesign:
så jeg vil jo ikke kunne sende sagen til inkasso.

Selvfølgelig kan du da sende sagen til inkasso. Men start med at sende ham 1-2 rykkere før du skrider til inkasso.

Mvh

Ravn

Fra Videbæk
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:41

Jeg har ellers bare hørt, at sagen skal have en kontrakt, før man må sende den til inkasso?

Benjamin

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 13:58

*Bump* Vil meget gerne høre hvad andre har at sige :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 18:51

Du sender ham en rykker, hvor du udover at angive beløbet og forfaldsdatoen kan skrive: "Dette er samtidigt et inkassovarsel efter inkassolovens § 10. Såfremt beløbet ikke er mig i hænde inden 10 dage fra dd. vil sagen uden yderligere varsel blive videregivet til min advokat til inkasso med deraf  følgende meromkostninger for dig."

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 20:01

Du kan jo skrive til ham/hende? om hun ikke jævnfør almindelig god skik omkring IT samarbejde, ikke vil være så venlig at betale det skyldige beløb.

Dertil henføre til det urimelige krav hun fremsætter med at du skal smide alle varene op. Det må hun kunne forstå at intet menneske i DK kan gøre gratis, uden at gå konkurs.

Går dette ikke, kan du evt indgå et forlig med hende, hvor du i ren og skær venlighed, og pga misforståelse uploade de første 50-100 varer for hende, mod at hun betaler din regning.

Hårdt mod hårdt kommer man ingen vejne med, sålænge det er så små beløb. Man kan bruge alt for lang tid, og miste nattesøvn over "ubetydelige" skænderier af den slags.

Måske kan du se det som en mulighed for at få en ambassadør for dit produkt. "Ok, vi har misforstået hinanden, men jeg tager den på mig og skal nok hjælpe dig igennem." Det vil koste dig en del tid, men du vil med sandsynlighed få hende til at sprede dit budskab til andre.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)