Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstbannere versus billedebannere - bedst indtjening?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Forleden dag var der én herinde fra Amino, der skrev i en tråd, at tekstbannere typisk havde en større succesrate end billedebannere. Er dét rent faktisk blevet bevist, eller?

Af æstetiske årsager vil jeg helst sætte billedebannere på mit kommende engelssprogede website (synes de små tekstlinks er så grimme), så det ville da egentlig ærgre mig, hvis der er noget om det.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27

Tekst links virker meget bedre, da man kan sælge i sammenhæng med sin tekst - Kan ikke huske de præcise procenter, men på de programmer jeg har stået for har det været godt ind i 90'erne

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:26

Nillerrune:

Tekst links virker meget bedre, da man kan sælge i sammenhæng med sin tekst - Kan ikke huske de præcise procenter, men på de programmer jeg har stået for har det været godt ind i 90'erne

Det, du mener, er at Google selv finder relevante links i forhold til din tekst, ikk'? Det er jeg helt med på, men det behøver vel ikke at fungere lige godt på alle typer websites - eller?

På mit website vil jeg skrive en masse musikanmeldelser, men der linker jeg så også til Amazon og iTunes (altså igennem buy links). Derfor vurderer jeg ikke lige umiddelbart, at tekstlinks vil være specielt relevante i mine bannere?

Jeg havde egentlig forestillet mig at finde billedebannere, der er relevante for mine brugere.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:11

Jeg svaret i forhold til at linke til en annoncør med et banner i forhold til et tekstlink og i forhold til den person som læser din tekst og gerne skulle klikke på et link/banner og lave et køb.

Jeg har ikke helt forstået hvor dine bannere er henne - er det på andre sider eller er det nogle du laver slev til din egen side?

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 01:48

Se denne video, han gennemgår alt mht. billed annoncer og tekst anonncer og hvilke der skaber den bedste profit - fundet på simonsiger.dk

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 01:56

Jeg var måske lige en tand for hurtig her, det er nok mere Google reklamer du refererer til her. Tænkte på Facebook.
Men det er stadig en enorm interessant video. Smile

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 07:52

Af æstetiske årsager vil jeg helst sætte billedebannere på mit kommende engelssprogede website (synes de små tekstlinks er så grimme), så det ville da egentlig ærgre mig, hvis der er noget om det.

Min erfaring og googles anbefaling er, at man ikke bør vælge hverken det ene eller det andet, idet man begrænser sine muligheder for indtjening. Nu går jeg ud fra, at du taler om indholdet i annonceenheder. Hvis du taler om at vælge mellem annonceenheder og linkenheder  er snakken en anden, idet de to ikke anvendes på samme måde.

TT Tekstforfatter:

Det, du mener, er at Google selv finder relevante links i forhold til din tekst, ikk'? Det er jeg helt med på, men det behøver vel ikke at fungere lige godt på alle typer websites - eller?

Det kommer an på om google kan finde ud af, hvad din side handler om. Hint: google baserer relevansen af  sine annoncer på tekst (indhold), overskrifter, titletags og META-data. Kort sagt: skriv om iTunes, og du får relevante reklamer om iTunes. Men skriv ikke om iTunes, dværgundulater, sumppumper og knækbrød på samme side, da du derved gør det svært for google (og brugerne) at hitte ud af, hvad din side handler om, og dermed hvilke annoncer der skal vises.

TT Tekstforfatter:

På mit website vil jeg skrive en masse musikanmeldelser, men der linker jeg så også til Amazon og iTunes (altså igennem buy links). Derfor vurderer jeg ikke lige umiddelbart, at tekstlinks vil være specielt relevante i mine bannere?

Hvorfor ikke? Du skal selvfølgelig bare passe på ikke at placere AdSense på sider, der overplastret med annoncer fra andre virksomheder (iht. google TOS).

TT Tekstforfatter:

Jeg havde egentlig forestillet mig at finde billedebannere, der er relevante for mine brugere.

Du kan ikke vælge mellem forskellige bannere i google AdSense - du kan kun udelukke bestemte annoncører. Hvis du vil vælge, skal du anvende affiliatenetværk.

Generelt tror jeg, du skal passe på med at antage, at de bannere eller annoncer du mener er pæne, er de samme som dine brugere synes er pæne. Eller klikker på. Desuden er det en dårlig strategi at begrænse sig annoncemæssigt, hvis man gerne vil tjene penge på sitet. Men du kan jo - simpelt nok - blot oprette nogle splittests vha. dette værktøj; så ved du, hvad der virker.

