Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webbutik - omsætning?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at opstarte webbutik - vil sælge kvalitetsprodukter til børn (ikke børnetøj). Varerne koster ca. fra 50 kr - 500 kr.

Har fundet et koncept som adskiller sig fra hvad andre webbutikker kan byde på.

Forventer en omsætning på ca. 50.000 kr om måneden - er det realistisk og hvor lang tid vil der gå inden jeg kan regne med det ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 23:09

Det er svært at svare på. Det kommer jo an på hvor godt den er sat op, dit sortiment og ikke mindst hvor meget og hvordan du markedsfører den.

Omsætning på 50.000 kr. siger jo ikke ret meget, hvis du har indkøbt varer for 30.000 og markedsført for 19.000 kr.

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:16

Hvor hurtigt du kan komme op på den omsætning er svært at svare på, da det afhænger af mængden af markedsføring. Når man starter en ny webshop op er markedsføringen alfa omega. Det er dog ikke urealistisk, hvis du kan få dine mange nye besøgende til at købe noget :)

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 23:19

Det er jo nok ikke det aller nemmeste spørgsmål du stiller.. Næsten det samme som at spørge om hvad en bil koster... Hvad er svaret - tjahh - alt fra små 100.000 til langt over 1 mill..;-)

men 600k lyder ikke urealistisk - og er vel også noget nær minimum for at der er noget ved det for dig?

Men hvad tror/regner du med en gennemsnitsordre vil blive - her i starten er det jo nok meget mavefornemmelser og forhåbentligt branchekendskab man læner sig op af, indtil man efter det 1. år har draget sig nogle erfaringer..

Men lad os sige at den gennemsnitsordre er 500 - selvom det er højt når du siger det er din dyreste vare - men nu tænker vi lige tanker..

50.000 : 500 = 100 kunder om måneden der skal til... Og hvis man siger at man kan konveterer 2% af sine besøgende til kunder.. så for at få 100 kunder skal du så have 5000 besøgende om måneden - eller 167 om dagen hvis der er 30 dage i måneden.. 1. spørgsmål / mål for dig kunne jo så være at få drevet et gennemsnit på 200 besøgende ind på din side om dagen. Hvordan vil du skaffe de besøgende? - og når du har det, - kan du så begynde at se på din konvetering, -og hvorfor eller hvorfor ikke du konverterer som du skal..

Håber mit svar hjalp dig bare en lille smule .

Pøj pøj med det

Vh/ Ulrik

Fra Viborg
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:58

Hej Marianne

Min erfaring er at det afhænger af om du sørger for at markedsføre din shop rigtigt...
Det er enormt vigtigt at du konstant er opmærksom på om dine markedsføringskroner bliver til ordrer...

Mit firma laver forskellige løsninger ift onlinemarkedsføring - mange af dem endda efter no-cure no-pay-princippet... 

Hvis du har spørgsmål må du endelig ringe til os på 87 25 00 87 ,) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)