Kan man via mail få en direkte accept på en kontrakt, fra en kunde? Og hvis det er tilfældet er den så ligeså forpligtende som en normal underskrevet kontrakt?
En lille hovedregel: Al accept, også mundtlig er lige bindende.. Dog er bevisbyrden dog nemmere ved skriftligt :)
Ikke endnu, men vi sidder og udarbejder en som skal bruges udelukkende til mail. Og ja, du har ret i at bevisbyrden er nemmere ved skriftligt, men ja, vi må finde på noget.
Jeg har ikke noget skriftligt dokumentation ved hånden, da det er gemt væk, men vi har haft den nede og vende i et af de større advokatfimaer, vi er beriget med her i København.
De sagde god for ordningen, så vi har valgt at gøre det på denne måde. Vi har dog heller ikke haft situationer, hvor vi har haft bare den mindste antydning af problemer, så det er heldigvis ikke blevet afprøvet ved retten endnu :o) Men skulle det nå dertil, forventer jeg at vi står med en god sag.
Der er heller ingen problemer I den metode..Det er jura-stof for en 1. års jurastuderende, hehe.. Så hvis det kun omhandlede denne problemstilling havde I ikke burde vende det med et større advokatfirma :)
Der er heller ingen problemer I den metode..Det er jura-stof for en 1. års jurastuderende, hehe.. Så hvis det kun omhandlede denne problemstilling havde I ikke burde vende det med et større advokatfirma :)
Hvis du risikerer et 2cifret milliontab, hvis tingene ikke er i orden, tager du ikke bare chancen.
Eller jeg skal ikke kunne sige hvad du gør, men vi gør ikke :o)