Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udførelse af et større projekt som kun kan iværksættes ved stor kapital og stor arbejdsstyrke

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 59
Fra  www.Tutti-Frutti.dk Skrevet kl. 02:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer alle

Jeg har pt. en virksomhed som kører fornuftigt og kan klare sig. Jeg har haft mange ideer løbende, og jeg er nu stødt på en af de idéer jeg ikke kan "skyde ned".

Jeg har fået en idé jeg gerne vil føre ud i livet, men det kræver følgende, som jeg ikke har så meget forstand på og håber derfor i kan hjælpe.

Svar venligst tilbage med henvisningerne til tallene nedenfor.

1) Ideen kræver et større call center og skal kunne håndtere op til omkring 2. mio mennesker i DK iløbet af de næste 2 år efter lanceringen af produktet.  (Har regnet mig frem til at det kræver ca. 50 medarbejder 8 timer i 264 dage om året) Det betyder ikke det store om det er lidt -+ men det er ca deromkring. (Nærmere regninger på dette vil self komme med tiden, jeg ved bare nu at jeg skal have et center dertil)

Jeg ved ikke lige nu hvor mange kunder der vil komme af gangen, men når jeg først har tænkt mig at lancere service ydelsen så tror jeg der vil være en stor strøm af kunder på samme tid, derfor vil jeg også gøre klar til at modtage mægden af kunderne, så det ikke bliver en negativ oplevelse for kunderne fra start af.

Tillid loyalitet betyder alt for virksomheden. Derfor vil jeg gerne have at det er stabilt fra starten, selvom jeg ved man aldrig kan forvente et 100 % stabilt system altid.

Spørgsmålet er så, hvordan kan jeg nu fra der hvor jeg står, komme over og finde 50 sælgere/kundeservice medarbejdere til at arbejde i et call center ???  Det er et kæmpe skridt fra der hvor jeg står nu. Hvordan kan jeg få råd/vejledning i organiseringen af det hele??? Så mange medarbejdere, HR afdeling, Økonomi afdeling, Salgsafdeling, osv osv.. Hvordan gøre de større firmaer der har udviklet sig med tiden? Fx just eat? (Det er iøvrigt slet ikke i den branche så det er ikke derfor jeg spørger).

2) Rent økomisk, så er det et kæmpe projekt, som koster mange mange penge. Jeg tror så meget på ideen at jeg er villig til at investere alt hvad jeg har opbygget nu, som har værdi af over 1,5. mio kr mindst! Dvs jeg brænder virkelig for ideen og villig til at satse alt.

Jeg ved dog også at det kommer til at koste langt over alt det jeg har, så skal jeg låne i banken, men hvad anbefaler i ? Skal man have en investor ind over? Hvordan får jeg kontakt til denne? Hvordan kan jeg sikre mig at han ikke kopiere eller vidergiver min idé til andre og siger pænt nej tak til at være investor? Hvilke fordele og ulemper har jeg ved at have en investor til at kigge min idé igennem og evt. have en investor iforhold til at låne penge i banken, hvilket jeg er itvivl om overhovedet vil låne så mange penge ud. Det skal være nok til at dække medarbejderene, samt inventar, lokaleomk. og reklame som der skal bruges mange penge på for at formidle budskabet på.

3) Hvilke overvejelser skal man gøre sig før man inddrager en partner i sådan en sag.

Jeg har jo selv idéen og ved hvordan hovedforløbet skal ske i virksomheden, dog har jeg måske ikke forstand på hvordan lovgivningen er på området, hvordan edb systemet skal virke, hvor jeg skal reklamere mest på hvilke måder. Altså alle de detaljeret ting vil jeg hellere have en der er prof. til at kigge på, selvom jeg nok vil kunne lave meget af det selv, dog skal jeg jo prioritere min tid.

4) Kan man have patent på en idé der ikke er ført ud i livet endnu?

Det var det jeg havde i hovedet lige nu.

Indtil videre har jeg haft en enkeltmandsvirksomhed som jeg har kørt i 3 år og det har været med sved og tårer så jeg ved hvad det kræver, dermed ved jeg også hvad der skal til for at få et projekt til at lykkes. Jeg har dog ikke prøvet at kaste mig ud i projekter af denne kaliber. Det bliver stort og jeg glæder mig så meget til at komme igang.

