Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tag jer i agt! En svindler i blandt os!

Side 11 ud af 17 (162 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

The-shop.dk:
Men jeg har oprettet tråden for at advare andre mod denne person så andre ikke ender i samme situation som jeg selv

Det er måske din tanke, men faktisk ikke det du har gjort.

Det du har gjort er, at du du bruger en platform til at informere andre om et muligt strafbart forhold der er foregået mellem 2 erhvervsdrivende (da jeg formoder I begge har cvr. nummer), hvorfor det i princippet kan risikere at være en overtrædelse af markedsføringsloven. Målet helliger ikke midlet.

The-shop.dk:
så andre ikke ender i samme situation som jeg selv

Hvis nogen skal have gavn af dit indlæg, så beskriver du hændelsen, forløbet og hvad du gjorde for at undgå tabet ved selv at være proaktiv, på den måde kan andre lære ikke at gøre samme fejl som du indledningsvis gjorde.

Og endeligt er en sigtelse jo langt fra det samme som en dom, men et værktøj Politiet har til at foretage en anholdelse indtil en dommer vel tager stilling til om personen forsat skal tilbageholdes på den oprindelige sigtelse.

Men tro ikke at andre lærer af at hændelsesforløbet udebliver og fokus er på hovedet. Dit indlæg ville som sagt have værdi hvis der var beskrevet en hændelse. Din overskrift kunne istedet være "Undgå at blive snydt og bedraget"... og så historien, så havde den værdi for uerfarne iværksættere/erhvervsdrivende.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 14:53 | Låst

PJEDSTED:
Selvfølgelig skal han afsløres offentligt

Folk lærer da ikke noget af at nogen siger:

Jeg er blevet snydt af Snyd Svindlersen som nu er blevet anholdt og sigtet for et eller andet, som man ikke engang ved holder stik præsenteret for en dommer.

Og da det er 2 erhvervsdrivende (formodes det) så er det markedsføringsloven, og den kan man da godt ende med at blive dømt for at overtræde selvom man økonomisk er den forudrettigede.

Så dit forslag er rigtigt godt hvis man vil risikere at selv få en plet og får man den grundet en handling i affekt, så er den tåbelig.

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:02 | Låst

Meget enig med Lagersalg.

Vi mangler at kende hændelsesforløbet, der sikkert også kunne beskrives anonymt, herunder de forhold der gjorde at The Shop gik i fælden. Hvilke forhold der blev anmeldt til politiet, og hvad der var udslagsgivende for at politgiet gik ind i sagen. Som bl.a. også vil være udfordringer for mange uerfare iværksættere, nemlig det at kunne overbvise politiet om, at der er begået strafbare forhold.

WinkYesBeerVi håber vel også herinde at få i vide hvordan sagen foreløber. ?? For som andre også nævner er det et at blive tiltalt og noget andet at blive dømt.

Jeg har også selv ved en PM. af The Shop fået i vide hvem pågældende er, og tak for det. Men nærværende viser også hvor svært det er at advare om mulige svindlere. Bl.a. her i et offentlig fora.

Men indrømmet det er svært ikke og blive indraget når det er ens eget skind det går ud over.

WinkMen forstår også godt Thorborg betænkeligheder, "selvom det er svært og erkende".

DevilVi undgår nok aldrig svindlere & plattenslager - desværre.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk 

Fra Århus
Tilmeldt 8. Oct 06
Indlæg ialt: 238
Fra  microparts NAP - Nordic AutoParts ApS Skrevet kl. 15:07 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle,

Har læst flere af jeres indlæg og jeg forstår udmærket godt problematikken. Hvad der i denne sammenhæng er etisk og moralsk korrekt kan vel diskuteres fra nu af og lysår ud i fremtiden. Noget andet er juraen og det må kvalificerede jurister kunne give deres besyv på. I den branche jeg er involveret i gør flere fagorganisationer dog ofte deres medlemmer via fagblade og nyhedsbreve opmærksomme på virksomheder som ikke er pletfrie. Fx telemarketing virksomheder som sælger annoncer i fx telefonbøger som aldrig udgives, samt annoncering på ligegyldige netportaler m.v., hvor man fra fagorganisationernes side har vurderet at medlemmerne ikke får value for money hos disse firmaer. Der skal hertil siges, at disse fagorganisationer har juridiske afdelinger, så man må mene, at de ved hvad de gør i sådanne sammenhænge.

Men hvad der er op og ned i alt dette i juridisk forstand skal jeg personligt være usagt.

v.h. John

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 15:23 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:

PJEDSTED:
Selvfølgelig skal han afsløres offentligt

Folk lærer da ikke noget af at nogen siger:

Jeg er blevet snydt af Snyd Svindlersen som nu er blevet anholdt og sigtet for et eller andet, som man ikke engang ved holder stik præsenteret for en dommer.

Og da det er 2 erhvervsdrivende (formodes det) så er det markedsføringsloven, og den kan man da godt ende med at blive dømt for at overtræde selvom man økonomisk er den forudrettigede.

Så dit forslag er rigtigt godt hvis man vil risikere at selv få en plet og får man den grundet en handling i affekt, så er den tåbelig.

