Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forskel på Aps selskab og privatejet

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

har lige et spgm. vedr overskriften:

står pt. med et privatejet murerfirma, har planer om at omlægge dette til Aps selskab i nærmeste fremtid, da mulighederne vil åbne sig mere.

-har pt. brug for midlertidig kassekredit, da en entreprenør har prøvet at snyde mig for en masse penge, så lige nu mangler jeg selvfølgelig disse penge, til dækning af kreditorere.

-men når man spørger bankerne om kassekredit(forvejen ingen lån eller kredit i banken) så er dette hamrende svært at få, og de er utroligt meget modvillige..

men fået at vide at ved selskab f.eks Aps selskab, så skulle mulighederne åbne sig mere i forbindelse med kassekredit eksempelvis. 

kan dette passe?? og kan en forklare dette for mig, hvorfor dette er nemmere igennem eks. Aps selskab

håber meget på hjælp på mit spørgsmål

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 11:29

Uden at jeg skal gøre mig til ekspert, så vil jeg klart formode at svaret er NEJ!

Hvis banken låner dig penge i dit enkeltmandsfirma så kan de ved en eventuel konkurs stadig forlange at få pengene af dig, f.eks. ved at du belåner dit hus eller at de overtager det ect.

Har du derimod et anpartselsakb så hæfter du kun med din indskudte kapital. Ved en konkurs kan banken ikke røre dig.

Det der i sidste ende er afgørende er hvor sund en virksomhed du har, og hvilken form for sikkerhed du eventuelt kan stille.

Bedste hilsner

Roar

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 16:01

Hej.

Det gør ingen forskel i forhold til at få kredit i banken om du opretter et Aps eller om du vælger at fortsætte som enkeltmandsvirksomhed.

Dit problem er så vidt jeg kan forstå at du har en række kreditorer som du vil betale med et lån/en kassekredit i banken?

Banker ønsker generelt ikke at låne ud til betaling af gammel gæld.

Og slet ikke hvis din egenkapital er negativ hvad jeg antager.

Du bør i stedet fortsætte som enkeltmands virksomhed og så søge en langsigtet tilbagebetalings ordning med dine kreditorer.

Vi har ofte for kunder forhandlet kreditor ordninger på plads hvor renten sættes til mellem 0 og 7 % i rente og en tilbagebetalingstid på op til 36 mdr. Forudsætningen er at du har et indtægtsgrundlag der kan bære en sådan ordning. Vi vurdere altid om vi tror på at dine indtægter de kommende 36 mdr. er stabile nok til at vi kan forsvare at lave en sådan ordning. Idet vi kun ønsker at medvirke til holdbare ordninger.

De fleste kreditorer vælger at tiltræde en sådan ordning idet alternativet oftest er at vor kunde må lukke og så får kreditorerne oftest slet ingen ting.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Skrevet kl. 16:48

det det handler om, jo har udestående hos kreditorer, men den sag hvor jeg har advokat til at køre imod den mand der prøver at snyde mig (vi står og afventer og skal i skifteretten, hvis denne mand tør at gå så langt)

har forklaret banken at det kun er en midlertdig kassekredit på 100-150.000kr jeg har brug for, og ligeså snart jeg får pengene ind for den sag, så skal kassekreditten lukkes igen. (det udestående er beløb på lidt over 400.000kr)(har pt. overtræk PÅ KUN -200kr, før var det 40.000kr men dette bankede jeg ned på lidt over en uge)

selvom advokaet og revisoren har prøvet at snakke med banken og fortalt dette om sagen osv. så har de totalt lukket for alt, og er ikke til at snakke med.

(da de bl.a. er sure over at jeg i sin tid begyndte at ansætte folk, uden at informere banken om dette) har prøvet at forklare rådgiveren mange gange, at jeg overhovedet ikke har haft brug for en kredit, har kørt firmaet på ren overskud, men nu er der en der prøver at snyde mig for 400.000kr , så nu står jeg og mangler disse(og jeg har aldrig nogensinde løjet for hende, og holdt dette skjult for hende). 

så mangler seriøst en bank hvor kunden er i centrum og rådgivning

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 17:02

Jeg kan godt forstå dine frustrationer. Men banker låner, næsten uden undtagelse, aldrig penge ud i den størrelsesorden du beskriver, uden at der er sikkerhed for beløbet.

