Jeg har arbejdet meget med søgemaskiner gennem årene, men dette forvirrer mig..
Jeg har igennem de seneste seks måneder fremskaffet en masse links til vores side FakturaService.dk, alle disse links - eller rigtig mange af dem (90 %+), er PR 4, 5 eller 6.
Siderne der linker er solide danske hjemmesider der har haft den samme PR igennem meget lang tid.
Google udvikler sig hele tiden for at kunne vise de mest relevante søgeresultater. Derfor kan ens pagerank godt variere fra tid til tid. F.eks. er der den nye Backlink Pentalty (som straffer hjemmesider der får links fra linkkataloger).
Jeg siger ikke at du får links fra disse, men det kan være at nogen af dem der linker til dig, har fået links fra linkkataloger for at få deres pagerank op. Dette påvirker også dig, da værdien af de links du får, fra de andre hjemmesider, kan være faldet i værdi.
Så problemet ligger måske slet ikke hos dig, men nærmere de hjemmesider der linker til dig. :)
er de indekset i goole de undersider du får links ?
Mange sider kan have pagerank 7- 10 det betyder du ikke får det fulde udbytte især vis det ligger på en underside , der er lavere pagerank på
pagerank betyder ikke alt med er kun retvisende hvor meget linket betyder , hvad er den teksten på den underside du får links fra , hvad er den interne links struktur mod siden , er det med dine søgeord i derved giver linket mere værdi vis omhandler det samme som på din side
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Gennemsnittet på de 31 links JEG har listet i mit spreadsheat er PR 4.81, og det er kun det link jeg har forhandlet mig til - når jeg ser de links der er i Webmaster Tools, så er der ikke kun 31 men derimod ~ 1.000 stk
Mikael christiansen:
er de indekset i goole de undersider du får links ?
Mange sider kan have pagerank 7- 10 det betyder ikke du får den fulde udbytte især vis ligger på underside
pagerank betyder ikke alt med er kun retvisende hvor meget linket betyder , hvad er den teksten på den underside du får links fra , hvad er den interne links struktur mod siden , er det med dine søgeord i derved giver linket mere værdi vis omhandler det samme som på din side
Ja de er google indekseret og de ses som solide links. F.eks. kommuner og andre offentlige institutioner. Store firmaer der kræver EAN fakturering osv.
Google udvikler sig hele tiden for at kunne vise de mest relevante søgeresultater. Derfor kan ens pagerank godt variere fra tid til tid. F.eks. er der den nye Backlink Pentalty (som straffer hjemmesider der får links fra linkkataloger).
Jeg siger ikke at du får links fra disse, men det kan være at nogen af dem der linker til dig, har fået links fra linkkataloger for at få deres pagerank op. Dette påvirker også dig, da værdien af de links du får, fra de andre hjemmesider, kan være faldet i værdi.
Så problemet ligger måske slet ikke hos dig, men nærmere de hjemmesider der linker til dig. :)
Du har vel ikke en kilde hvor man kan læse mere om den straf du omtaler?
Kan jeg tilføje mine konkurrenter til nogle linkkataloger og dermed påføre dem straf?
Så vidt jeg har forstået har linkkatalogerne blot mistet deres effekt (en hel dem af dem, nogle virker stadig), men jeg ville være rigtig glad hvis du havde en kilde så man kunne læse mere om det.
Du skrev "som straffer hjemmesider der får links fra linkkataloger" hvilket ikke er helt korrekt. Google straffer ikke hjemmesider som der bliver linket til fra link katalogerne, men har derimod straffet linkkatalogerne så en del af dem ingen effekt har mere. Og der er faktisk kæmpestor forskel
Du skrev "som straffer hjemmesider der får links fra linkkataloger" hvilket ikke er helt korrekt. Google straffer ikke hjemmesider som der bliver linket til fra link katalogerne, men har derimod straffet linkkatalogerne så en del af dem ingen effekt har mere. Og der er faktisk kæmpestor forskel
God dag.
Mvh Thomas, Webcoders.dk
Er der nu også det? Jeg tror du har misforstået min formulering så. :)
Grundet af at nogle linkkataloger ikke har nogen effekt mere, bliver de udgående links de har sendt ud nedvurderet. Derfor mister hjemmesider der har modtaget "linkjuice" fra linkkatalogerne også noget pagerank.
Jeg har aldrig sagt at linkkatalogerne har en negativ effekt på de sider de linker til.