Jeg sidder her og bakser med en ide, som jeg fik da jeg var ude og rejse i New Zealand. Nu får i lige scenariet hvori jeg stødte på ideen. Jeg kommer gående ned af gågaden og bliver tiltrukket indtil en butik af musik. Der er ikke noget specielt ved tøjforretningen, ingen udsalgsskilte eller noget. Da jeg kommer ind i døren får jeg stukket et skrabelod i hånden, hvori jeg kan få chancen for enten at skrabe10-50 %. Jeg skrabede 20 % og fik den følelse af at jeg nu bliver nødt til at købe noget, fordi JEG har fået tildelt 20 %.
Hvis man kan fremme den følelse ved forbrugeren er det priceless.
For at det her projekt skal kunne lade sig gøre skal jeg selvfølgelig gøre alt benarbejdet, og få de gode priser og de gode handler sådan at mine kunder, ikke føler det er besværet værd at gøre det selv.
Kunne være fedt med nogle kommentarer på ideen, om den holder eller ej. Ting i ser kan bliver forbedret og jeg skal være opmærksom på
er selv stødt på den op til flere gange i USA, i sær skobutikkerne (Kæder som Aldo) kører med denne koncept, især i deres butikker i Vegas. Man køber selvfølgelig mere af den grund.
Dog skal det tages til efterretning, at folk ofte vil komme igen dagen efter for at se om de ikke kan score det 50% lod istedet og på den måde udsætte deres indkøb lidt endnu.
Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.
Jeg syntes også rigtig godt om ideen og kan umiddelbart ikke se at dette skulle være ulovligt. Men der må jo komme nogen på banen, som ved noget om lovgivningen indenfor dette ;-)
Jeg synes umiddelbart at det lyder som en rigtig god idé. Selvom idéen er set før i udlandet, er jeg ikke selv stødt på den i Danmark, og der er bestemt et godt grundlag for at videre udvikle den - men det vil nok kun kunne fungere i fysiske butikker!
Det giver en rigtig god følelse at man får 20% rabat, og på den måde køber man også mere, det er jeg overbevist om - bare se på div. udsalg rundt omkring. Og du har ret at hvis man frembringe samme følelse hos en forbruger er det nemlig 'priceless'
Jeg kan ikke se at overhovedet skulle være ulovligt at give rabat, men jeg er ikke ekspert. så mon ikke vi hellere må vente på en kommentar fra en som har helt styr på lovgivningen med hensyn til dette.
Men det nogen af jer skriver er også det jeg er bange for vil ske hvis jeg tager ud til en butik og prøver at sælge ideen. Skrækscenariet er nemlig at kunden siger "lyder som en super ide" men så ikke køber den af mig men bruger sin egen tid på at hente de forskellige remedier til en sådan kampagne. Har i nogle forslag til hvordan jeg undgår det scenarie.?
Har selvfølgelig selv tænkt meget i det, og mener selv at det handler om at skaffe sig selv de gode aftaler og relationer. Sådan kunden ikke mener det er værd at bruge tid på. Jeg forestiller mig at det er noget med at kunden bare skal sige hvilket design og hvor mange han skal bruge og så er de klar inden en uge.
Ville også være super fedt hvis der er en der kunne komme med noget lovgivning :)
Jeg syntes det er en fed ide men tag lige denne betragtning med i dine beregninger ;)
Nu arbejder jeg selv i butik og folk hader at blive "snydt" forstået på den måde at hvis, en kundes mors - søsters mands- nabos - lillesøsters- kærestes- tante har fået 30% og kunden kun har skrabet 20%..! ja, så føler kunden sig uretfærdigt behandlet og snydt.
Alle vil have de bedste rabatter så de kan prale med det i deres vennekreds, men det er ikke særlig fedt hvis så vennen fortæller at han skrabede 30% dagen før. Jeg tror det kan sammenlignes med at hvis du køber en motions cykel til 4999,- og 31 dage efter er den på tilbud til 3999,-
mht. til lovgivning så mener jeg at hvis du har købt en vare til 500,- og dagen efter koster den 400,- har du ret til at få de 100,- retur - og det vil jo ske når folk skraber forskellige rabatter- priserne vil variere hele tiden.
Kan kombineres med rabatkuponer - så burde man være ud over det lovgivningsmæssige.
Rabatkuponen er så på en fast procent del f.eks. 5% og for hver rabatkupon der fremkommer på skrabeloddet, der får amn tilsvarende antal rabatkuponer udleveret.
PS tilføjelse:
Den smarte sørger så for at få tilladelse til SMS markedsføring til forbrugeren ved lige at få mobilnummer og underskrift, så kan man rask væk få folk ind i biksen i happy hour