Er det privatkunder du har med at gøre? |
Nej hovedsageligt erhvervskunder.
Er det privatkunder du har med at gøre? |
Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk
Som sagt er der heller ingen chance at tage.. |
Så tror jeg ikke der er noget med nogen fortrydelsesret. Det er der i hvert fald ikke hos os. |
Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk
Meget muligt. Men nu kender du ikke til alle de slagsmål vi har skulle igennem gennem tiderne, pga. banale ting som man tænker er helt logisk. Når du først har prøvet det, undersøger du tingene, inden du sætter noget i gang. Men igen, jeg skal ikke kunne sige hvad du gør, kun hvad vi selv gør. Men hvis det er 1. års jura, gælder dette så også privatkunder? |
Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk
Jeg læser selv evhversjura og arbejder for min fars advokatfirma, så det er ikke fordi at jeg skriver min overbevisning ud fra "det helt logiske".
Med hensyn til dit spørgsmål så er forholdene oftest anderledes med privatkunder end når to erhversdrivende handler sammen - da der i den danske lovgivning tages hensyn til den svage part i et forhold. Uden at undersøge det nærmere og være helt sikker på dette: Så vil jeg umiddelbart mene at en accept fra privatkunde også er bindende, men i tilfælde, hvis kontrakten er urimelig og privatkundens manglende indsigt eller forståelse har spillet en rolle, er der mulighed for at gøre aftalen ugyldig.. |
Ok. Tak for fyldestgørende svar :o) Men gør ovenstående sig ikke også gældende, hvis du får en almindelig underskrift? |
Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk
Jo - Altså en accept på mail er ligeså 'godt' som en almindelig underskrift - Og jo, § 36 i aftaleloven, er derfor gældende for begge tilfælde. Det er altså en paragraf, som tager hensyn til om der er en urimelig i aftalen eller i strid med redelig handlemåde..
Håber det var svar nok. :) |