Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ville du starte, hvis du have 250.000kr ?

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 01:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Meyer:

brug 250.000 kr. på at købe baggrundsbillede annonce på Amino :P

Big SmileBig SmileBig SmileYes

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 02:52

Hamburg1991:

larsjørgen:
Glem devsjove ideer lidt og vær realistisk . Køb statsobligationer di giver et sikret fast årligt afkast . Fast ejendom er stadig op til 30% overvurderet i forhold til realverdien , og har du tænkt på tab ved fraflytning . Hvis nu det viser sig at være skiderrikker der smadrer lejligheden og eller stikker af fra huslejen uden at kunne eller ville betale HVAD vil du så gøre . Pengene kan dog holdes hjemme hvis du køber et flere dobbelthus med plads til dig og din familie plus en udlejning . Der er speciele regler om beskatning af dette hvis lejen erpå under 25000 Kr . ellers er det ren tilsætning !

HELT ENIG

Hvis du smidder dine 250.000 i ejendom pt .med de stadig totalt opskruede priser, er det sku mere fornuftig at holde et grill party og bruge dem til at tænde op med, så har du da i det mindste lidt sjov for penge.

Lad 1/3 stå i banken, brug en 1/3 på  (fyskiske) guldbarer og gem dem i en bank boks, køb dåsemad for resten og gem det et sikkert sted (http://da.wikipedia.org/wiki/Gullaschbaron) du skal sikkert ikke sælge til fronten, men når kristen først rigtig tager fat bliver din avance astronomisk, hvis ikke kan du jo altid spise det Big Smile

Det er nok ikke det bedste tidspunkt købe guldbarer i.:)

Tilmeldt 21. Sep 10

Hamburg1991:

larsjørgen:
Glem devsjove ideer lidt og vær realistisk . Køb statsobligationer di giver et sikret fast årligt afkast . Fast ejendom er stadig op til 30% overvurderet i forhold til realverdien , og har du tænkt på tab ved fraflytning . Hvis nu det viser sig at være skiderrikker der smadrer lejligheden og eller stikker af fra huslejen uden at kunne eller ville betale HVAD vil du så gøre . Pengene kan dog holdes hjemme hvis du køber et flere dobbelthus med plads til dig og din familie plus en udlejning . Der er speciele regler om beskatning af dette hvis lejen erpå under 25000 Kr . ellers er det ren tilsætning !

HELT ENIG

Hvis du smidder dine 250.000 i ejendom pt .med de stadig totalt opskruede priser, er det sku mere fornuftig at holde et grill party og bruge dem til at tænde op med, så har du da i det mindste lidt sjov for penge.

Lad 1/3 stå i banken, brug en 1/3 på  (fyskiske) guldbarer og gem dem i en bank boks, køb dåsemad for resten og gem det et sikkert sted (http://da.wikipedia.org/wiki/Gullaschbaron) du skal sikkert ikke sælge til fronten, men når kristen først rigtig tager fat bliver din avance astronomisk, hvis ikke kan du jo altid spise det Big Smile

Tilmeldt 21. Sep 10

Hamburg1991:

larsjørgen:

HELT ENIG

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 08:12

Ali Ali:

jo det er jeg faktisk temmelig sikker på at det er.

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra kbh
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:35

Jeg ville til at starte med lade som om jeg kun havde 100k

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02

Hej. 

Ang. køb af lejlighed har min datidige økonomilærer udtalt sig om emnet, og jeg er enig med ham:)

Køber man en lejlighed, skal men også ville bo i den. Skulle det gå galt kan den således stadigvæk bruges. 

Jeg personligt ville købe en have med skur. Skulle det komme til en double-dip på wall street og en global depression,  kan jeg således i det mindste brødføde mig selv. Jeg kan ikke spise guld. Desuden er den aktuelle kurs på guld kunstig? Industriens behov stemmer jo på ingen måde overens med den aktuelle kurs.  

Mvh,

Linnart S Felkl

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 14:09

Linnart Sining Felkl:
Jeg personligt ville købe en have med skur. Skulle det komme til en double-dip på wall street og en global depression,  kan jeg således i det mindste brødføde mig selv

Denne Anbefaling kan jeg godt tilslutte mig Yes

Linnart Sining Felkl:
Jeg kan ikke spise guld. Desuden er den aktuelle kurs på guld kunstig?

Jeg tror mere det er dollar kursen som er kunstig, når først dollaren rigtig falder er der endnu flere som springer på guldvognen, men det skal være fysisk guld ikke aktier i Miner etc.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:18

@Hamburg1991

Men når folk køber guld og forventer et afkast, forarbejdes guldet ikke til noget mere værdifuldt. Og det er jo her, guld har sin værdi fra. Til fremstilling af kabler osv. er guld essentielt. Hvis alle folk bare køber guld fordi de forventer en gevinst bliver det jo kunstigt. Fordi alle køber men ingen behøver. Det samme skete i Spanien, med lejligheder. Alle byggede men ingen boede. 

Mvh,

Linnart S Felkl

Kontakt Tyskland

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 14:37

Linnart Sining Felkl:

Men når folk køber guld og forventer et afkast, forarbejdes guldet ikke til noget mere værdifuldt. Og det er jo her, guld har sin værdi fra. Til fremstilling af kabler osv. er guld essentielt. Hvis alle folk bare køber guld fordi de forventer en gevinst bliver det jo kunstigt. Fordi alle køber men ingen behøver. Det samme skete i Spanien, med lejligheder. Alle byggede men ingen boede. 

Jeg tror ikke helt det kan sammenlignes på den måde, guld er jo gammelt betalingsmiddel, så jeg tror ikke folk køber det med henblik på forarbejdning, men mere for de det findes i et begrænset omfang, dollars kan Fed jo bare blive ved med at printe. 

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)