Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddanne sig til "webdesigner"?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Sep 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har længe gået med en drøm om at sidde og lave hjemmesider, men har altid skubbet den til side for andre ting, jeg har set mere spændende på daværende tidspunkt. Jeg kunne godt tænke mig at undersøge mulighederne lidt nærmere, for hvad det kræver at uddanne sig i den retning, da jeg er ved at være en alder, hvor jeg godt vil have mig en uddannelse. Jeg har selvfølgelig først kigget lidt rundt selv, men er faktisk endnu mere forvirret nu. Jeg står med en 9. klasses afgangseksamen og er 25 år.

De muligheder jeg har kunne finde er web-integrator, hvor jeg opfylder adgangskravene, men hvor det virker som om at de forventer man har en vis kunnen når man starter. Mine færdigheder indenfor dette område er lidt leg med photoshop og lidt hjemmeside-hygge for 6-7 år tilbage.

Så faldt jeg over multimediedesigner, men her kræves en gymnasial eller lignende uddannelse.

Mit spørgsmål er i bund og grund, hvilken vej ville i råde mig til at tage. Kom endelig med andre forslag end de to nævnte foroven. Mit mål er at lære at kunne bygge en hjemmeside op fra bunden og alt der høre med der, så som indbygning af diverse databaser mm.

Håber der er nogle venlige sjæle derude, der kan og vil hjælpe lidt her.

Med venlig hilsen
Daniel Nørregaard 

Har du/i brug for lidt råd om opsøgende salg eller kundeservice, så smid en besked. Jeg kommer gerne med lidt råd og vejledning ganske gratis.

Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:40

Hej Daniel

Jeg er selv uddannet web-integrator fra Roskilde Tekniske Skole..

Du kan sagtens starte der uden noget kendskab. Du starter langsomt op med at lære de helt grunlæggende ting.. På skolen lære du om ting som html, css, javascript, databaser, programmering af CMS m.m.. Senere skal du så vælge mellem teknologierne PHP og ASP.NET.

Jeg vil sige at seriøsitet niveuet ikke er på det højeste plan, men du får en god hjælp til at komme igang, samt god indsigt i opbygningen af hjemmesider. Efter forløbet er det så bare med selv at følge med i hele udviklingen, da teknologierne hele tiden forbedres. Så det er vigtigt at du kan "uddanne" dig selv.

Håber det kunne hjælpe dig lidt på vej :)

Fra DK
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 18:46

Hej Daniel

Jeg er selv igang som multimediedesigner. Og det er en spændende uddannelse.
Her lærer man alt fra hvad design i grunden er med kanter;former og farver til html og flash.
Der bliver også lagt meget vægt på Photoshop og interessen i billeder.
Det er en alsidig uddannelse som nemt kan ende med en overbygning til Professionsbachelor i webudvikling, hvis man vil det.

Besøg min musikblog hvor jeg anmelder danske album og singler

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 10
Skrevet kl. 19:00

Tak for svaret Aske

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om dine erfaringer med Roskilde Teknisk Skole. For udfra hvad jeg har kunne se, er det det tætteste sted på min bopæl (bor i København NV) at denne uddannelse er mulig at tage. Her tænker jeg selve undervisningen, faciliteter mm.

Med venlig hilsen
Daniel Nørregaard 

Har du/i brug for lidt råd om opsøgende salg eller kundeservice, så smid en besked. Jeg kommer gerne med lidt råd og vejledning ganske gratis.

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 10
Skrevet kl. 19:05

Også tak for svaret til dig Brian

Multimediedesigner lyder bestemt også som en ret spændende uddannelse, men problemet her er at jeg først skal 2 år på HF eller lignende og det er jeg bestemt ikke interesseret i, da jeg hurtigt finder en sådan form for undervisning triviel og uden udfordringer og dermed begynder at kede mig rigtig meget. Jeg er dog som udgangspunkt åben for alt og vil så vurderer udfra alle jeres gode råd og hvad jeg selv finder frem tll.

Med venlig hilsen
Daniel Nørregaard 

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 19:20

Jeg er også uddannet web-integrator fra Roskilde Teknisk Skole og bor selv i Herlev.