Please ingen nedladende kommentarer, hvis jeg har spurgt forkert, så spørg venligst hvad jeg mener, så vil jeg prøver at uddybe. Har skrevet indlægget her som noget af det aller sidste inat så hav forståelse for lange arbejdstider :)

Mange mange tak og håber det køre for alle iværksættere herinde :)

Jonas

Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 02:52

Du kan eksempelvis kontakte et allerede eksisterende call center og høre hvad de skal have for sådan en ydelse. Enten som en permanent løsning eller blot som en opstart, så du ikke skal ud og skaffe lokaler og personale uden at have en omsætning. Mange store virksomheder med kundeservice/salg/support funktion har også et ekstern call center tilknyttet til at hjælpe til.

Jeg kan bestemt ikke anbefale at du selv starter et call center, hvis du ikke selv har erfaring fra den branche. Alt efter hvad det er for en service du skal yde, så er er det hårdt at sidde i et call center. Alt fra udvælgelse af medarbejdere til at holde den daglige motivation oppe, kræver en stor indsats.

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Fra  www.Tutti-Frutti.dk Skrevet kl. 02:57

Præcis, godt råd! Noteret og jeg må så undersøge hvordan jeg kan organisere indkommende opkald så det bliver lagret korrekt. Det er for detaljeret og så snart jeg kan mærke at det er noget som kan lade sig gøre så fokusere jeg på det næste som jeg  er i tvivl om kan lykkes.

Tak for dit svar.

Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 07:54

Jeg tænker straks: "call-center i Danmark.. Aldrig?"

Jeg ved at når jeg her i USA, ringer til apple's support, så får jeg fat i en person i Indien.. og jeg kan ikke høre at han ikke sidder i USA.

Det samme når de i stockholm ringer efter en taxi, så får de også fat i en call-center medarbejder der sidder på den anden side af jorden.

Jeg ved ikke om det er relevant for dig, men jeg synes bare at hvis du regner med at skal have 50 ansat, så er der da en ikke helt uvæsentlig lønudgift at sparre.

Når det så er sagt, vil jeg fortælle at jeg overhovedet ikke har nogen forstand på den branche.

Fortsat go' dag (:

- Jonas

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:08

4= Nej.

Dermed skal du også tænke på hvad der skulle forhindre nogen med et eksisterende callecenter at udføre dit koncept. Det vil også være bærende i forhold til om du kan finde en investor.

2= regnestykket holder ikke.

Hvordan har du fundet frem til at 2 mill. mennesker vil købe din idé. At du har fundet oplysninger der viser at der er 2 mill. kejthåndede i Danmark er ikke ensbetydende med at de alle vil have brug for din service. De har klaret sig uden din ydelse før, og derfor vil købet af din ydelse være en overvejelse om et køb, - som i alle andre salgssituationer.

Generelt:

En investor koster 4-500 gange så meget som at låne penge i banken, - og du skal derfor få afklaret hvorfor du har brug for en investor.

Jeg fornemmer uden at kende dit produkt, at markedsføringen bliver meget vigtig. Derfor skal du teame op med nogen der kan markedsføre din idé. Du kunne lave et set-up for dine egne penge, der er klar til effektueringen og så få en partner i markedsføringsbranchen.

Dokumentationen skal dog være på plads, Du skal derfor i gang med kundeundersøgelser og indhente tidligere undersøgelser på lign. områder  - og så skal du have disse data bearbejdet. Det kunne sagtens ske gennem netop et markedsføringsbureau, hvor du starter op som kunde med undersøgelserne, og her kunne du jo finde et bureau som kunne være interesseret i at investere i dit projekt, - gennem deres betalingsbetingelser.

Michael

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 15:02

Blot en enkelt note. 2 mio. mennesker, så er det vist ikke kun B2B. Telefonsalg til private er forbudt i DK, bortset fra salg af aviser, forsikringer og redningsabonnementer. 

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Fra  www.Tutti-Frutti.dk Skrevet kl. 19:21

Hej Jensen

Hvis jeg skal have et call center i udlandet, som jeg ved mange større udlandske firmaer benytter sig af, så bliver det svært, da mit produkt i første omgang hendvender sig til DK, det er et produkt som kun kan fungere hvis kunden har stor tillid til firmaet, dvs det bliver svært hvis der pludselig er en inder der tager telefonen og snakker på engelsk. Så skulle de lærer dansk, men det så noget helt andet. 

Det med udenlandsk call center vil sikkert fungere udemærket til engelsktalende kunder, der bliver det svært for mig da mit produkt skal være på dansk. Ihvertfald i starten.

