Jeg vil anbefale Rio de Janeiro, Brasilien. Jeg har lige været der en uge ifbm. arbejde og må sige at jeg er super positiv og meget overrasket. Det er absolut ikke sidste gang jeg skal dertil.
Inden jeg tog afsted blev jeg advaret af gud og hver mand om alt den megen kriminalitet. Jeg mødte intet kriminalitet, nærmest tværtimod. Rio er som enhver anden storby mht. kriminalitet, selvfølgelig skal man ikke flavre med alle sine værdier foran næsen på skumle personer. Men jeg følte mig mere sikker ved at gå i Rio fredag/lørdag aften end i København.
Mht. temperaturen, så er der jo sommer når det er vinter her hjemme. Rio er ikke en så varm by, da brisen fra Atlanterhavet blæser blidt igennem gaderne.
Du kan bo billigt ud til enten Copacobana eller Ipanema strandene. Check google for apartments. Det er så fedt at man har strand nærmest midt i byen.
Maden er også billig, de har "buffet a kilo" restauranter, hvor du betaler for hvor meget du spiser og prisen ligger omkring kr. 10,- til 30,- for en fyldt tallerken med drikkelse.
Internet forbindelserne er også gode, også til DK, så heller ingen problemer der.
Sjovt nok er mobilforbindelserne dårlige, men ikke selve Internet på mobilen (3G) det spillede bare (Jeg havde brasiliansk 3G sim kort i min mobil).
Eneste problem er at de ikke snakker specielt godt engelsk, men jeg klarede mig strålende med min smartphone (Android) og Google translate.
Rio by night kan anbefales, besøg f.eks. området Lafa, der fredag og lørdag afspærres og besøges af ca. 30-40.000 mennesker. Virkelig en oplevelse...