Hej Amino'er Jeg har længe gået med en drøm om at sidde og lave hjemmesider, men har altid skubbet den til side for andre ting, jeg har set mere spændende på daværende tidspunkt. Jeg kunne godt tænke mig at undersøge mulighederne lidt nærmere, for hvad det kræver at uddanne sig i den retning, da jeg er ved at være en alder, hvor jeg godt vil have mig en uddannelse. Jeg har selvfølgelig først kigget lidt rundt selv, men er faktisk endnu mere forvirret nu. Jeg står med en 9. klasses afgangseksamen og er 25 år. De muligheder jeg har kunne finde er web-integrator, hvor jeg opfylder adgangskravene, men hvor det virker som om at de forventer man har en vis kunnen når man starter. Mine færdigheder indenfor dette område er lidt leg med photoshop og lidt hjemmeside-hygge for 6-7 år tilbage. Så faldt jeg over multimediedesigner, men her kræves en gymnasial eller lignende uddannelse. Mit spørgsmål er i bund og grund, hvilken vej ville i råde mig til at tage. Kom endelig med andre forslag end de to nævnte foroven. Mit mål er at lære at kunne bygge en hjemmeside op fra bunden og alt der høre med der, så som indbygning af diverse databaser mm. Håber der er nogle venlige sjæle derude, der kan og vil hjælpe lidt her. Med venlig hilsen |
Hej Daniel
Jeg er selv uddannet web-integrator fra Roskilde Tekniske Skole..
Du kan sagtens starte der uden noget kendskab. Du starter langsomt op med at lære de helt grunlæggende ting.. På skolen lære du om ting som html, css, javascript, databaser, programmering af CMS m.m.. Senere skal du så vælge mellem teknologierne PHP og ASP.NET.
Jeg vil sige at seriøsitet niveuet ikke er på det højeste plan, men du får en god hjælp til at komme igang, samt god indsigt i opbygningen af hjemmesider. Efter forløbet er det så bare med selv at følge med i hele udviklingen, da teknologierne hele tiden forbedres. Så det er vigtigt at du kan "uddanne" dig selv.
Håber det kunne hjælpe dig lidt på vej :)