Takker dog mange gange for tippet :) 

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Fra  www.Tutti-Frutti.dk Skrevet kl. 20:21

Hej Michael

Det er simpelt nok, fordi idéen ikke er sat iværk nu. Jeg har selv været inde i den branche jeg har idéen fra, og jeg har en del baggrundsviden om hvad der holder og ikke vil holde. Det er klart at eksisterende call centre har nemmere ved at komme igang, men når de ikke har idéen kan de ikke have et call center "hængende". De er nød til at fokusere på noget for at tjene til at dække udgifter og det kræver også en komplet udskiftning af deres systemer, oplærering mm. som de skal igennem. Der mister de så muligheden for at anvende min idé. Det optimale var en strategi, så de kørte det de var igang med, samtidig forberedte sig på uddanne medarbejderne i den nye idé og så skifte over. Igen så kræver det at de tror på fuldt på idéen og jeg tror de færeste har et callcenter nu, uden også at have en dedikeret idé dertil.

Beklager hvis det ikke er formuleret perfekt :)

2= Det er korrekt at 2 mill mennesker har klaret sig fint uden ydelsen, dog skal det siges at de spare flere penge end det ydelsen koster, derfor så vil kunden ikke føle at de køber noget yderligere på den traditionelle salgsmåde ved køb og salg af et produkt. Du må bære over med mig, da jeg ikke kan fortælle for meget lige pt. :)

Som du skriver så er markedsføringen alfa omega i mit koncept. Det spiller den væsentligste rolle, dermed så er det også rigtigt at jeg ikke kan ringe til privat kunder for at sælge produktet, men ydelsen er så god, at efter en korrekt markedsføringsstrategi så vil kunderne selv ringe ind. Derefter har jeg kunden som jeg kan pleje ved at ringe til kunden, og så det ikke ulovligt.

Jeg er hellere ikke vild med idéen om en investor, jeg er blot bange for at projektet kommer til at koste mere end jeg nogensinde kan have råd til, eller låne via banken efterhånden som den bliver sat iværk.

Jeg skal fx have iværksat en kæmpe stor markedsføringskampagne igang, dernæst skal jeg have opbygget det system jeg skal bruge til at behandle kunderne, som vil være et unikt system tilpasset til mit koncept, der kunne det være smart med at bruge udenlandske progammører. dernæste skal jeg have oplært medarbejder på kurser til at behandle de indkommende kunder, først efter at kunderne har fået tillid til konceptet og vælger at betale for ydelsen, så går der noget tid før der kommer penge i kassen og vejen dertil er for lang til at jeg tror på at jeg kan klare mig uden en investor.

Jeg vil dog gerne forstå dig korrekt mht denne sætning, som du gerne må uddybe lidt.

"Du kunne lave et set-up for dine egne penge, der er klar til effektueringen og så få en partner i markedsføringsbranchen."

Altså setup'et er det som koster så mange penge, det er dem jeg ikke har nok penge til, hvad mener du med effektueringen ?

Det kunne være rigtig dejligt at have en ekspert til programmeringsdelen til it systemet, en ekspert til markedsføringsdelen og en til HR/Økonomi del. Jeg har idéen og ved nogenlunde præcis hvordan det hele skal foregå, dog er der selvfølgelig nogen rammer jeg kan arbejde indenfor og dem skal man naturligvis tilpasse sig til. Det kunne fx være lovgivningen på visse område, og systembegrænsninger, altså hvor udviklet mit system skal være før man kan gå igang osv.

Det sidste du skriver om, altså  at starte op som kunde i en markedsføringsbureau er interessandt, for så derefter kunne man bruge samme markedsføringsfirma til enten at investere i projektet. Det kan jeg ikke rigtig udtale mig om, da jeg ikke har haft kontakt til sådan et firma før, og kender ikke deres politik omkring deltagelse i deres kunders sager.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 09:42

Kære Jonas,

Ang. 4) Kan man have patent på en idé der ikke er ført ud i livet endnu?

Ja, det kan man godt, du skal bare være sikker på at din opfindelse vil virke. Ingen patentmyndigheder i verden stiller krav om at en opfindelse er fysisk realiseret for at kunne patenteres. Tro mig - hovedparten af de patentansøgninger, jeg har udarbejdet har ikke nødvendigvis været realiseret i virkeligheden, men opfinderen har været overbevist om at ideen kunne realiseres og ville virke.

Læs mere om patenter på www.eneret.dk - se patentordbogen der' http://www.eneret.dk/patentordbog.html

Med venlig hilsen Mogens, LudvigsenPatent

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)