Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæneklagesag

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Nicolaj Thomasen:

Ja han har udemærket været klar over det, men desværre kan/vil dk-hostmaster ikke gøre noget så længe han kun har 1 typosquatting domæne i samlingen.

Er det ik bare at vente på, at han laver en side ala jeres, eller smider noget konkurrence indhold på? For så opstår der jo pludselig varemærke krænkelser, og så mister han jo domænet anyway...

Den burde være ret nem at bevise, og der behøves du vist ik en dyr advokat...

Jo måske, ham der har godkendt vores varemærkeregistrering siger også at sagen er klar så snart der kommer indhold på domænet, et tomt domæne er vist ikke en krænkelse.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:57

Nicolaj Thomasen:

Jo måske, ham der har godkendt vores varemærkeregistrering siger også at sagen er klar så snart der kommer indhold på domænet, et tomt domæne er vist ikke en krænkelse.

Mente nok at et tomt domæne ik var en krænkelse... Men man må håbe at ejeren ser denne tråd, så han evt bliver mere villig til, at slå en hurtig og billig handel af. For det er jo værdiløst for ham, hvis I ik køber det...

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:01

Fashion-Seller:

Nicolaj Thomasen:

Mente nok at et tomt domæne ik var en krænkelse... Men man må håbe at ejeren ser denne tråd, så han evt bliver mere villig til, at slå en hurtig og billig handel af. For det er jo værdiløst for ham, hvis I ik køber det...

Jeg har tilbudt ham 2.000,- kr. + moms, men det vil han ikke...

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 01:03

Du kunne jo også tilbyde ham et "rimeligt vederlag" for at afslutte det hurtigt,
Hvis vi antager at han ikke har haft i sinde at krænke www.mobiltjek.dk men har købt domænet i uvidenhed, så vil en rimelig kompensation for at afgive domænet være 1-2000 kr. i mine øjne. Så tjener han nogle nemme penge, men uden at spinde guld. Beløbet vil fint dække, at købe et fornuftigt "brugt" eller nyt domæne, der burde være bedre end mobilcheck.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:10

Allan.:

Du kunne jo også tilbyde ham et "rimeligt vederlag" for at afslutte det hurtigt,
Hvis vi antager at han ikke har haft i sinde at krænke www.mobiltjek.dk men har købt domænet i uvidenhed, så vil en rimelig kompensation for at afgive domænet være 1-2000 kr. i mine øjne. Så tjener han nogle nemme penge, men uden at spinde guld. Beløbet vil fint dække, at købe et fornuftigt "brugt" eller nyt domæne, der burde være bedre end mobilcheck.

Det er netop det jeg har gjort. Startede med 1.000,- kr. og dernæst 2.000,- men han har afslået begge tilbud. Jeg har dog bedt ham om at genoverveje det seneste tilbud på 2.000,- kr.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 08:17

Nicolaj Thomasen:

Jeg har kørt en typosquatting sag og fik medhold i 2 af de 3 krav der skal være opfyldt for at få suspenderet et domæne. Desværre havde ejeren ikke flere typosquatting domæner, hvilket er krav nummer 3.

Jeg synes at du skal droppe tilbuddet på både 1.000,- og 2.000,- og så køre en alm. domæne klagesag hos dk-hostmaster. Bare fordi ejeren ikke har mere end et typosquatting domæne, så betyder det jo ikke at du ikke kan køre en sag. Du kan bare ikke køre en typosquatting sag.

Jeg har en side med jokes, og der har jeg haft domænerne j4u.dk og jokes4u.dk i rigtig mange år. Pludselig opdagede jeg at jokes4you.dk var oprettet af en konkurrent. Jeg fik tildelt domænet via en alm. klagesag. Du kan evt. søge i de gamle sager hos dk-hostmaster, hvis du vil læse lidt om forløbet.

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 09:29

Har han overdraget domænet til dig?, kan se det er din side der kommer frem på domænet nu Smile

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 09:33

Mark Jensen:

Har han overdraget domænet til dig?, kan se det er din side der kommer frem på domænet nu Smile

Jeg vandt som sagt domæneklagesagen, så dk-hostmaster overdragede domænet til mig.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:19

Erik Pilgaard Hejlskov:

Mark Jensen:

Jeg vandt som sagt domæneklagesagen, så dk-hostmaster overdragede domænet til mig.

Hej Erik,

Kørte du selv sagen eller havde du omkostninger i form af advokat?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:37

Hvad er et typosquatting domæne?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)