Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I hvilket land skal jeg bo?

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan Hansen:

det er 4.500,- per uge for huset.

DVS. alle de personer du vil bo der, så du kan tage familien med og dele udgiften.

Dvs. under 1.000,- per person om ugen med egen pool m.m hvis du tager 5 andre med 

Han kunne også finde noget lokalt der, og få det til en meget bedre pris Smile

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 12:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

well.

Trådstarteren kan jo tage tilbud til sig eller lade værre.

Kan høre i ikke synes om mit tilbud, men jeg vil lade trådstarteren skrive hvis det har interesse. 

.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 12:36

Jeg er med på en lytter :-)

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 13:26

Jeg vil anbefale Rio de Janeiro, Brasilien. Jeg har lige været der en uge ifbm. arbejde og må sige at jeg er super positiv og meget overrasket. Det er absolut ikke sidste gang jeg skal dertil.
Inden jeg tog afsted blev jeg advaret af gud og hver mand om alt den megen kriminalitet. Jeg mødte intet kriminalitet, nærmest tværtimod. Rio er som enhver anden storby mht. kriminalitet, selvfølgelig skal man ikke flavre med alle sine værdier foran næsen på skumle personer. Men jeg følte mig mere sikker ved at gå i Rio fredag/lørdag aften end i København.

Mht. temperaturen, så er der jo sommer når det er vinter her hjemme. Rio er ikke en så varm by, da brisen fra Atlanterhavet blæser blidt igennem gaderne.
Du kan bo billigt ud til enten Copacobana eller Ipanema strandene. Check google for apartments. Det er så fedt at man har strand nærmest midt i byen.
Maden er også billig, de har "buffet a kilo" restauranter, hvor du betaler for hvor meget du spiser og prisen ligger omkring kr. 10,- til 30,- for en fyldt tallerken med drikkelse.

Internet forbindelserne er også gode, også til DK, så heller ingen problemer der.
Sjovt nok er mobilforbindelserne dårlige, men ikke selve Internet på mobilen (3G) det spillede bare (Jeg havde brasiliansk 3G sim kort i min mobil).

Eneste problem er at de ikke snakker specielt godt engelsk, men jeg klarede mig strålende med min smartphone (Android) og Google translate.

Rio by night kan anbefales, besøg f.eks. området Lafa, der fredag og lørdag afspærres og besøges af ca. 30-40.000 mennesker. Virkelig en oplevelse...

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 13:31

Hej Lars

Vi kan have tusind gode ideer til hvor og hvorfor du skal bo et bestemt sted.

Der er dog kun dig selv og din gode mavefornemmelse der kan afgøre hvad der er det helt rigtige for dig.

Held og lykke med det

God weekend

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 13:42

Jeg vil anbefale Thailand som Jonathan skriver er det rigtig billigt at leve her. Derudover er der altid behagelige temperaturer, god mad, dejlige strande, palmer, billige flyafgang til mange andre lande i Asien plus meget meget mere :)

Kristian Ole Rørbye

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 14:03

Jeg er rigtig glad for alle de rigtig gode foreslag der har været! :-)

Jeg har 2 spørgsmål:

- Kan man bare flytte og arbejde (som iværksætter) i en periode af 4-5 måneder, eller kræver det noget specielt (den går jo ikke helt i USA)?

- Hvad er en realistisk husleje i de lande som I foreslår? Og har I nogle kontakter? :-)

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 14:08

Jeg betaler 2.000,- for et hus med alt her i Thailand.

Det kræver selvfølgelig en arbejdstilladelse at kunne arbejde i det land du flytter til, såfremt du ikke arbejder som konsulent / agent for et andet udenlandsk firma, så er det nogle helt andre regler.

Kristian Ole Rørbye

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 15:25

Jeg anbefalder også Thailand, Du kan leve ok for 8000 kr og som en greve for 15000 kr i måden.
Alt efter hvor mand vælger at bo, så findes der fantasiske omgivelser Så er det en meget international land med mange turister, men også med mange faste bosætter fra hele verden og der er masser af netværk i blandt dem. Thaierne er der mange der ikke behersker engelsk for godt.  
Hvis du arbejder online, bliver det ikke vanskelig med visum, der er en konsulat i Hvidesande, du kan ringe og forhør nærmer der.Hvis det er kun for en periode på 6 månder, er der nok råd for det, men det skal nok ikke nævens for meget om her.
Om to en halv år, flytter vi også der ud og jeg tæller ned hver dag.

http://thorborg.tv/ivaerksaetter-i-thailand.html

www.dansk-thai.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:30

Lars Holdgaard:

Kan man bare flytte og arbejde (som iværksætter) i en periode af 4-5 måneder, eller kræver det noget specielt (den går jo ikke helt i USA)?

Nej, du skal altid have et visum, hvis du skal arbejde i lande udenfor EU. Det er ligegyldigt hvor længe der er tale om.

Turister kan som regel opholde sig 30 dage uden visum i et land udenfor EU, og nogle steder i 90 dage.

Der er mange forskellige regler om visum i de forskellige lande. Se på linket nedenfor, hvor udenrigsministeriet i Danmark refererer til de forskellige landes regler (vælg land nederst).

http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerdinRejse/UdenlandskeVisumregler/

Håber det hjælper dig videre.

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)