Vi ved alle godt at økonomien er dårlig for næsten alle studenter. Flere af de studerende har ikke mange penge og gøre godt med! Og de skal jo bruge transportmidler jeg har søgt diverse steder på nettet men kan ikke finde nogle cykler til 999kr ubrugt?
Kunne det ikke være en ide og starte sådan en webshop der sælger helt nye bycykler til 999kr? til studerende hovedsagelig?
Vil gerne høre feedback på hvad i synes om min ide Jeg synes nemlig selv det er en god ide og tænker virkelig på at tage chancen
Personligt ville jeg aldrig købe en cykel til 999 kroner, kvaliteten må ganske givet være derefter...
Ligeledes ville jeg heller ikke købe en cykel jeg ikke havde prøvet.
Men hvis du producere og sælge en cykel for 999 kroner og samtidig have overskud på det med de reklamationer der nu kan ske at komme på så billigt et produkt, ja så er det sikkert fint nok.
Husk at fragten på sådan et bæst nemt er flere hundrede kroner pga volumen.
Og så tvivler jeg da lidt på at næsten alle studerende har en dårlig økonomi, jeg manglede ihvertfald ikke noget da jeg studerede og kender ikke rigtigt nogen der piver over at være direkte fattige fordi de læser, men de fleste har så også et arbejde ved siden af bøgerne..
ved ikke om man kan få cykler i det prisleje på webshop eller hjemmesider på nettet. Men man kan da ihvertfald få nye cykler i bilka, kvickly osv. i det prisleje.
Spørgsmålet er om du med en webshop kan sælge nok cykler til at tjene penge på det, da jeg forestiller mig at avancen på en ny cykel i det prisleje er meget lavt.
Medmindre man sælger ligeså mange cykler som fx bilka, tror jeg det er meget svært at leve af, medmindre det blot skal være en bi-indtægt / hobby projekt?
Tilbehør til cykler er der dog nok ret god avance på og masser af penge i, så måske kan du få en bix op at køre og blive kendt på billige cykler, men rent faktisk ende med at tjene dine penge på cykeltilbehør.
I bund og grund kræver det at du kan importere komplette cykler fra østen til omkring 150-200 kroner/stk. Tænk på den risiko du løber når du har så mange penge hængene så langt fra Danmark, og tænk også på at din fortjeneste i virkeligheden bliver meget lav pr. cykel.
At sende en cykel i DK er i øvrigt også en rimeligt pebret affære, så det kommer nok til at æde en stor del af din fortjeneste. Alt i alt vil jeg mene at det bliver en meget dårlig forretning.... Der er en grund til at ikke engang Bilka sælger cykler til 1000 kroner (medmindre det er børnecykler)...
De fleste studerende har da en dårlig økonomi! lad os antage at 65% af dem kun modtager SU de er udeboende de skal betale husleje tlf regning mad transport osv det løber hurtigt op!
Jeg tror på at der kan sælges en masse cykler til den pris med den rette reklame og service
Fragten går jeg udfra ikke vil koste mere end 150kr som jeg så vil bede kunden om at betale selvfølgelig
Lars Meyer:
ved ikke om man kan få cykler i det prisleje på webshop eller hjemmesider på nettet. Men man kan da ihvertfald få nye cykler i bilka, kvickly osv. i det prisleje.
Spørgsmålet er om du med en webshop kan sælge nok cykler til at tjene penge på det, da jeg forestiller mig at avancen på en ny cykel i det prisleje er meget lavt.
Medmindre man sælger ligeså mange cykler som fx bilka, tror jeg det er meget svært at leve af, medmindre det blot skal være en bi-indtægt / hobby projekt?
Tilbehør til cykler er der dog nok ret god avance på og masser af penge i, så måske kan du få en bix op at køre og blive kendt på billige cykler, men rent faktisk ende med at tjene dine penge på cykeltilbehør.