Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ebog password eller ej.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige færdig gjort min ebog på 65 sider, den skal i første omgang udkomme på engelsk, og jeg har overvejet at  password protecte den, men alle fraråder det.

Jeg overvejer istedet at disable ting som feks at man kan lave copypaste af teksten i PDF, men hjælper og hvad er jeres erfaringer?

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 19:31

Well. 

Password og copypaste protection er ikke en bønne værd. 

Der findes 20 forskellige freeware programmer der knækker dit password. 

Jeg har for nyligt siddet med et dokument hos en kunde, som vi ikke kunne copy/paste fra. Jeg prøvede det meste, men det kunne ikke lade sig gøre. 

Løsningen var, at printe Pdf dokumentet til .PNG / .JPG og så uploade alle billederne til Googles OCR - vupti, så havde vi fin læsbar tekst. 

Hvis du VIRKELIG ikke vil have at andre end dine købere læser din e-bog, så skal du se på noget DRM.

Det er skidebesværligt, men det virker.

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 19:35

Kim Gregersen:

Well. 

Password og copypaste protection er ikke en bønne værd. 

Der findes 20 forskellige freeware programmer der knækker dit password. 

Jeg har for nyligt siddet med et dokument hos en kunde, som vi ikke kunne copy/paste fra. Jeg prøvede det meste, men det kunne ikke lade sig gøre. 

Løsningen var, at printe Pdf dokumentet til .PNG / .JPG og så uploade alle billederne til Googles OCR - vupti, så havde vi fin læsbar tekst. 

Hvis du VIRKELIG ikke vil have at andre end dine købere læser din e-bog, så skal du se på noget DRM.

Det er skidebesværligt, men det virker.

Man kan vel stadig tage screenshots og bruge OCR. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 19:52

Frands:

Man kan vel stadig tage screenshots og bruge OCR. 

Det er i princippet også det Kim havde gjort, men at vælge et image export som mellemvej vil højst sandsynlig give en bedre opløsning og derved en bedre OCR genkendelse.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 20:41

Tak for svarene, jeg tror jeg ikke gider at bruge kræfter på at beskytte det :)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:53

Jeg plejer selv at fjerne alt det crap da jeg ønsker at få det produkt jeg har betalt for.

Især synes jeg det er vigtigt at fjerne alle vandmærker og andre små ting som kan identificere mig som person. Du har jo ingen jordisk chance for at beskytte filen 100% mod kopiering. Det ville jo ikke særligt fedt at blive dømt for at en person der måske har købt din USB eller computer har genskabt filen og distribueret den på nettet! Selv om jeg ikke tror de ville kunne få dig dømt ved en domstol! Men jeg tager ikke chancen.

Desuden er det super let at fjerne. Så hvorfor oprettet det?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 21:03

Remydk:
Desuden er det super let at fjerne. Så hvorfor oprettet det?

Fordi 97% af dem som køber bøger på den måde ikke ved en skid om hvordan det gøres Smile

/allan

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 12:03

Remydk:

Jeg plejer selv at fjerne alt det crap da jeg ønsker at få det produkt jeg har betalt for.

Du har da ikke betalt for at måtte fjerne vandmærker osv. Du har betalt for en ebog som du må læse i, men højest sandsynligt må du ikke ændre i den, som f.eks. ved at fjerne vandmærker.

Remydk:

Især synes jeg det er vigtigt at fjerne alle vandmærker og andre små ting som kan identificere mig som person. Du har jo ingen jordisk chance for at beskytte filen 100% mod kopiering. Det ville jo ikke særligt fedt at blive dømt for at en person der måske har købt din USB eller computer har genskabt filen og distribueret den på nettet! Selv om jeg ikke tror de ville kunne få dig dømt ved en domstol! Men jeg tager ikke chancen.

Det er da netop dit ansvar at din kopi ikke bliver videredistribueret. Det er jo ikke for sjov at udgiveren laver alle disse forholdsregler, men netop for at der ikke skal komme ulovlige kopier. Når du køber en kopi, så har du ansvaret for at din kopi ikke bliver yderligere kopieret til andre.

Hvis du sælger din computer, så skal du sørge for at al data er slettet fuldstændigt. Ellers har du ansvaret for indholdet, og det er din fejl hvis det bliver misbrugt.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:23

Erik Pilgaard Hejlskov:

Remydk:

Du har da ikke betalt for at måtte fjerne vandmærker osv. Du har betalt for en ebog som du må læse i, men højest sandsynligt må du ikke ændre i den, som f.eks. ved at fjerne vandmærker.

Remydk:

Det er da netop dit ansvar at din kopi ikke bliver videredistribueret. Det er jo ikke for sjov at udgiveren laver alle disse forholdsregler, men netop for at der ikke skal komme ulovlige kopier. Når du køber en kopi, så har du ansvaret for at din kopi ikke bliver yderligere kopieret til andre.

Hvis du sælger din computer, så skal du sørge for at al data er slettet fuldstændigt. Ellers har du ansvaret for indholdet, og det er din fejl hvis det bliver misbrugt.

Der gælder samme regler som ved film osv. Der må du også fjerne alt det crap. Big Smile

Fra Græsted
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:46

Jeg synes personligt at det er hamrende irriterende at være frarådet copy+paste. Hvis jeg sidder og skriver en afhandling, hvor jeg har brug for at referere til pdf'en hvor der er en speciel statistik, kommentar, eller andet - så skal jeg sidde og skrive det hele af i hånden.

MEGET irriterende for alle studerende! :)

Men på den anden side, så virker det heller ikke særligt godt, der findes mange freeware-programmer derude der bare går ind og fjerner locken og de begrænsninger der nu skulle være.

På den anden side - hvem stopper folk for at dele koden på internettet hvis du laver den samme for dem allesammen? :o

Det er ulovligt, men jeg kender folk der er forholdsvist ligeglade med det.

Datasikkerhed er noget besværligt noget! :x

Venlig hilsen, Thomas Egebrand Gram.
thomas@codeshark.dk - (+45) 2129 4525 - http://www.codeshark.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)