Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæneklagesag

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kørt en typosquatting sag og fik medhold i 2 af de 3 krav der skal være opfyldt for at få suspenderet et domæne. Desværre havde ejeren ikke flere typosquatting domæner, hvilket er krav nummer 3.

Der er tale om mobilcheck.dk og mit spørgsmål går på om man selv skal betale advokatomkostningerne, selvom man vinder en domæneklage sag. Ejeren af det tomme domæne har nemlig tilbudt os domænet for 10.000,- kr., hvilket er næsten det samme som udgifterne til advokat.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, du skal selv afholde dine egne advokatomkostninger til en domæneklagesag.

Havde du været en tur i retten kunne du ske at være så heldig at blive tilkendt et beløb til dækning af dine sagsomkostninger fra modparten i sagen.

Desværre har dommeren og advokaten hver sin holdning til hvad sagens omkostninger beløber sig til.
Jeg har endnu til gode at se nogen der har fået tilkendt sagsomkostningerne bare få dækket en nogenlunde fornuftig del af de faktiske omkostninger.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:38

Hmmm så må jeg jo enten køre sagen selv eller slippe 10 af de lange Sad

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det kan da virkelig ikke passe Super Angry

Dvs. man ustraffet har "ret" til minimum ét typosquatting domæne. Det lyder da helt forkert!

Jeg synes ikke at du skal betale ham, slet ikke hvis du har en næsten sikker sag.
Det er lidt lige som med løsepenge. Ved at betale bidrager man til at ugerningerne fortsætter, men på den andet side kan der være et fatalt alternativ.

Hvis en retsag koster det samme, kan du glæde dig over, at du ikke støtter typosquatteren, tværtimod kommer det også til at koste ham.
Med lidt held opgiver han inden den når helt i retten, og så har du formodentlig ikke nået at bruge 10k på advokaten.

Hvis du nu alligevel er i det gavmilde hjørne, så mens du har pengene fremme, vil jeg gerne sælge dig mobilsjek.dk, mobiltjæk.dk og mobiltjeks.dk. Køb 3, betal for 2 ved hurtig handel.  Det gaaz :-)
Men tænk over det....hvornår skal det stoppe?

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:35

Allan.:

Det kan da virkelig ikke passe Super Angry

Dvs. man ustraffet har "ret" til minimum ét typosquatting domæne. Det lyder da helt forkert!

Jeg tror de ville drukne i typosqutting sager ellers

Allan.:

Jeg synes ikke at du skal betale ham, slet ikke hvis du har en næsten sikker sag.
Det er lidt lige som med løsepenge. Ved at betale bidrager man til at ugerningerne fortsætter, men på den andet side kan der være et fatalt alternativ.

Hvis en retsag koster det samme, kan du glæde dig over, at du ikke støtter typosquatteren, tværtimod kommer det også til at koste ham.
Med lidt held opgiver han inden den når helt i retten, og så har du formodentlig ikke nået at bruge 10k på advokaten. 

Det største problem er nok at en sag aldrig kan være 100% sikker, heller ikke selvom vi en gang har fået medhold i at der er sammenfald i stavemåden: https://www.dk-hostmaster.dk/fileadmin/filer/pdf/Sagsfremstilling/2010B/mobilcheck.dk-24092010.pdf og at Mobiltjek er et registreret varemærke.

Jeg har fået et advokat tilbud på 12.500,- kr. fra en ekspert i den slags sager og ville faktisk gerne bruge de 2.500,- ekstra, hvis jeg var 100% sikker på at vinde sagen.

Allan.:

Hvis du nu alligevel er i det gavmilde hjørne, så mens du har pengene fremme, vil jeg gerne sælge dig mobilsjek.dk, mobiltjæk.dk og mobiltjeks.dk. Køb 3, betal for 2 ved hurtig handel.  Det gaaz :-)
Men tænk over det....hvornår skal det stoppe?

