Jeg svaret i forhold til at linke til en annoncør med et banner i forhold til et tekstlink og i forhold til den person som læser din tekst og gerne skulle klikke på et link/banner og lave et køb.
Jeg har ikke helt forstået hvor dine bannere er henne - er det på andre sider eller er det nogle du laver slev til din egen side?
Hej igen
Jeg har fået lavet et superflot design, som fungerer således: På forsiden vil der være 16 CD/album-covers (de seneste anmeldelser) med en lille teaser-tekst. Klikker man på Læs mere, kommer man så ind på hele anmeldelsen. Ved hver anmeldelse er der buy links til henholdsvis Amazon.com, Amazon.ca, Amazon.uk, Amazon.de og iTunes.
Derudover er der på såvel forside som alle undersider et stort topbanner, et lodret banner i højre side, samt et stort banner i bunden af siden. Og det er disse bannere, jeg oprindeligt havde forestillet mig, skulle være Google Adsense (dog udelukkende de grafiske bannere og ikke tekstbannere).
Sidenhen ombestemte jeg mig og stiler nu efter, at jeg selv skal kunne vælge mine kampagner fra diverse Affiliate netværk, da jeg foretrækker at være mere medbestemmende og - som nævnt - fordi jeg synes, at der er noget discount over tekstbannere :-) (de findes eksempelvis ikke på nogle som helst af af de seriøse musikanmelder-sites. Her er det altid grafiske bannere).
Men da jeg så læste, at tekstbannere fra Google Adsense tilsyneladende konverterer bedre end grafiske bannere, så blev jeg i tvivl.
Når jeg skriver tekstbannere, så mener jeg i øvrigt dem, der udelukkende har en række små tekstllinks. Og de vælges jo så vidt muligt ud fra indholdet på min side (som udelukkende består af musikanmeldelser - CD'er, DVD'er, biografier, samt artikler om musik på henholdsvis Blog- og News siderne).
Men jeg kan jo sagtens selv vælge kampagner, der er relevante for andre musik-interesserede. Så behøver jeg heller ikke sidde og holde øje med, om Google har indsat links til mine konkurrenter.
Dbh
Thomas