Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside blevet inficeret med virus

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Har for LAANG tid siden lavet en hjemmeside for en mopsekennel, både i ren html og i wordpress, men nu advares man om at der er virus på siden.....

Når man søger på google på: pernillsmops.dk og kennel hovgesens står der at siderne kan beskadige ens computer....

Hun bruger surftown, jeg har for 2 dage siden skrevet til dem for at få hjælp, men de har ikke svaret endnu....

Er her et geni herinde der ved hvad jeg skal gøre?

Tør ikke gå ind på siden i ftp. ej heller på selve hjemmesiden....

Hjææælp.....

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 08:28

Surftown synes jeg ellers plejer at være lidt hurtigere om at svare så jeg tror du får sar i dag.

Jeg tør væde på at det er et simpelt map-hack eller lign., som de hurtigt vil kunne se :)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 08:36

Hej Lone

Jeg har ikke været inde og kigge, men jeg vil anbefale dig følgende

1. få siden lukket med det samme

2. ryd op i siden, erstat evt. med en backup

3. tilmeld dig google webmastertools og følg deres guide , her fortæller de bla hvordan du kan bede google om at crawle din side igen

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=163634

4. Skift alle koder, herunder på ftp,mails osv

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 08:38

Du kan nu roligt gå ind på siden med ftp. Du kan jo slette det hele og smide en backup ind. Men så risikerer du at du igen får besøg og smidt "uvenlig" kode ind på siden, så det er nok også en god idé at få identificeret, hvordan dine "gæster" kom ind på siden og så få lukket det hul.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Proev at installere en anden template gennem administrator systemet, det plejer at virke.

Husk at slette den gamle template.

Mvh

Sameh

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 09:01

Tak for jeres hjælp..... er sådan en bangebuks når det kommer til virus.....

Sameh Niazy:

Proev at installere en anden template gennem administrator systemet, det plejer at virke.

Husk at slette den gamle template.

Mvh

Sameh

For det første er det både den gamle ren htmlside lavet i en editor der er inficeret ikke kun wordpress siden....

Kan jo heller ikke undgå at gå ind på siden og risikerer at få virus, for at afinstallere og installere et nyt tema???

:)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:06
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Slet den gamle statiske html side, og gaa ind via administrator i wordpress. -Med mindre at administrator systemet ogsaa er hacket og smadret. Hvis det er tilfaeldet er der intet andet at goere end at gaa ind via ftp (er ikke farligt) og slet filerne hvorefter du installerer din backup paany.

Download eventuelt en ny version af din browser og installer http://www.free-av.com/ (antivirus) foer du gaar igang. Husk at opdatere Free AV saa din computer er beskyttet optimalt mod orme.

Mvh

Sameh

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 13:19

Surftown har skrevet tilbage, men der var ikek meget hjælp at hente derfra....

De sagde jeg skulle ændre ftp kodeordene, hvilket jeg har gjort og så henviser de til en yderst sparsom guide til hvordan man kommer af med skidtet.....

Tør ikke begive mig ud i det.....

Er her ikke en venlig sjæl der vil hjælpe mig?

Skriv en pm hvis du har brug for adgang til domænet.....

Er en bangebuks, når jeg ikke ved hvad jeg selv laver.... er bange for at gøre noget forkert......

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:08

Lone71:

Er en bangebuks, når jeg ikke ved hvad jeg selv laver.... er bange for at gøre noget forkert......

Take it easy :-) fik du løst problemmet?  se evt. hvad wordpress skriver om at være blevet hacket

http://codex.wordpress.org/FAQ_My_site_was_hacked

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17

Det er i virkeligheden ikke nogen dårlig egenskab, at være en bangebukse når det kommer til virus.

Hvis du har brug for hjælp til at løse problemet, så er du velkommen til at kontakte mig. Jeg skal nok give dig en fair Amino-pris på arbejde.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)