Selvom tjek er den korrekte stavemåde, så er der rigtig mange der skriver check istedet og det koster os besøgende dagligt = penge

Vi bestilte følgende domæner hos vores webhost:

mobil-tjek.dk

mobiltjeck.dk

mobil-tjeck.dk

mobil-check.dk

og mobilcheck.dk

Der gik lidt tid inden vores kære webfirma fik fingeren ud, så desværre var sidstnævnte domæne hapset af typosquatteren.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nicolaj Thomasen:

Der gik lidt tid inden vores kære webfirma fik fingeren ud, så desværre var sidstnævnte domæne hapset af typosquatteren.

Kan I ikke rette krav mod jeres webfirma, om at de må betale omkostningerne til at få domænet? Med mindre der er noget jeg ikke kan se, ser det ud til at det falske navn er registreret 5 måneder efter det rigtige mobiltjek. Det er mere end almindeligt sløseri, som burde være "ansvarspådragende".

Jeg er på ingen på tilhænger af, at belønne domænetyve. Men jeg er tilhænger af at se fornuftigt på tingene, og jeg kan ikke se nogen fornuftig forklaring på at give 2.500 kr. ekstra ved at lade det gå gennem en advokat. Og slet ikke når i ikke er garanteret at vinde sagen.

Havde jeg været i jeres sted havde jeg bare smidt pengene, og lukket sagen med det samme. Udover at det koster 2.500 mindre,  får i også langt hurtigere glæde af de brugere der staver forkert. Men det er bare min mening. Og jeg bryder mig som sagt ikke om at han skal belønnes, men objektivt set virker det som den mest fornuftige løsning.

Men hvor går grænsen egentlig? Jeg arbejder i øjeblikket på flere ting, hvor den ene er mobilbetaling. Jeg vil ikke gå i detaljer med projektet, men hvis alle brikker falder på plads som de skal, omdannes din mobiltelefon til et kreditkort, med en stor udbyder af disse i ryggen.

Nu har jeg ikke tænkt mig at købe dette navn, men hvis vi leger at alt går i orden og jeg havde købt navnet, ville det vel give god mening, da produktet jo er en form for mobil check. Ville det i det tilfælde ikke være svært at køre det som en typosquatting sag? Og hvor går grænsen?

Det er sgu et svært område. Men held og lykke med "jagten" :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:

Nu har jeg ikke tænkt mig at købe dette navn, men hvis vi leger at alt går i orden og jeg havde købt navnet, ville det vel give god mening, da produktet jo er en form for mobil check. Ville det i det tilfælde ikke være svært at køre det som en typosquatting sag? Og hvor går grænsen?

Jo, men nu har registranten ingen rettigheder til navnet og kan heller ikke få det, da vi har registreret Mobiltjek i den "klasse" også. Desuden har han skrevet til os på email at han vil lave noget lignende vores side på domænet, men sker det, så er vi ovre i krænkelse af varemærket istedet for en domæneklagesag.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:44

Når han acceptere at sælge til 10.000 kr, så kan du vel "bare" lave en klage til DK-Hostmaster?

For så er det jo tydeligt, at erhvervelsen er sket med profit for øje!

EDIT: Det er jo købt længe efter jeres rigtige domæne? Så han må vel have set det andet site?

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:48

Fashion-Seller:

Når han acceptere at sælge til 10.000 kr, så kan du vel "bare" lave en klage til DK-Hostmaster?

For så er det jo tydeligt, at erhvervelsen er sket med profit for øje!

EDIT: Det er jo købt længe efter jeres rigtige domæne? Så han må vel have set det andet site?

Ja han har udemærket været klar over det, men desværre kan/vil dk-hostmaster ikke gøre noget så længe han kun har 1 typosquatting domæne i samlingen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:51

Nicolaj Thomasen:

Ja han har udemærket været klar over det, men desværre kan/vil dk-hostmaster ikke gøre noget så længe han kun har 1 typosquatting domæne i samlingen.

Er det ik bare at vente på, at han laver en side ala jeres, eller smider noget konkurrence indhold på? For så opstår der jo pludselig varemærke krænkelser, og så mister han jo domænet anyway...

Den burde være ret nem at bevise, og der behøves du vist ik en dyr advokat...

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)