Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iværksætter/barsel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
håber nogen derude kan råde mig.

Vi er 3 piger der er ved at starte virksomhed, men jeg er lidt usikker på hvordan det er med barsel.

Situationen er den at vi alle er fuldtidsbeskæftiget som lønmodtagere og at vores plan er at drive virksomheden som bibeskæftigelse/hobby. dvs at vi er berettiget til barsel som lønmodtagere (når den tid kommer) -og så er spørgsmålet: må man have virksomhed når man modtager barselsdagpenge som lønmodtager?

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 13:13
Jeg TROR at svaret er ja, men du må naturligvis ikke være på barsel og så arbejde - uanset om det er med din virksomhed eller din avis rute - desuden har man slet ikke lyst til at arbejde under sin barsel, nu kan jeg naturligvis kun tale for mig selv. Men under mine 2 ugers barsel + 2 ugers ferie da vi fik vores datter i sommers, der var det sten sikkert at jeg ikke tænkte ret meget på arbejde.

Men tilbage til spørgsmålet, jeg vil råde dig til at ringe til ATP (hvis jeres arbejdsgivere er med i ordningen altså) og spørge dem, du kan evt. også læse denne folder til at starte med: http://www.atp.dk/storefiler/Barseldk_velkomstpjece_august2006.pdf
og så besøge www.barsel.dk

Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:21
tusind tak for svar som jeg fluks vil undersøge videre på.

under evt. barsel er det heller ikke meningen at vedkommene skal arbejde ejheller modtage løn/overskud jeg var bare urolig for om den person som evt. gik på barsel slet ikke måtte være registreret som virksomhedsejer - og virksomheden derfor i den forbindelse skulle omdannes - eller nedlægges. men som sagt jeg ringer til ATP.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 13:29
Ah jamen det skal du ikke være bange for sker (medmindre det står i jeres kontrakt at i ikke må drive virksomhed under ansættelse ved jeres arbejdsgiver), jeg har jo netop været på barsel i sommers og har et enkeltmandsfirma uden at det gav problemer :)
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)