Jeg har et par idéer til et par hjælpemidler til handikappede.
Mit problem er at jeg ikke ved hvordan skal komme fra teorien, til det praktiske.
Jeg har undersøgt markedet og de idéer jeg har findes slet ikke idag, så den del er på plads, men er der nogen af jer der kan hjælpe mig videre derfra.?
Ved der findes forskellige hjælpemiddelcentraler rundt omkring i landet.
Prøv at google "hjælpemiddelcentralen" og kontakt dem som ligger nærmest dig. De vil sikkert kunne rådgive dig.
Hjælpemiddelcentralerne kan måske hjælpe med at fortælle om produktet er relevant. Men det vil undre mig hvis de kan hjælpe med at få en idé udviklet til et færdigt produkt. Nu er handicapscootere ikke mit speciale men jeg mener at scootere ikke længere er et hjælpemiddel som der ydes tilskud til, det er så vidt jeg ved et privat forbrugsgode som man selv skal betale.
Indtil videre er det et forbrugsgode, men lad os se hvor længe det holder.. Men det er en helt anden diskussion :)
Jeg ved også at min idé er særdeles brugbar, da min egen kone er handikappet og har en scooter :)
Det er en slags holder til scooteren. Det er ikke så meget der skal laves, men der skal svejses og bruges et par motorer,så jeg mangler en der kan svejse og en der kender til elektronik :)
I dag udgør ældre over 65år 16% af befolkningen. I 2020 vil 25% være over 65år. Vores samfund har simpelthen ikke råd til det nuværende serviceniveau til ældre og handicappede. Jeg tror på at der bliver sparet yderligere på ældre og handicapområdet i årene fremover. Det gør det måske vanskeligere at sælge tilbehør til handicapscootere når borgeren selv skal betale. Men sådan er det også med telefoner som jeg beskæftiger mig med Uden at kende dit projekt nærmere, lyder det som om at du med fordel kan benytte standardkomponenter til motorstyring. Jeg ville nok forsøge at få kontakt med en automatikmekaniker eller en elektriker som har forstand på PLC styring og måske en maskinstation som laver specialfremstillede landbrugsmaskiner. Du kan evt. prøve med en ny tråd hvor du mere præcist beskriver hvilken hjælp du søger. Måske noget i retning af ”Hjælp til motorstyring og mekanisk fremstilling søges” Når du så har lavet din prototype, vil jeg anbefale at du får udregnet en kostpris, udsalgspris og forhandlerpris (jeg går ud fra at apparatet skal sælges gennem forhandlere af handicapscootere). Derefter skal du undersøge om det er noget som der er kunder til. Spørg f.eks. 10 brugere om de vil købe dit apparat til den udsalgspris som du har beregnet. Spørg IKKE om de syntes at det er en god idé, det gør de sikkert alle, men hvis de ikke vil betale prisen for dit produkt, så nytter det ikke meget.