Hej herinde har lige et spgm. vedr overskriften:
står pt. med et privatejet murerfirma, har planer om at omlægge dette til Aps selskab i nærmeste fremtid, da mulighederne vil åbne sig mere. -har pt. brug for midlertidig kassekredit, da en entreprenør har prøvet at snyde mig for en masse penge, så lige nu mangler jeg selvfølgelig disse penge, til dækning af kreditorere. -men når man spørger bankerne om kassekredit(forvejen ingen lån eller kredit i banken) så er dette hamrende svært at få, og de er utroligt meget modvillige..
men fået at vide at ved selskab f.eks Aps selskab, så skulle mulighederne åbne sig mere i forbindelse med kassekredit eksempelvis.
kan dette passe?? og kan en forklare dette for mig, hvorfor dette er nemmere igennem eks. Aps selskab
håber meget på hjælp på mit spørgsmål |
Uden at jeg skal gøre mig til ekspert, så vil jeg klart formode at svaret er NEJ!
Hvis banken låner dig penge i dit enkeltmandsfirma så kan de ved en eventuel konkurs stadig forlange at få pengene af dig, f.eks. ved at du belåner dit hus eller at de overtager det ect.
Har du derimod et anpartselsakb så hæfter du kun med din indskudte kapital. Ved en konkurs kan banken ikke røre dig.
Det der i sidste ende er afgørende er hvor sund en virksomhed du har, og hvilken form for sikkerhed du eventuelt kan stille.
Bedste hilsner
Roar