Skulle det f.eks. vise sig at vedkommende der har snydt dig ikke er i stand til at betale dig, ja så vil du efterfølgende heller ikke være i stand til at betale banken.

Banken har umiddelbart heller ingen sikkerhed for at skifteretten vil tilkende dig beløbet. Den kan jo afgøre at dit krav på kr. 400.000,- ikke er rimeligt. Så står du i samme situation.

Derfor vil din bank, og alle andre banker ikke låne dig penge.

Spørgsmålet der melder sig er om der findes alternative, realistiske løsninger i stedet.

Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Skrevet kl. 17:27

det er jo som sådan ikke et lån, det er jo en kassekredit (midlertidig jeg har brug for, på ca. 1-1,5mdr)

og har tilbudt banken at få sikkerhed i mit hus eller privat bil, men hun er en fuldstændig kold og gammel kvinde

han er i stand til at betale, problemet er en længere historie, men han havde til sinde at snyde for at betale mig, 

(har tidligere indlagt indlæg om dette : er underentreprenør, men hovedentreprenør betaler ikke)

hvilke alternative og realistiske løsninger er der??????

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 17:43

thomas zimmermann:

det er jo som sådan ikke et lån, det er jo en kassekredit (midlertidig jeg har brug for, på ca. 1-1,5mdr)

og har tilbudt banken at få sikkerhed i mit hus eller privat bil, men hun er en fuldstændig kold og gammel kvinde

Et lån er det under alle omstændigheder, uanset om man kalder det kassekredit, overtræk ect.

thomas zimmermann:

han er i stand til at betale, problemet er en længere historie, men han havde til sinde at snyde for at betale mig, 

(har tidligere indlagt indlæg om dette : er underentreprenør, men hovedentreprenør betaler ikke)

Det er ligegyldigt om han er i stand til at betale eller ej, i forhold til at banken skal give dig lån/kassekredit. Banken har ingen garanti der er juridisk bindende og økonomisk dækkende og det er det væsentlige.

thomas zimmermann:

hvilke alternative og realistiske løsninger er der??????

Jeg får lidt det indtryk at du mangler noget konkret rådgivning af en der har fået indsigt i dine økonomiske forhold. Hvis jeg var dig ville jeg tage kontakt til din revisor, og har du ikke sådan en, så at finde en.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53

Hej Thomas,

Jeg vil helt klart også anbefale dig at finde en der kan give dit en konkret rådgivning.

Og så ud i fremtiden, finde en bank (eller bankrådgiver), der er i stand til at rådgive dig om hvad du burde. Det helt klart nemmeste vil være, at du fortæller dine kreditore at du har problemet, og prøver at sætte dem ind i at de kan få en række del-betalinger. Alternativt, er det måske godt givet ud at få en revisor til at forklare dem situationen. Og hvis det er som du siger at det kun er et par måneder, må du bide i det sure æble og få dine kreditore overtalt. De er jo langt bedre sat, hvis de får en række del-betalinger, end hvis de får 0 kr. hvis du fx går konkurs.

:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02

Og lige tilbage til det med bankrådgivere. Da jeg startede som selvstændig, bibeholdte jeg blot, min gamle privat bankrådgiver, som resten af min familie desuden også havde - men da hun var måske 30 år ældre end mig, var jeg en lille smule træt af at det kunne tage hende flere dage at svare på bare en simpel mail. Men pænt og nobelt, talte jeg blot med hende, takkede for de gange hun har hjulpet mig - og fik hende lidt smart i tale om det måske var smartere at jeg fik en yngre bankrådgiver.

Blot ved at acceptere dem dybt, få snakken hen på alt andet end bankrådgivning når man taler med dem, og spørge ind til deres arbejdsgange, og naturligvis vise dyb respekt, når noget lige tager to dage mere end man håbede, det er praktisk talt måden jeg føler at have en skøn bank!

Mit bedste råd lige nu :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)