Hejsa, Lad os sige du ejer en hjemmeside som ligger nr. 5 på google når du søger på virksomhedens navn (som også er virksomhedens DK domæne). Der findes andre virksomheder i udlandet med samme navn som har hugget 1.-4. pladserne. Du vil gerne længere op på google, så du tilmelder dig nogle danske linkkataloger. Kan det nu ske at når man søger på virksomhedens navn, at din profil for din hjemmeside i linkkataloget kommer højere op end din egen hjemmeside? Ja det kan sikkert godt ske, da man aldrig ved med google, men praktisk set. Sker det? Du vil jo gerne have at din virksomheds navn dukker op inden alle linkkatalogernes links til din hjemmeside. Siden er almendelig søgemaskineoptimeret med unikke relevante titler og description for hver eneste side, gode tekster som indeholder tilpas antal nøgleord, mange titler h1-h3, bold skrift og mange interne links. Alternativ tekst og titler på billeder osv. Men alligevel lykkedes det ikke at komme nr. 1 på google.dk når du søger på virksomhedens navn. Men andre virksomheder i sverige, uk og usa dukker højere op.Og der er IKKE tale om en meget kendt og et meget brugt navn. Jeg vil ikke afsløre firmanavnet eller hjemmesiden. Mvh Lucky Charm |
Teoretisk set kan det jo sagtens lade sig gøre...
Rent praktisk tror jeg ikke helt på det sker, da virksomheds-sitet helt afgjort er mere relevant i en Google-søgning. Jeg tror godt på at linkkatalog-siden vil dukke op på side 1, men næppe indtage din eller de udenlandske navnebrødres placeringer :)