Du må gøre lige med den hvad du vil. |
Henrik. Må man spørger hvad denne Ebog omhandler?
Ønsker dig held og lykke med salget..
Du må gøre lige med den hvad du vil. |
Henrik. Må man spørger hvad denne Ebog omhandler? Ønsker dig held og lykke med salget.. |
Tak.
Det er en hemmelighed.... lidt endnu! |
Password på PDF filer er super irriterende. Mange bærbare enheder understøtter ikke password beskyttede PDF, og det er virkelig irriterende at man så ikke kan læse sin e-bog on-the-fly. Det er dog fuldt forståeligt at en forfatter putter beskyttelse på, da folk ellers meget hurtigt kommer til at dele det rundt på nettet osv. Men jeg tror nu det mest effektive er at bruge vandmærker/personlig branding-navn på bogen, så den genereres unikt vandmærke og navn på pdf'en pr. køber. (det kan software automatisk gøre). Den bedste måde at hindre uhensigtsmæssigt distribution af PDF er efter min mening at sørge for at det kan spores tilbage hvem der har delt videre. Det vil afholde langt størstedelen fra at udlevere og dele deres personlige eksemplar.
Og et andet råd til alle jer der laver e-bøger, lad nu være med at kun tilbyde jeres medfølgende videoer, dokumenter, billeder m.v. på eksterne websites. Det hele bør være embedded (eller med mulighed for at hente ned særskilt), således at det nemt kan medbringes på sin e-bog læser/ipad/netbook eller whatever. Og et hint mere - Flash virker IKKE på bl.a. ipad, så lad nu være med kun at tilbyde jeres videoer i flash format. Oftest er videoen jo alligevel lavet og ligger i h.264 format eller lign, men er så gemt bag en flash player. Dette er blot nogen gode og velmenende råd til dem der laver e-bøger. Beklager hvis det lyder som et surt opstød, men jeg har købt så mange e-bøger de seneste par år og brugt kæmpe summer på dette, så er det altså ret utilfredsstillende at man får et produkt som er dårligere end hvis man ikke havde købt det. Jeg går ind for at KØBE e-bøger som man har tænkt sig at læse eller finder interessant, men hvis e-bøger virkelig skal finde indpas i markedet, så skal folk holde sig til standarder eller tilbyde alternativer. Jo bedre en e-bog service der tilbydes jo hurtigere ser vi udbredelsen af e-bøger istedet for alm. bøger. Og så bliver der jo sparet en masse papir og ikke mindst penge til tryk og grådige forlag ;) |
Der tager du såvidt jeg ved fejl. E-bogen er at betragte som et stykke software du har fået licens til at bruge. Du skal således følge de licensbetingelser der følger med bogen. Der kan så være uoverensstemmelse mellem generel lovgivning og licensbetingelserne, men alle de betingelser der ikke er i konflikt med den generelle lovgivning skal du følge. Det svarer ikke til at købe en fysisk bog, du har kun fået BRUGSRETTEN og ikke ejerskab over den købt ebog. Ihvertfald forholder det sig således med de fleste e-bøger jeg har købt og læst reglerne for. |
Jeg fik aldrig svaret dig ordentligt på denne. Det er en ebog om hvordan man autoblogger med wordpress og skaber sig en passiv indkomst den vej |