Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook - hvorfor/hvordan?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu spørg jeg meget dumt, men hvad er pointen med en facebook side, hvis man har en webshop?
Rigtig mange har det men gør det nogen forskel? Skaber det flere kunder? Eller er det bare noget man gør?

Vi har en facebook side men jeg har meget svært ved at hitte hoved og hale i facebook. Er der evnt virksomheder som yder råd/vejledning i brug af facebook?

På forhånd takSmile

Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 16:15

Det er en gratis og nem måde at komme ud til mange mennesker på.(selvfølgelig alt efter hvor mange der er fan af ens side). Hvis man har en webshop kan man eks. skrive hvis man har fået et nyt spændende produkt hjem eller hvis der er gratis fragt i en uge. Denne besked kommer så frem hos dem der er fan af siden og hvis de trykker "syntes godt om" eller kommentere den besked så kan deres venner også se beskeden og bliver måske nysgerrig og vil se nærmere på webshoppen. Så hvis man kan skrive nogle spændende og relevante ting kan man meget hurtig nå ud til rigtig mange mennesker og man har brugt 0 kr på det. :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:24

Det vidste jeg ikke!!! Jeg har godt nok undret mig meget og har forsøgt mig med siden men jeg er ikke just nogen vaskebjørn til facebook o.l. Wink 

Det var faktisk helt vildt smart at der så kommer en besked om inde ved dem der "syntes godt om". Jeg læste i en anden tråd her inde om facebook og kom i tvivl om jeg har oprettet vores gruppe korrekt. Er der nogen der vil kikke HER og se om det er gjort rigtigt?

Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 18:51

Den ser mægtig god ud og lige som den skal være. :o)

Jeg kan se at det svinger lidt hvad tid på døgnet du har oprettet dine indlæg. En del er lavet om morgenen og andre om eftermiddagen. Det vil være en god idé hvis du tænker lidt over hvad det er for et publikum du henvender dig til. 

Nu gætter jeg på at det er unge piger der er vilde med heste. De står nok typisk lidt for sent op om morgenen og har travlt med at gøre sig klar til skole. Efter skole har de måske arbejde i et par timer for at få råd til hesten og så skal de ud i stalden og sige hej til krikken. Så bliver klokken måske omkring 18-19 stykker før de slår sig ned og har tid til at kigge på facebook. Hvis du så har lavet et opslag kl 7 om morgenen så er der en god chance for at de aldrig ser den fordi den er druknet i alle deres venners opslag. (det er meget muligt at jeg er helt ved siden af med hvornår de kigger på facebook, men det er mere princippet i at det er en god idé at man lige tænker over det) ;o)

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 22:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som nævnt i flere af de andre tråde, så husk lige at klappe hesten (ordspil med vilje) når det kommer til reklamer.

Hvis du skal trænge i gennem støjmuren på Facebook, så husk også at give folk en masse værdifuldt som ikke spiller så meget på "kom-og-køb"-violinen. På den måde opbygger du credibillity, og har nemmere ved at sælge, når du så i ny og næ runder salgssnak.

Det giver lidt sig selv, at hvis du bliver leverandør af en dejlig lind strøm af ting dine kunder bliver glade for, så konverterer du også bedre når du endelig får trang til at råbe kom-og-køb.

Se mange flere tips om at have en facebookside på væggen her:
Thomas Bigum på Facebook

-held og lykke

Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 94
Fra  Social-Marketing.dk Skrevet kl. 22:53

Hej Janne

Facebook er en utrolig god måde at komme ud til folk på, og holde ens målgruppe opdaterede med nyheder og tilbud.

Folk har i tidligere indlæg forklaret hvad man kan, så det vil jeg ikke komme mere ind på. :)

Os hos Social-Marketing.dk, har vores fokusområde på Facebook, hvor vi skaber salg for virksomheder, og øger konverterings-procenten, så du får flere fans end normalt. :)

Du kan ihvertfald læse mere på vores hjemmeside, hvis du skulle være interesseret i et samarbejde.

Med Venlig Hilsen

Social-Marketing.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 23:02

Jeg tror simpelthen ikke på at de webshops som har 20-40 "synes godt om", tjener mere på det.. Det er mere et "jeg vil være lige som de andre!".

Facebook er ligesom alt andet, noget som skal mestres.

Når du kan besvare spørgsmålet: "HVORFOR skal folk "synes godt om" din virksomhed?" - Så kan du lave det, og tjene kassen på det...

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:48

Tusind tak for alle svarene! Jeg er blevet en del klogere. Jeg er ikke selv på facebook så har aldrig rigtig vist hvordan det fungerede.

Jeg vil læse og kikke alle link godt igennem. Tusind takBig Smile  

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 11:37

Lars:

Facebook er ligesom alt andet, noget som skal mestres.

Når du kan besvare spørgsmålet: "HVORFOR skal folk "synes godt om" din virksomhed?" - Så kan du lave det, og tjene kassen på det...

You speak the truth,...
Idet trådstarter Janne-SD allerede er i gang med en Facebookside og har +400 tilhængere undlod jeg f.eks. at nævne at navnet Skærlund I/S på Facebooksiden er skidt. (man kan ikke ændre navn, og skal starte forfra)

Skærlund I/S giver ikke antydning af svaret på hvorfor vi skal synes godt om.

Her går rigtig mange ikke-reklamefolk forkert i byen.
Hvad mere oplagt er end at lade facebooksiden have samme navn som virksomheden eller produktet?
... think again,

Hvad er det Skærlund I/S sælger - på værdiniveau og ikke produktniveau?
De sælger udstyr til at pimpe ens hest op med, og derfor er navnet på facebooksiden klart bedre hvis det er:
Pimpede heste. Så kan sætningen fuldendes
Facebook ekspert Thomas Bigum synes godt om pimpede heste.

.. jeg ved min street-jargon måske ikke hører hjemme, men så kan Janne - eller andre der skal til at hoppe i facebookbølgen blå - garanteret selv regne ud hvad der passer bedst til deres egen geschæft.

Thomas Bigum

Skriver bl.a. om at lægge Facebookstrategi

Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 11:43

Hej Thomas!

Du har helt ret! Jeg har en kunder der laver sms-konkurrencer
Det ville være oplagt at kalde facebook-siden "Sms-konkurrencer.dk"

Men istedet har vi valgt at kalde den "Vind fede præmier via sms" - det skaber mere fokus på servicen og så ved folk hvad de "synes godt om" og deres venner ligeså.

Jeg tillader mig at anvise til min tråd "Facebook Tilbud 2.0"

Hvis du ikke har noget at give dine fans - være det daglige tilbud, nyheder, beskeder, information, jokes, whatever - så er Facebook ikke for dig. Dine fans kommer ikke kravlende - du skal værne om dem og gøre noget for, at de deler det med venner og bekendte!

Held og lykke med det! Kontakt mig gerne på mikkel@artsi.dk så kan jeg hjælpe dig igang!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)