Først & fremmest meget spændende debat. Jeg er for og imod for dødsstraf, fordi for det første er der mange relevante ting, som gør at dødsstraf vil være godt for både samfundet og andre, som mange af jer andre har givet udtryk for. Det der taler for, er at vi er mennesker og har på ingen måde ret til at tage livet af andre. Med det sagt, så er mord og drab jo en hverdags kost nu til dags. Se bare hvor mange mennesker der bliver dræbt i forbindelse med krigen i Irak og Afghanistan. Mange uskyldige mennesker dør, - hvorfor? Jo fordi FN mistænker de pågældende lande for det ene og det andet. Mit motiv for ovennævnte er, at mennesket er villige til at gøre ALT, så længe der ligger penge i det. Flere medier har omtalt at der er kommet et middel mod HIV/AIDS, men det bliver ikke distribueret til de lande der har brug for det, - hvorfor? Fordi folk ikke har råd til at betale for det. Its that simple
|
Jeg springer tråden over som deltager men vil blot glæde mig lidt over Sameh Niazy og hans indlæg og give en thumbs up for forståelsen for og holdningen til samfundets rolle