Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En julegave til din kæreste?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Jørgensen:

Lyder sjovt.. Du skulle vel ikke kunne finde et link et sted, vel? Smile

Det er noget jeg læste for over ti år siden, tror jeg nok. Jeg ved ikke om der er noget om det på nettet, men kan da godt prøve at søge på det, og se om der dukker noget op.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:24

Må tilstå, jeg ikke forstår din "vinkel" på dit budskab? Ved at skrive, at man ikke behøver et dyrt kamera, henvender du dig så til andre, der ønsker at leve af at være fotograf, men som ikke har råd til det bedste udstyr?

Eller forsøge du at sælge dig selv som fotograf baseret på det argument, at du sagtens kan tage flotte billeder uden super-professionelt udstyr? For synes jeg, at det er en rigtig dårlig idé. Man skal ikke starte med at "undskylde" overfor en potentiel kunde, for så skaber du da kun utryghed: "Hey, mit udstyr er moget "gammelt lort", men jeg tager skam flotte billeder alligevel!" Så er det nok bedre bare at tage billederne og håbe på, at de er godt tilfredse.

Når det så er sagt, så er det umuligt at vurdere billedekvaliteten ud fra et lille foto på en 123.hjemmeside! :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 13:29

Det er fuldstændigt rigtigt at man kan starte sin virksomhed op for få penge, og hvis det giver energi for dig at dit kamera er defekt, - så meget desto bedre...

Men, - når man går fra at formidle et udtryk eller en stemning, til også at sælge det så skal man have forretningshatten på.

Det betyder at du skal overveje din salgsstrategi, og hvis du skal være kunstner skal kunderne jo vide lidt om dig. Du har idag haft mere end 100 besøg - og dem har du alle tabt på gulvet. Det er synd. De kommer ikke igen, og de videresender ikke dit link til andre.

Du skal også lave lidt research på de billedsider hvor andre sælger billeder. Prøv Google billedsøgning om pige på hest etc. - og du vil finde ud af at der er tusindvis af billeder. Dit billede er unikt, - men hvad har du af forventninger til at jeg som køber skal bruge billedet til. Skal det hænge på min væg? Skal det være min screensaver eller på musemåtten. Hvem forestiller du dig er dine kunder.

Nu er du på Amino, - nu er du bizzmand og kunstner, - og så kommer det svære. Nu skal skal du overbevise dine kunder om at købe. Hvis det var så nemt som du har gjort her, - så ville vi nok sidde på Bahamas alle sammen og drikke kølige drinks.

Så der er mere arbejde at gøre i dit projekt, - men tilykke med starten og held og lykke fremover...... 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:35

Hvis du virkelig vil sælge billeder synes jeg at du skal få nogen til at sætte en hjemmeside op for dig, det tager ingen tid at få f.eks. en wordpress blog med et tema der passer godt til at vise billeder frem. Den skal ligge på dit eget domæne, men alt det kan vel gøres for 1-2.000 kr.

Med hensyn til det gamle kamera synes jeg du skal gå all in og købe et brugt analog kamera hvis du virkelig vil slå på at du ikke bruger det moderne udstyr. Jeg skyder selv med mit Olympus OM10 spejlrefleks engang imellem (det kostede 60 kr i en genbrugsbutik), og det er et helvede at skulle vente i 10 dage bare for at finde ud af at det hele ser anderledes ud end man lige havde regnet med, men engang imellem spiller det hele, og så opstår der magi på billederne.

Med hensyn  til det billede du viser frem synes jeg som de andre ikke at det er et der egner sig til salg. Jeg mangler en kunstnerisk vinkel på det, for mig er det bare en hest og rytter, og uden noget rigtigt interessant i billedet, eller en interessant vinkel.

Men mener du det seriøst med at du vil sælge billeder så få lavet den hjemmeside på dit eget domæne, smid flere billeder op og søg gerne kritik på fotografhjemmesider.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 13:37
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det er lidt svært at bedømme noget som helst ud fra 2 billeder, en kedelig grå strand, og en pige på en hest...   Det vil jeg ikke ligefrem kalde for kunst... Men hvad ved jeg, en kan skide i en pose og sælge det som kunst... Der er sådan set ingen grænser for kunst idag..

Under billedet med hesten og pigen har du givet denne beskrivelse:

" på det her billedet er det ligesom hesten og rytteren tag efteråret med sig og sommeren forbi. Pris 300kr"

Flere stavefejl, og en meget fattig beskrivelse af billeder, lig dog lidt mere følelse i, det er hvad de fleste kunstnere gør :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 13:39

Se nu jeg lavede også stavefejl...

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 13:45

Det er måske bare mig, men hvad er der specielt ved det billede ?

Det kan jeg selv tage med mit eget kamera nede ved stranden

Og vil også råde dig til at få en til at lave en hjemmeside til dig, det der 123 hjemmeside er lidt for kikset Big Smile

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)