Hej, jeg søger nogle præcise svar på hvordan man må arbejde i det offentlige rum. Jeg håber at der er nogle venlige sjæle som kan hjælpe. Jeg har læst forbrugerombudsmandens udtalelser omkring mlm virksomheder, men syntes ikke det svarer mine spørgsmål. Måske bliver de besvaret, men kan I så ikke fortælle mig hvor? Forbrugerombudsmandens link: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/mlm Okay lad os komme til spørgsmålene. Jeg har et produkt. Lad os sige det er et produkt som giver ekstra energi eller et helse produkt. Et produkt man indtager. Jeg har læst hvad produktet indeholder, det står tydeligt på embalagen, men på engelsk ikke på dansk. Man kan se indholdsfortegnelsen på dansk på internettet og jeg har mulighed for at printe det ud og lade det følge med produktet. Firmaet hvor jeg får produktet fra har et lager i Europa, men ikke i Danmark, hvor de sender produktet fra. Firmaet har ikke en adresse i Danmark. Produktet er godkendt i EU, men ikke i Danmark fordi firmaet skal have en adresse i Danmark, som en af kravene, for at produktet kan blive godkendt i Danmark. Lad os antage at det er det eneste der står som forhindring til at blive godkendt af sundhedsstyrelsen og levnedsmiddelskontrolen i Danmark. Jeg vil gerne have præcise svar og gerne links. Og husk jeg spørger ikke om det er en god idé. Spørgsmål 1: Må jeg gå i det offentlige rum, f.eks. gå ned gennem gågaden, og spørge om folk har lyst til at prøve produktet og uddele en gratis prøve af produktet til dem som har lyst og skal jeg have nogle tilladelser til dette? (jeg stiller ikke noget op i gågaden, jeg kommer i det tøj jeg går i og nogle gratis prøver i lommen) Spørgsmål 2: Hvis jeg uddeler et produkt og personen som jeg har givet det til bliver syg og han/hun giver produktet skylden. Hvordan forholder jeg mig til det? Og hvilke konsekvenser kan det have for mig? Håber på nogle gode og seriøse svar. På forhånd tak.
|
Forbrugerombudsmandens information omkring MLM er jo en noget gammel sag, og ret søgeligt at de ikke er mere up to date. Da det hverken gavner selve konceptet eller folk der overvejer at de er så forældede.
Jeg syntes du rammer hovedet lidt på sømmet angående den problem stilling der er når man ikke fokusere på vigtige ting som:
1. at være til stede i DK
2. at være godkendt eller anmeldt i DK
3. at have materiale på dansk
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilket firma du arbejder med, men vi havde en tråd tidligere som gav en hel række spørgsmål til Kyäni, som repræsentanten ikke ville/kunne svare på.
Antagelser giver jeg ikke meget for...her er flere herinde, som kan give dig lidt bedre forklaring.
Nu er det selvfølgelig et forum hvor vi hjælper hinanden, og mit svar er måske mere til dem der overvejer at kaste sig ud i det, og det er ganske gode spørgsmål, men nogle jeg normalt ville mene skal gives til upline eller firmaet. Og når det drejer sig om usikkerhed af denne slags, så er det jo hamrende vigtigt at have det på plads inden, så ja klart at du håber på gode svar.
Da jeg ikke er 100% sikker, undlader jeg at komme med svar. Så kan du jo så vælge at blive sur over at tråden kommenteres, men det kan måske betyde at andre der overvejer udenlandske firmaer, vil undersøge denne slags inden man kaster sig ud i det.