Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Droppet ud af gymnasiet pga. manglende disciplin. Min fremtid?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

Situationen er den, at jeg har besluttet mig for at droppe ud af det almene gymnasium, her efter 3 måneders gang i 1.g.
Grunden er at jeg føler, jeg ikke er klar, samtidig med jeg er træt af bøger og lange kedelige timer. Udover dette mangler jeg disciplinen, til at få lavet opgaver og lektier, og alt i alt har jeg vurderet at der intet godt kommer ud af det.

Jeg ønsker at starte på gymnasiet næste år, da jeg personligt mener, det er vigtigt med noget almen dannelse, og samtidig ser jeg mange fordele i det sociale.
Jeg har et godt hovede, og vil bestemt kunne komme ud med et flot snit, hvis jeg havde disciplinen. Men det er den der mangler og det har jeg valgt at få gjort noget ved. Mit problem er desværre bare, at jeg ikke ved hvad jeg skal nu. Jeg har ærlig talt ikke lyst til at gå i en 10. klasse og gennemgå alt det stof, jeg nemt kunne i 9. klasse. Derudover tiltaler efterskoler mig heller ikke. Jeg ved man sikkert kommer igennem en personlig udvikling og får masser af nye venner, men nu er det disciplin, jeg er på udkig efter.

Hvad ville i gøre? Er der nogle steder i ville tage hen, hvis i skulle have disciplin? Kan man allerede som 16-årig komme 6 måneder med Mærsk ud på et skib mod den ukendte verden og opleve den. Hvad kunne jeg? Jeg tænker ikke på penge, hvis jeg skulle arbejde. Selvfølgelig ville jeg ikke takke nej, men det er slet ikke første prioritet.

Håber virkelig i kan hjælpe mig.

Hilsen Christian

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 09:53

Få dig et job. Et job hvor du er sikker på at du vil kunne få udfordringer, og hvor du bliver nødt til at begå dig med andre mennesker.

Du vil her have brug for disciplin og hårdt sved + du får lidt penge ud af det.

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 09:56

Jamen hvad kan jeg som 16-årig?
Dem jeg kender der har taget et år og arbejdet, sidder i SuperBest og sælger is i paradis.. Det er ikke, det jeg ønsker.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 09:58

Hvad er det helt præcist du ønsker?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:59

christian_vinther:
Dem jeg kender der har taget et år og arbejdet, sidder i SuperBest og sælger is i paradis.. Det er ikke, det jeg ønsker.

Hvor i landet bor du?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Christian

Gymnasielivet stiller store krav - det har du opdaget.
Om din beslutning er god eller dårlig er ikke til at sige på baggrund af det, du skriver, men der skal da helt sikkert ske et kursskifte i dit liv.

Jeg tror ikke, du finder løsningen ved at spørge rundt på nettet - vi kender dig ikke og hører slet ikke nok om dig til at finde ud af, hvad der passer til netop dig.
Vi kan selvfølgelig hver især fortælle om, hvad der passede til os selv, da vi stod i samme situation - og tro mig, det er vi mange, der har prøvet - men det er ikke sikkert, at de løsninger, der fik os andre "rettet op" vil fungere fo dig.

Personligt gik jeg ud af 2. g, hvorefter jeg tog HF. Jeg blev ved med at komme til (mange af) timerne i gymnasiet selv efter, at jeg havde besluttet mig for at skifte. For mig var det en lettelse at kunne komme derhen uden et pres om at skulle præstere. Da jeg startede på HF havde jeg fundet motivationen og klarede mig glimrende.

Men for at du kan finde den rigtige løsning for netop dig, bør du allerede i dag kontakte din lokale ungdomsvejleder. Du finder ham via denne side: http://www.ug.dk/flereomraader/ungdommens_uddannelsesvejledning.aspx

Ungdomsvejlederne er (i hvert fald i teorien) uddannet til at håndtere situationer som netop din, og en professionel vejleder vil tage dig alvorligt og gå ind i din sag på dine præmisser.
Desværre findes der også paphoveder på de kontorer - jeg håber, du havner hos én af de dygtige.

God vind - og op på cyklen igen.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 10:01

Jeg ved jo ikke hvad jeg ønsker. Det er det jeg håber nogle aminoer kan hjælpe mig med. Måske til udlandet og arbejde, for at lære godt engelsk, og lære en anden kultur at forstå. Ved bare ikke om det er muligt som 16-årig..

Jeg bor i København.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 10:02
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian,

Forsøg dig evt. som iværksætter og få prøvet nogle ting af, det kunne være der kom noget ud af det så du faktisk kan tjene til studierne næste år.

Ellers tag et job som håndværker, hvor du kommer til at arbejde hårdt. Så vil du elske at komme tilbage i skolen til næste år;)

Der er mange muligheder, der er også nogen herinde der søger unge eller studerende til forskellige projekter som du evt. kan deltage i.

Eller tjek jobnet ud og se om ikke der er noget der tiltaler dig:)

Hel og lykke med det ihvertfald.

/ Mikkel

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 10:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad det er disciplin du søger, jamen hvorfor ikke søge ind i militæret? det er jo sådan set kun små 4 måneder efterhånden, dog har det stadig en virkning på dem som ingen disciplin har eller er lidt for dovne.. :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:59

christian_vinther:

Jeg ved jo ikke hvad jeg ønsker. Det er det jeg håber nogle aminoer kan hjælpe mig med. Måske til udlandet og arbejde, for at lære godt engelsk, og lære en anden kultur at forstå. Ved bare ikke om det er muligt som 16-årig..

Jeg bor i København

Ok. Vi står lige nu og skal finde ud af hvordan vi bedst muligt besætter et spændende (synes vi selv) job, som nok er ideelt for en ung gut eller gutinde. Havde dog ikke lige en 16 årig i tankerne, men er som udgangspunt villg til at give alle en chance, da alder ikke bør være en hindring for noget som helst.

Men jeg kan godt høre at dette næppe vil være noget for dig. Du lyder til at du har større ambitioner, end du vil kunne få udfyldt med et almindeligt job i Danmark.

Du kan gøre som Hans foreslår, og tage kontakt til en ungdomsvejleder. Jeg ved ikke helt hvad de kan hjælpe med, men de må have erfaring fra andre der har været i en lignende situation. Under alle omstændigheder kan de vel i hvert fald give dig noget inspition til at komme videre.

Held og lykke

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)