Hej Amino'er |
Hej Poul.
Til at starte med ville jeg gå ind under det emne som står øverste oppe som hedder "Start Virksomhed" Og derinde vil du kunne finde de fleste svar på dine spørgsmål ang. Hvilken form for selskabs struktur du evt. skal vælge og hvilke faldgruber og lign. som man skal være opmærksom på.
Når din makker og dig så har sat jer godt ind i reglerne omkring de mest basale ting ved opstart af virksomhed, vil i kunne begynde at lægge en mere detaljeret slagplan for jeres fremtidig virksomhed.
Nu vil jeg ikke gå helt i detaljer med det hele, for du vil helt sikker få en god fornemmelse af hvad det kræver af jer begge med hensyn til opstart af virksomhed.
Men start med "suge" alt det information til dig som kan herinde under de rette emner, om de spørgsmål du måtte ha Poul. Og husk på at tage din makker med i den proces, så i ikke ser jeg "blind" på at han KUN skal tage sig af kunder og give tilbud og du skal designe osv. For det vil jeg mene er en stor fejl at begå. For på det tidspunkt hvor i møder modstand eller det ikke går som præsten prædiker, og tro mig for det sker, ja så vil den part som ikke har læst på lektien eller som ikke har "gidet" sætte sig ind i tingene for det er ikke hans område, han vil bare sætte sig tilbage og vente på du eller den anden part løser problemet. Men hvorimod i begge vil kunne gå på med krum hals for at løse det problem eller den forhindring der måtte være forud, hvis i begge var sat ind i sagerne..
Så min konklusion på det hele vil helt sikkert være. Pas på med at i på forhånd ikke sætter jer i hver jeres "låste" position. Om hvad i kan og hvad i skal. Og jeg vil mene at i har en del at læse op på, inden i begynder at lave den helt store detaljeret plan for jeres virksomhed. Og nu vil jeg nødig skyde dig noget i skoene Poul. Men pas på du ikke forelsker dig i ideén om at være selvstændig og virksomhedsejer, inden du gør alt forarbejdet og suger al den nødvendige information til dig som du kan finde herinde. For er et super site for folk som gerne vil være iværksættere på sigt eller som i forvejen er.
Når.. Det var lidt af den negative side. Vil jeg slutte med en positiv kommentar til dit indlæg Poul. Og du kan jo altid tage nogen kurser eller lign. Og så sidde og sysle med dit projekt ved siden af skolen eller de kurser du måtte tage.. Husk Rom blev ikke bygget på en dag, og at opstart af virksomhed er sjældent 8-16 job. Men derimod masser af arbejde. Så ha øjne på "bolden" og du skal brænde for din idé, så du ikke går ned med stress igen Poul.
Håber mit svar var en hjælp eller i det mindste et skridt på vejen...
Mvh. Jonas Bonde