Det er jo så lige nettop det eneste man lærer noget af.  Man risikerer ikke selv at blive straffet hvis man holder sig til sandheden.  Oplever man at en virksomhed benytter sig af ufine metoder og osv. så har vi en moralsk forpligtigelse til at offentliggøre det så man kan bedømme om man vil handle med pågældende.  Dårlige erfaringen med virksomheder skal frem i lyset. Begynder man at holde hånden over svindlerne så garanterer jeg for en en ekstrem dårlig medieomtale.

Alt hvad man foretager sig kan have en konsekvens, men det er fuldstændig ligegyldigt i denne sammenhæng. Det er ikke en retssag og der skal ikke bevises noget.

xxx

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:26 | Låst

JSLarsen:

Hej Alle,

Har læst flere af jeres indlæg og jeg forstår udmærket godt problematikken. Hvad der i denne sammenhæng er etisk og moralsk korrekt kan vel diskuteres fra nu af og lysår ud i fremtiden. Noget andet er juraen og det må kvalificerede jurister kunne give deres besyv på. I den branche jeg er involveret i gør flere fagorganisationer dog ofte deres medlemmer via fagblade og nyhedsbreve opmærksomme på virksomheder som ikke er pletfrie. Fx telemarketing virksomheder som sælger annoncer i fx telefonbøger som aldrig udgives, samt annoncering på ligegyldige netportaler m.v., hvor man fra fagorganisationernes side har vurderet at medlemmerne ikke får value for money hos disse firmaer. Der skal hertil siges, at disse fagorganisationer har juridiske afdelinger, så man må mene, at de ved hvad de gør i sådanne sammenhænge.

Men hvad der er op og ned i alt dette i juridisk forstand skal jeg personligt være usagt.

v.h. John

YesJEPS lige præcis.

Bl.a. Håndværksrådet har stor andel i fangsten af annoncehajer. Advarer mod disse, herunder Lasse Shou. Opretede også hjemmesiden www.hajnettet.dk Til skræk og advarsel til alle, og specielt håndværkere.

Nu er problemet også det at man som selvstændig erhvervsdrivende har større byrder på sine skuldre, og ikke den forbrugerbeskyttelse den private har.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:34 | Låst

Man kan jo sagtens skrive en anmeldelse af sin oplevelse... Men det er bare vigtigt, at alle nedladende og ik dokumenterbare ord undlades!
Ingen svindler, tyv, snyder, stjæler, bedrager osv.

Men igen så forstår jeg godt, at Martin ik gider at have sådanne ting liggende på Amino! Det giver nada, og risikoen ved disse indlæg er alt for stor. Og vi ser jo med jævne mellemrum, at der oprettes brugere, hvis eneste funktion er at svine andre firmaer eller personer...

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 16:24 | Låst

PJEDSTED:
Man risikerer ikke selv at blive straffet hvis man holder sig til sandheden.

Det er nok ikke noget man nødvendigvis skal basere sit liv på, da der aldrig vil være noget der kan sikre at sandheden er endegyldig og lig retfærdighed.

PJEDSTED:
Oplever man at en virksomhed benytter sig af ufine metoder og osv. så har vi en moralsk forpligtigelse til at offentliggøre det så man kan bedømme om man vil handle med pågældende. 

Sådan kan og vil et samfund aldrig kunne fungere, det er ren ønsketænkning, som i øvrigt ville kræve at alle mennsker sideløbende med folkeskolen tog en juridisk kandidateksamen og samtidig inden man kunne få kørekort skulle kunne Karnov i søvne.

HUSK nu på, at der findes mere eller mindre åbenlyse muligheder for svindel/bedrageri. Den som overfører 25.000 til en virksomhed/person i DK uden at vide hvem det er for varer man ikke har set og samtidig må erkende at virksomheden ikke er alment kendt i offentligheden, gør sig skyldig i dumhed af ypperste karakter.

Pointen er så, at hvis man kunne læse om metoderne som folk anvender, så kunne man måske være mere vågen omkring mulighederne for at blive snydt. Det har ingen præventiv virkning at sige, at Snyd Svindlesen har snydt eller forsøgt at snyde mig og nu er han anholdt... Who the f... cares..andet en EB og BT?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 16:39 | Låst

Hej The shop,

Yderst  seriøst af dig af skrive det på den måde.

Håber du får skovlen under vedkommende.

Flotte Lipgloss, og stort udvalg i makeup og parfume.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:58 | Låst

PJEDSTED:

Oplever man at en virksomhed benytter sig af ufine metoder og osv. så har vi en moralsk forpligtigelse til at offentliggøre det så man kan bedømme om man vil handle med pågældende.  Dårlige erfaringen med virksomheder skal frem i lyset. Begynder man at holde hånden over svindlerne så garanterer jeg for en en ekstrem dårlig medieomtale.

Og du mener at alle mennesker selv skal vurdere om de er blevet snydt og uden dommer eller andet, skal have lov til at ødelægge andres ry og rygte.
I guder et samfund vi ville få....

Dbh Martin

Side 11 ud af 17 (162 indlæg)