Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan starter vi et grafisk design firma op ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Virum
Tilmeldt 21. Sep 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er
En ven og jeg vil gerne starte et mindre grafisk design firma op som laver grafisk design til mindre og nyopstartede virksomheder. Så vi ikke brænder vores findere økonomisk.

Min vens erfaring ligger i salg, kundehåndtering, tilbud osv. Mit områder ligger i webdesign, grafisk design, layout og smule kodning.

Jeg har taget de fleste grundforløb inden for grafisk design Mediegrafiker, Grafisk tekniker, og gik i  gang med web-integrator, men jeg blev aldrig færdig med web-integrator fordi jeg gik ned med stress. I alt har jeg gået på teknisk skole inden for grafik og web i et 1 år, og har rodet med computer og html de sidste 10 år. Jeg overvejer kraftigt at hoppe tilbage til web-integrator uddannelsen og få den gjort færdig.

Min ven overvejer at tage nogle grafiske kurser, så han lære noget om webdesign og grafisk, og for at have mere baggrunds hviden når han snakker med kunder og udarbejder priser.

Min idéer er så, at min ven snakker mest med kunderne, laver tilbud osv. og jeg snakker evt. med freelance grafiker og webprogrammøre, og på den måde samarbejder min ven og jeg.

Kunne man evt. gøre det anderledes? Og hvordan?

Min ven er lige blevet fyret fra sit gamle arbejde og jeg går i skole (VUC 10 klasse), men jeg overvejer at droppe skolen, for at køre virksomhed på fuld tid.

Vi er ikke blevet momsregistreret endnu!

Skal vi momsregistres med det samme eller kan vi vente?
Skal vi lave som I/S eller SMBA ?

Hvad nu hvis jeg gerne vil starte på noget grafisk skole igen? Hvordan får man det til at hænge sammen med ens virksomhed?

Med venlig hilsen Poul

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:44
Gennemsnit 1.0 stjerner givet af 1 person

Hej Poul. 

Til at starte med ville jeg gå ind under det emne som står øverste oppe som hedder "Start Virksomhed" Og derinde vil du kunne finde de fleste svar på dine spørgsmål ang. Hvilken form for selskabs struktur du evt. skal vælge og hvilke faldgruber og lign. som man skal være opmærksom på. 

Når din makker og dig så har sat jer godt ind i reglerne omkring de mest basale ting ved opstart af virksomhed, vil i kunne begynde at lægge en mere detaljeret slagplan for jeres fremtidig virksomhed. 

Nu vil jeg ikke gå helt i detaljer med det hele, for du vil helt sikker få en god fornemmelse af hvad det kræver af jer begge med hensyn til opstart af virksomhed. 

Men start med "suge" alt det information til dig som kan herinde under de rette emner, om de spørgsmål du måtte ha Poul. Og husk på at tage din makker med i den proces, så i ikke ser jeg "blind" på at han KUN skal tage sig af kunder og give tilbud og du skal designe osv. For det vil jeg mene er en stor fejl at begå. For på det tidspunkt hvor i møder modstand eller det ikke går som præsten prædiker, og tro mig for det sker, ja så vil den part som ikke har læst på lektien eller som ikke har "gidet" sætte sig ind i tingene for det er ikke hans område, han vil bare sætte sig tilbage og vente på du eller den anden part løser problemet. Men hvorimod i begge vil kunne gå på med krum hals for at løse det problem eller den forhindring der måtte være forud, hvis i begge var sat ind i sagerne.. 

Så min konklusion på det hele vil helt sikkert være. Pas på med at i på forhånd ikke sætter jer i hver jeres "låste" position. Om hvad i kan og hvad i skal. Og jeg vil mene at i har en del at læse op på, inden i begynder at lave den helt store detaljeret plan for jeres virksomhed. Og nu vil jeg nødig skyde dig noget i skoene Poul. Men pas på du ikke forelsker dig i ideén om at være selvstændig og virksomhedsejer, inden du gør alt forarbejdet og suger al den nødvendige information til dig som du kan finde herinde. For er et super site for folk som gerne vil være iværksættere på sigt eller som i forvejen er. 