/JG

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

TT Tekstforfatter:

Hej Aminoer

Forleden dag var der én herinde fra Amino, der skrev i en tråd, at tekstbannere typisk havde en større succesrate end billedebannere. Er dét rent faktisk blevet bevist, eller?

Dbh

Thomas

Hej

Typisk kan du vælge mellem grafiske bannere (f.eks. 468x60 pixels), tekstannoncer (som via Google Adsense) og tekstlinks (en klikbar tekst).

Som Nillerrune skriver så er indtjening størst ved brug af tekstlinks, da du meget bedre kan integrere dem i en sammenhæng og dermed meget bedre skabe en handling hos brugeren. Ca. 60% af alle klik i vores netværk Partner-ads kommer fra tekstlinks.

Jeg opfatter dog mere dit spørgsmål som et valg mellem grafiske bannere og tekstannoncer.

Hvis vi ser bort fra at du i princippet selv kan lave tekstannoncer og vise dem i en god sammenhæng, så vil du mht. til f.eks. Google Adsense altid være afhængig af at et system skal matche dit indhold med relevante reklamer, hvilket i mange tilfælde giver noget der ikke passer ordentligt sammen. Der er er det en bedre idé selv at udvælge reklamer i.f.a. f.eks. grafiske reklamer fra et affiliate netværk.

Jeg tror at de fleste brugere efterhånden er så vant til f.eks. Google Adsense annoncer at det ikke betyder det store om du vælger disse eller grafiske reklamer. Brugeren identificerer begge som reklamer og reagerer alligevel kun hvis det er relevant. Dog vil nogle grafiske reklamer kunne give mere respons i.f.a. klik men ikke nødvendigvis salg (hvis du får provision), da behovet skal være der.

Det jeg egentlig vil frem til er at du altid skal reklamere i en sammenhæng, dvs. vise relevante reklamer. Vælg ud fra det først og fremmest. Og så vælg derefter det du synes ser pænest ud.

Mvh. Ken

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:36

Nillerrune:

Jeg svaret i forhold til at linke til en annoncør med et banner i forhold til et tekstlink og i forhold til den person som læser din tekst og gerne skulle klikke på et link/banner og lave et køb.

Jeg har ikke helt forstået hvor dine bannere er henne - er det på andre sider eller er det nogle du laver slev til din egen side?

Hej igen

Jeg har fået lavet et superflot design, som fungerer således: På forsiden vil der være 16 CD/album-covers (de seneste anmeldelser) med en lille teaser-tekst. Klikker man på Læs mere, kommer man så ind på hele anmeldelsen. Ved hver anmeldelse er der buy links til henholdsvis Amazon.com, Amazon.ca, Amazon.uk, Amazon.de og iTunes.

Derudover er der på såvel forside som alle undersider et stort topbanner, et lodret banner i højre side, samt et stort banner i bunden af siden. Og det er disse bannere, jeg oprindeligt havde forestillet mig, skulle være Google Adsense (dog udelukkende de grafiske bannere og ikke tekstbannere).

Sidenhen ombestemte jeg mig og stiler nu efter, at jeg selv skal kunne vælge mine kampagner fra diverse Affiliate netværk, da jeg foretrækker at være mere medbestemmende og - som nævnt - fordi jeg synes, at der er noget discount over tekstbannere :-) (de findes eksempelvis ikke på nogle som helst af af de seriøse musikanmelder-sites. Her er det altid grafiske bannere).

Men da jeg så læste, at tekstbannere fra Google Adsense tilsyneladende konverterer bedre end grafiske bannere, så blev jeg i tvivl.

Når jeg skriver tekstbannere, så mener jeg i øvrigt dem, der udelukkende har en række små tekstllinks. Og de vælges jo så vidt muligt ud fra indholdet på min side (som udelukkende består af musikanmeldelser - CD'er, DVD'er, biografier, samt artikler om musik på henholdsvis Blog- og News siderne).

Men jeg kan jo sagtens selv vælge kampagner, der er relevante for andre musik-interesserede. Så behøver jeg heller ikke sidde og holde øje med, om Google har indsat links til mine konkurrenter.

Dbh

Thomas

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:58

Brian Jørgensen:

Se denne video, han gennemgår alt mht. billed annoncer og tekst anonncer og hvilke der skaber den bedste profit - fundet på simonsiger.dk

Hej Brian

Tak - jeg følger i øvrigt allerede med på Simon's blog (rigtig god). Også selvom det ikke er det samme, som jeg på nuværende tidspunkt sidder med :-)

Dbh

Thomas

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)