Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger brugt Photoshop-licens

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er en lille nystartet virksomhed med et skrabet budget. Jeg ønsker at anskafe mig Photoshop, men har ikke brug for (og slet ikke råd til) det nye CS5.

Derfor ønsker jeg at købe en brugt licens til CS eller CS2 (evt. nyere). Jeg vil gerne holde det under 2500. Det skal være til Mac.

Jeg har søgt de fleste steder på nettet uden held - dba, ebay, amazon, kelkoo, ...

Er der nogen der ved hvor man ellers kan købe dett? Er der nogle grafikerhuse, der sælger ud af deres gamle licenser?

På forhånd tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:29

Hej Martin

Jeg bliver lidt nysgerrig her.. Hvilken virksomhed er det, du har startet? For skal du bruge Photoshop professionelt, vil jeg nu ikke være i tvivl om, at det ret hurtigt vil kunne betale sig, at du går ind og køber den nyeste, CS5.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 08:45

Nu skriver du ikke hvad du skal bruge det til - men har du overvejet at bruge GIMP?

Det er en slags open source Photoshop - og det virker også til Mac.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 08:48

Ja, jeg skal bruge det professionelt til hjemmesidedesign, men da jeg ikke bruger alle de nye, mere avancerede funktioner, har jeg kun brug for en ældre funktion.

Jeg har prøvet GIMP, men jeg føler ikke at den kan alt hvad jeg behøver, specielt i forhold til layers og effekter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kunne personligt aldrig finde på at spare, når det gælder mit værktøj.

Men held og lykke med projektet.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 08:52

Hej Martin

Hvis du allerede nu ved du kan nøjes med en CS eller CS2, så kan du investerer i en Photoshop Element 9. 90% af den grafik som skabes til netter kan laves med en GIMP, Paintshop pro eller Element.

Mvh
Juul

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 08:54

Jeg har også prøvet prøveversionen af PS Elements og synes også der mangler nogle funktioner der.

Er der nogen der kender et grafikerhus eller andre, som sælger deres gamle licenser?

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 11:06

Martin Marcher:

Jeg har også prøvet prøveversionen af PS Elements og synes også der mangler nogle funktioner der.

Er der nogen der kender et grafikerhus eller andre, som sælger deres gamle licenser?

Jeg har ikke lige læst Adobes licensbetingelser, men jeg kunne forestille mig at man ikke må videresælge sin licens. Den politik kører flere softwarehuse med.

Der vil sansynligvis også være meget få CS2-licenser til rådighed fra grafikerhuse, da de jo nok har opgraderet til nyere versioner. Og nå man opgraderer "bortfalder" den gamle licens - således at selvom man måtte videresælge en licens, så er det ikke gældende hvis man har opgraderet fra CS2 til f.eks CS3. Så kan man ikke bare sælge CS2 og derefter fortsætte med at bruge CS3.

mvh

Jan

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 11:19

Nu har jeg lige lige fundet licensen frem og der står (uddrag):

"4.4 No Transfer. YOU MAY NOT RENT, LEASE, SELL, SUBLICENSE, ASSIGN OR TRANSFER YOUR RIGHTS IN THE SOFTWARE, OR AUTHORIZE ANY PORTION OF THE SOFTWARE TO BE COPIED ONTO ANOTHER INDIVIDUAL OR LEGAL ENTITY'S COMPUTER EXCEPT AS MAY BE PERMITTED HEREIN. You may, however, permanently transfer all your rights to use the Software to another individual or legal entity provided that: (a) you also transfer (i) this agreement, (ii) the serial number(s), the Software affixed to media provided by Adobe or its authorized distributor, and all other software or hardware bundled, packaged or pre-installed with the Software, including all copies, upgrades, updates and prior versions, and (iii) "

Dvs. at man som sådan gerne må sælge/overdrage hele pakken (dvs. medier, serienumre, og alle opdateringer mm.) - men ikke sælge en gammel version hvis man bruger en nyere upgrade.

Det største problem bliver så at kunne verificere at en "brugt" udgave ikke er blevet opgraderet.

mvh

Jan

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)