Når.. Det var lidt af den negative side. Vil jeg slutte med en positiv kommentar til dit indlæg Poul. Og du kan jo altid tage nogen kurser eller lign. Og så sidde og sysle med dit projekt ved siden af skolen eller de kurser du måtte tage.. Husk Rom blev ikke bygget på en dag, og at opstart af virksomhed er sjældent 8-16 job. Men derimod masser af arbejde. Så ha øjne på "bolden" og du skal brænde for din idé, så du ikke går ned med stress igen Poul. 

Håber mit svar var en hjælp eller i det mindste et skridt på vejen... 

Mvh. Jonas Bonde

Så længe bolden er rund...... Kan alt ske...!!!!

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Oct 10
Skrevet kl. 10:50

Smider lige et link til thorborgs Talkshow. Der er masser af gode video blogs som du vil få en masse ud af. Og ellers bare en masse gode sjove indslag med ideér og tanker han har gjort sig.  Og Manden må jo har ret i noget af det. Er jo gået ham godt indtil videre.... :)

http://thorborg.tv/

Mvh. Jonas Bonde

Fra Virum
Tilmeldt 21. Sep 08
Skrevet kl. 12:01

jeg har hørt masser af Thorborgs talkshows især i sidste uge da jeg skulle med køre med toget i 2 timer, jeg hørte ikke andet en Thorborgs Talkshows og hold da ferie.. man får jo en helt anden indsigt i tingene når man høre mandens stemme.

ja at sluge en masse information om de ting man begiver sig ud i, er en god ide :)

tusind tak for hjælpen

hilsen Poul

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Oct 10
Skrevet kl. 12:40

Nej det skader aldrig at udvide sin horisont...:) 

Men idet at man læser en masse forskellige informationer om de forskellige ting indenfor iværksætteri er det med til at udfolde ens kreativ evner på en mere brugbar måde, samt du vil få en bedre og mere dybtgående forståelse for de forskellige emner, og at du måske også vil kunne afværge de største faldgruber. 

Men håber du for succes med din idé.

Mvh. Jonas Bonde

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:54

Hej Poul

I skal først Moms registeres når I omsætter for over 50K på et år. Jeg tror hvis jeg var i jeres sko, at jeg ville koncenterer mig om, at finde kunder og få udført nogle kunde opgaver, og så tage moms og firma registrering når I omsætter for mere end de nævnt 50K.

Hvis I har lyst, så vil jeg meget gerne sende jer Beta logins, til vores CloudSprout system.

I bund og grund sætter CloudSprout designere istand til at springe programmøren over! og selv leverer hele CMS drevede websites til kunderne.
I kan se andre sites lavet med CloudSprout her: http://www.cloudsprout.dk/Eksempler/Referencer.html
Og se hvordan det er at arbejde i her:  http://www.cloudsprout.dk/community/tutorials.html

Der kommer også nogle konkurrencer i CloudSprout site bygning, hvor der er mulighed for at vinde en god skilling.

Skriv en mail til mig på plu@cloudsprout.dk så sender jeg jer et par logins, omkring d. 1. Nov.

Fra Virum
Tilmeldt 21. Sep 08
Skrevet kl. 09:56

CloudSprout ser meget lovende ud.. jeg har været inde og se et par jeres videoer og kan se at det er meget avanceret og det har jeg ikke spor imod. men....
for jeg kan godt mærke at de sætter Webdesigneren i et helt andet fokus :-)

hvor god er jeres SEO / SEF og hvor meget kan indstille på det?

Er der et felt til søgeord og beskrivelse på jeres system? og hvordan fungere det?

hilsen Poul

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:01

Hej Poul

Fedt, at du synes CloudSprout ser godt ud, det er netop som du skriver et avanceret værktøj. Det er et helt bevist valg fra vores side, at lave CloudSprout som et professionelt værktøj, med vægtning af funktionalitet fremfor brugervenlighed.

Vi er rimeligt stærk på SEO siden, det er muligt at lave felter til metatags, titles etc. så man kan egentligt indstille det som man vil.

Der er også mulighed for at opsætte avancerede skabeloner for de forskellige tags, her tror jeg faktisk at vi er en del foran de fleste andre systemer.

Jeg vil prøve at nå at lave et par videoer om emnet, så du og andre kan se hvordan det foregår.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)