Hej alle Jeg har arbejdet med SEO i en del år nu og har også i den tid flere gange været involveret i at købe ydelser fra andre seo-bureauer i forbindelse med andre markeder end Danmark. Jeg er dog gentagende gange blevet skuffet over det sløsede arbejde der er blevet leveret fra ellers velrenommerede internationale seo-bureauer eller eksperter fra Danmark som tager munden for fuld når de siger at de kan håndtere de udenlandske markeder. Denne gang handler det om en af mine kunder som har fået udarbejdet nøgleordsanalyser, fra et rimelig velrenommeret internationalt bureau, for 8 markeder: USA, Canada, UK, Irland, Australien, Indien, Kina og Hong Kong. Alle med fokus på det engelske sprog. Jeg syntes at de lavede følgende fejl:
Jeg syntes naturligvis at det er super ærgerligt for min kunde at de har betalt så mange penge for noget som jeg vil anse som ubrugeligt. Men det er egentligt ikke det jeg vil diskutere. Jeg kunne godt tænke mig at spørge alle jer der arbejder med seo:
Jeg ser frem til at høre fra jer og håber at vi kan få en god debat om dette (lidt oversete) emne. Hvor mange timer brugte du på din sidste nøgleordsanalyse?
|
Som leverandør i markedet oplever jeg desværre, at det er meget svært at få kunderne til at afsætte ret meget tid til keyword analyser - selvom det skam kan være en god ide at gøre det. Ofte får vi kun en enkelt da eller to til det - og så er det begrænset, hvor langt man kan komme.
Det samme kan iøvrigt siges om mange andre former for analyser, som ellers kunne skabe et bedre grundlag for mere effektive strategier. Således vil de fleste hellere bruge flere penge på at skaffe mere trafik, end på at få den trafik de har til at konvertere bedre. Det har jeg selv kæmpet med i 12-13 år.
I sidste ende bliver jeg dog nødt til at lave det, som folk vil betale for :)