Altså jeg synes uddannelsen var OK. I starten meget sløvt og langsomt hvis du allerede kender til Photoshop og de basale HTML elementer. Men som det er blevet nævnt af Aske så er der en større udvikling når du kommer på hovedforløbet.

Du får en masse ting at vide hele tiden, som en lille start, men ellers er det meget 'selv-lære'.

Jeg valgte PHP og det er jeg tilfreds med (fik 12 i afgangseksamen wææy!) Nå Geeked

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 19:24

Hej Daniel!

Jeg drømmer selv om at blive uddannet til Art Director og jeg har fået plads på ITU til Marts.
Det kræver dog en gymnasiel uddannelse at kommer derind - men min erfaring (de sidste 2-3 år) siger at uddannelse faktisk ikke er så skide vigtigt igen - Jo, du får en teoretisk viden og praktisk betjening af gode programmer men erhvervserfaring er klart det der tæller højest (Ihvertfald i erhvervslivet).

Jeg har endnu ikke oplevet at blive fravalgt grundet manglende uddannelse. Jeg er selvlært i alt jeg kan og har brugt flere måneder foran skærmen, bøgerne og med blyanten i hånden.

Så hvis du har mod på det så gå i krig med det allerede imorgen og søg ind på en af de skoler der ikke kræver gymnasiale udannelser der får du den basale grundviden og kan selv bygge det ud efterfølgende.

Erfaring og din tekniske og grafiske kunnen kan ingen uddannelse lære dig!

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 19:39

Hej Daniel.

Jeg er selv lige blevet uddannet web-integrator og fik afvide at der var nogle forskellige videregående uddannelser der blev åbnet for mig. Som fx. datamatiker og multimedieintegrator(tror det er det samme som multimediedesigner :-)). Dette var selvfølgelig fordi jeg er uddannet indenfor faget og så skulle jeg supplere nogle enkeltfag som fx. matematik hvis jeg ville prøve mig med datamatiker.

Det jeg fik afvide omkring multimedieintegrator delen var at jeg kunne starte direkte i praktik ved en virksomhed som multimedieintegrator og springe et helt år over fordi jeg havde taget web-integrator uddannelsen.

Håber det kunne hjælpe dig lidt på vej :-)

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Græsted
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:49

Hej Daniel,

Det gode ved hjemmesider er at du rent teknisk set ikke behøver en uddannelse for at komme igang. Du kan finde alt på internettet der kan hjælpe dig med at komme igang, html, css, hvordan man laver grafiske elementer, osv. Det vil kun være din egen kreativitet der sætter grænser, eller måske ikke ;)

En uddannelse giver dog et rigtig godt skub i den rigtige retning, og holder dig "opdateret" og igang, så at du hele tiden bliver sat ud for nye elementer i læren om webdesign.

Jeg er selv under uddannelse som Multimediedesigner i øjeblikket, og selvom jeg vidste de basale ting inden jeg startede - hjælper uddannelsen med at udvikle min kreativitet, og det er et STORT plus hvis du skal designe. :)

Uden at træde nogen over tæerne - kan jeg sige, at hvis du mere er til det "kodningsmæssige" i modsætning til det "rigtige design", så er det nok webintegrator uddannelsen du skal gå efter. Hvis det er modsat, så er multiemediedesigner eller grafiker et rigtigt godt foreslag.

Håber du finder en løsning på det, og måske ses vi på multimediedesigner uddannelsen næste år. :)

Venlig hilsen, Thomas Egebrand Gram.
thomas@codeshark.dk - (+45) 2129 4525 - http://www.codeshark.dk

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 10
Skrevet kl. 20:08

Jamen dog. Sikke en masse hurtige og brugbare svar. Tak til jer alle for det.

Til Thomas.

Dit svar gør det absolut ikke nemmere for mig hehe. Jeg er enormt interesseret i begge aspekter. Altså både selve kodningen og den grafiske profil. Jeg tænkte nok det var et fag med mange autodidakte, men none-the-less, så ønsker jeg stadig en uddannelse bag, som giver mig en grundviden at bygge videre på.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)